اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قطر کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد.

قطر به صورت امارتی مطلقه و ارثی از میانه سده 19 میلادی توسط خاندان آل ثانی فرمانروایی می شود. قبل از کشف نفت خام، قطر عمدتاً به خاطر شکار مروارید و تجارت دریایی شناخته می شد. این کشور تا سال 1971 تحت الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال 1971 به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. تمام موقعیت های حساس حکومتی در قطر توسط خاندان آل ثانی یا افراد نزدیک آنان اداره می شود. این کشور از سال 1992 روابط نظامی گسترده با ایالات متحده دارد.

قطر دارای ذخایر گسترده گاز طبیعی است. مجله فوربز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد.

جغرافیا
مساحت قطر 11، 493 کیلومتر مربع است. شبه جزیره قطر از شمال شرق عربستان به داخل خلیج فارس گسترده شده است. خاک این کشور، مسطح بوده و از یک صحرای خشک تشکیل شده است. شهرهای قطر عبارت اند از وکره، خور، دخان، زباره، شمال، مسیعید، رأس لفان.

شهر جدیدی به نام لوسیل و شهرکی جزیره ای به نام مروارید قطر نیز در این کشور در دست ساخت هستند.

جمعیت شناسی
دولت قطر به دلیل رفتار (غیر انسانی) کارفرماها با کارگران مهاجر، از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر، بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. 88/4 درصد جمعیت قطر مهاجر و 11/6 درصد جمعیت آن بومی هستند.

امید به زندگی در این کشور 78/7 سال است. 99/5% قطری ها مسلمان و بیشتر آنها سنی سلفی هستند. حدودا 5 تا 15 درصد از شهروندان این کشور را نیز شیعیان تشکیل می دهند.

قومیت 

  • 25% هندی.
  • 17/3% نپالی.
  • 12/1% قطری.
  • 10/7% بنگلادشی.
  • 10% فیلیپینی.
  • 5/6% سریلانکایی.
  • 4/8% پاکستانی.
  • 1/3% ایرانی.
  • 13/2% دیگر قومیت ها.

در سال 2017 جمعیت قطر 2٫6 میلیون نفر بوده است، 313٬000 شهروند قطر و 2٫3 میلیون اتباع خارجی. به دلیل حضور زیاد کارگران مهاجر مرد، تنها حدود یک چهارم جمعیت این کشور را زنان تشکیل می دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سمیع نژاد:
خیلی دوست دارم در قطر زندگی کنم
پریسا امرا :
دوست دارم در قطر زندگی کنم چون کشور مسلمانی هستش و میخوام در آنجا پیشرفت کنم آن شاالله آمین
محسن بالار :
خیلی دوست دارم برم
یادگاری:
مدیریت کشوری در سطح یک دنیا در قطر قابل ستایش است و افسوس ک من یک ایرانی ام با این منابع
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>