اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اقتصاد
در میان جمهورى هاى تازه استقلال یافته، قزاقستان از حیث منابع صادراتی، رتبه پنجم را پس از روسیه، اوکراین، بیلوروس و ازبکستان دارد. فهرست فرآورده هاى صادراتى قزاقستان شامل حدود 190 قلم کالا است که به بیش از 80 کشور جهان ارسال مى شود.

به طور سنتى بخش قابل ملاحظه اى از فرآورده هاى صادراتى در بخش صنایع استخراجى و فرآورده هاى نفتی، سنگ معدن، فلزات غیرآهنى و نیز فرآورده هاى نیمه تمام حاصل از شیمى و متالورژی، فلزات آهنى و غیرآهنى قرار مى گیرد.قزاقستان تأمین کننده 90 درصد از صادرات فسفر زرد اتحادیه کشورهاى مستقل مشترک المنافع، بیش از 72 درصد از مس و عملا تمام سنگ کرم، سرب و روى مى‌باشد.

گروه فرآورده هاى صادراتى جمهورى قزاقستان شامل فرآورده هاى کشاورزی، الیاف پنبه، غلات، پوست دباغى شده و گوشت کنسرو شده مى باشد. صنایع مهندسى جمهورى از حیث دارا بودن فهرست صادراتى محدود، وضعیت خاصى دارند و تولید صنایع مهندسى قدرت، ابزارهاى ماشین برش فلزات و نیز کارخانه هاى قالب‌ریزى فشارى نماینده آن است.

تجزیه و تحلیل ساختار واردات قزاقستان نشان مى دهد که ماشین آلات و تجهیزات و نیز مواد خام لازم براى تولید فرآورده هاى غذائى و چاشنى ها و کالاهاى مصرفى حائز اهمیت نسبى هستند.اقتصاد این کشور تا حد زیادی به بخش کشاورزی متکی است. قزاقستان بیشترین تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه را در میان جمهوریهای تازه استقلال یافته دارد و نیز از اعضای مهم سازمان همکاری شانگهای است.

این کشور از لحاظ منابع زیرزمینی هم بسیار غنی است، از سال 1993 تاکنون بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در این بخش انجام شده است. همچنین تخمین زده می شود که قزاقستان صاحب دومین منابع بزرگ در اورانیوم، کروم، روی و سرب و سومین در منگنز، چهارمین در مس و در مورد زغال سنگ، آهن و طلا نیز در بین 10 کشور اول دنیا قرار می گیرد و همچنین یازدهمین منابع بزرگ هم در نفت و هم در گاز طبیعی را در اختیار دارد.

ضرورت وجود برچسب به زبان روسى و قزاقى براى صادرات کالا به قزاقستان
طبق دستور دولت قزاقستان، از اول فوریه سال 2000 به کالاهاى خارجى تحت شرایط خاصى اجازه ورود به قزاقستان داده خواهد شد. از جمله این شرایط وجود برچسب به زبان روسى و قزاقى بر روى کالاهاى خارجى مى باشد. در غیر این صورت اجازه ورود به کالاهاى خارجى داده نخواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
عبدالسلیم کده:
به نظرزاده سرمایه گذر روسه باید باشد چون بافت کشور وساختمان حکومتی شبیه روسیه است
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>