اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلمان بخشی از اتحاد پولی منطقه یورو (آبی تیره) است، و کشورهای آبی تیره تنها بازارهای مالی منطقه یورو هستند.

آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی با نیروی کار مجرب، موجودی سرمایه بزرگ، سطح پایین فساد، و سطح بالا از نوآوری است. آلمان بزرگ ترین اقتصاد ملی در اروپاست و هم چنین جزو چهار تولیدکننده بزرگ در سال 2009 است. بخش خدمات 71% از کل تولید ناخالص داخلی، صنعت 28% و کشاورزی 1% است. به طور متوسط نرخ بیکاری در ماه مه در آلمان 6٫7% بوده است.

عرضه نیروی کار نیز با کمبود روبرو بوده است و تعداد زیادی «کارگر مهمان» (گاست آربایتر "Gastarbeiter") به ویژه از ترکیه و یوگسلاوی سابق به کار گرفته شده اند. از 1990 کمبود نیروی کار در غرب کشور با مهاجرت از شرق، جمهوری دموکراتیک آلمان سابق، نیز مواجه شده است. با این حال نرخ متوسط بیکاری در این کشور با افراد نیمه کار به دنبال کار تمام وقت گرفته شده است. نرخ بیکاری غیررسمی در این کشور در سال 2011 5٫7% بوده است.

کشور آلمان در اتحادیه اروپا قانون تعیین می کند و آلمان مدافع سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا است. آلمان سیاست های تجاری خود را به طور فزاینده ای در موافقت نامه اتحادیه اروپا تأیید می کند. آلمان واحد پولی مشترک اروپ، یورو را از 1 ژانویه سال 2002 معرفی کرده است. سیاست های پولی آلمان را اعضای بانک مرکزی اروپا تعیین می کنند.

دو دهه پس از اتحاد دو آلمان، استانداردهای زندگی و درآمد سرانه به طور قابل ملاحظه بالا رفته است. نوسازی و یکپارچه سازی اقتصاد شرق آلمان یک فرایند طولانی مدت است که تا سال 2019 به طول می انجامد، با انتقال سالانه از غرب به شرق بالغ به حدود 80 میلیارد دلار برنامه ریزی شده است. در ژانویه 2009 دولت آلمان تصویب طرح محرک اقتصاد 50 میلیارد یورو برای محافظت بخش های مختلف از رکود و متعاقب آن افزایش بیکاری است.

فرانکفورت یک مرکز مالی مهم و مقر بانک مرکزی اروپاست.آلمان صادر کننده پیشرو کالا در سال های 2003 تا 2008 بود. از بین 500 شرکت بزرگ دنیا «از لحاظ سرمایه» 37تای آنها در آلمان می باشد. ده شرکت برتر به ترتیب: دایملر، فولکس واگن، آلیانتس «سودده ترین»، زیمنس، دویچه بانک «دوم در سودده»، .آن، دویچه پست، دویچه تلکوم، مترو و ب آ اس اف است.

در این میان بیشترین تعداد کارمند برای دویچه پست و بوش است. از برندهای معروف آلمان می توان به مرسدس بنز، ب ام و، آدیداس، پورشه، فولکس واگن و نیوآ اشاره کرد. آلمان بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط تخصصی خود را به رسمیت شناخته شده است. حدود 1000عدد از این نوع شرکت ه، رهبران بازار جهانی در بخش خود هستند و دارای برچسب قهرمان پنهان هستند.

ذخایر طبیعی: سنگ آهن، زغال سنگ، لیگنایت (نوعی زغال سنگ قیردار)، پتاس، گاز طبیعی، الوار، اورانیوم، مس، نمک و نیکل.

محصولات کشاورزی: ذرت، گندم، سیب زمینی، چغندر، جو، میوه رازک، انگور، حبوبات، گوشت و لبنیات.

صنایع عمده: ذوب و تهیه آهن و فولاد، معدنکاری، وسایل برقی، مواد شیمیایی، کشتی سازی، خودروسازی، صنایع الکترونیکی، ماشین سازی، فرآوری مواد غذائی و نوشیدنی، متالورژی، منسوجات و مشتقات نفتی.

اقلام عمده وارداتی: ماشین آلات، مواد سوختی، وسایل برقی، تجهیزات حمل و نقل و مواد غذائی.

اقلام عمده صادراتی: ماشین آلات، مواد شیمیائی، خودرو، محصولات آهن و فولاد، مواد غذائی، وسایل الکترونیک و منسوجات.

شرکای تجاری اصلی: فرانسه، هلند، انگلستان، چین و امریکا.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>