اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روشهای رایج خرید: سیف.

زبانهای رایج تجاری: آلمانی یا انگلیسی.

محدودیت های وارداتی:برای واردات محمولاً مجوز ورود مورد نیاز نیست، اما ورود برخی از کالاها مانند منسوجات مشمول ترتیباتی ویژه است، ورود مصنوعات فلزی که تابع توافقات دوجانبه در اتحادیه اروپا است نیز به مجوز نیاز دارد. واردات برخی از کالاها نیز موکول به اخذ مجوزهای از سازمان زیر است:

کنترل ارزی: محدودیتی وجود ندارد.

بارنامه:مقررات ویژه ای ندارد می توان آن را به صورت " به حواله کرد" نیز تنظیم نمود.

سیاهه کنسولی: لازم نیست.

گواهی مبداء: ضروری نیست، مگر در مواردی که ارزش کالا از 2000 مارک بیشتر باشد (به استثنای منسوجات وارده از هنگ کنگ یا ماکائو) و یا در صورتی که کشور صادر کننده عضو اتحادیه اروپا باشد.

گواهی نامه های ویژه: برای گوشت تازه، احشاء حیوانات، گیاهان، سیب زمینی، میوه و حیوانات زنده گواهی بهداشت مورد نیاز است.

سیاهه تجاری: شکل خاصی ندارد.

علائم ساخت کالا: مقرراتی کلی وجود ندارد لیکن فرآورده های کشاورزی و مواد غذائی بسته بندی شده باید علامت مبداء داشته باشند. طبق مقررات ویژه مواد غذائی و داروئی، بهای این نوع کالاها باید قید شده باشد.

جنس بسته بندی: بر اساس شرایط قرار داد تعیین می شود. برای آنکه ضایعات مواد بسته بندی پس از مصرف مشکل زیست محیطی ایجاد نکند برای انواع مختلف بسته بندی مانند: بسته بندی های ترانزیت، پوششی و خرده فروشی مقررات جداگانه ای وجود دارد.

این مقررات گرچه شامل عموم نمی شود، اما اجرای آن برای توزیع کنندگان، عمده فروش ها، خرده فروش ها و حتی تولید کنندگان و یا تمام کسانی که از این مواد مجدداً استفاده می کنند یا آن را بازیابی می نمایند، الزامی است برای مصرف مواد بسته بندی مقرراتی از سوی دولت آلمان اعمال می گردد و تلاش همگانی برای گرد آوری و بازیابی مواد بسته بندی در آن کشور به وجود آمده است برای این منظور سازمانی با عنوان (Duules System Deutschland) تأسیس شده است مواد بسته بندی که در آلمان به فروش می رسد بهتر است نماد Green Dot متعلق به سازمان مذکور بر آن نقش شده باشد در غیر اینصورت امکان بازاریابی آن اندک است.

علامت گذاری جعبه های حمل کالا: در این خصوص مقرراتی ویژه اعمال نمی شود.

نمونه کالا: مقررات ورود شامل نمونه ها هم می شود، مگر اینکه نمونه ها فاقد ارزش تجاری باشند که در این صورت می توان آنها را بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد کرد. ورود نمونه ها تحت مقررات کارنه.ت.آ (ورود موقت) بلامانع است.

حقوق گمرکی: بر پایه ارزش سیف کالا و در مورد برخی از اقلام بر حسب وزن یا سایر واحدهای اندازه گیری ارزیابی می شود. کالاهائی که مبدأ آنها کشورهای عضو اتحادیه اروپاست از پرداخت حقوق گمرکی معافند. تعرفه های ترجیحی جامعه اروپا شامل برخی از کشورها نیز می شود.

آلمان که یکی از بازاراهای عمده خشکبار (کشمش، بادام، گردو) و مرکبات است محدودیتهائی را از طریق حقوق گمرکی برای واردات این محصولات اعمال می کند. افزون بر تعرفه های گمرکی قابل ملاحظه که برای هر قلم کالا مشخص است، واردات محصولات گوناگون مشمول سیستم قیمت ثبت شده است در چنین سیستمی، حقوق گمرکی آن دسته از کالاهای وارداتی که قیمت آنها مساوی یا بیشتر از قیمت های ثبت شده مربوطه هستند، بر مبنای ارزش کالا تعیین می گردد، چنانچه قیمت آنها پایین تر باشد اما درون دامنه معینی قرار گرفته باشد حقوق گمرکی آنها بر مبنای ارزش کالا به اضافه مبلغی خاص تعیین می شود که اختلاف بین قیمت کالای وارداتی و قمیتهای ثبت شده است.

مواد غذایی آماده مصرف: برای ارزیابی مواد غذائی آماده مصرف در آلمان، افزون بر حقوق گمرکی واردات دو مشکل عمده دیگر نیز وجود دارد. محدودیت دسترسی به بازار و قوانین حاکم بر مواد غذائی آن کشور.

اتحادیه اروپا سیستم پیچیده ای از اقدام های حمایتی در زمینه مواد غذائی در مرزهای اروپا تعیین نموده است از آنجا که درون اتحادیه اروپا قیمتهای محصولات کشاورزی اساسی مانند مواد لبنی، شکر و حبوبات بالاتر از نرخهای بازار جهانی است، اتحادیه اروپا برای حمایت از محصولات داخلی و برای جلوگیری از محصولات وارداتی با قیمت های ارزان تر محدودیتهائی ایجاد کرده است، از این رو بسیاری از محصولات وارداتی به اتحادیه اروپا مشمول پرداخت عوارض گمرکی بیشتر هستند، از جمله برای شکر، چربی شیر، پروتئین شیر و نشاسته درصد حقوق گمرکی افزایش یافته است. در ضمن طبق توافقات دور اروگوئه حقوق گمرکی بر واردات برخی از محصولات کشاورزی طی شش سال تا اوایل ژوئیه 2000 به میزان 36 درصد کاهش یافته است.

از این رو برای برخی از محصولات مانند آب پرتقال، گیاهانی که برای برگ پرورش داده می شوند، بادام پوست کنده و بو داده، گردو، سیب، انگور تازه، پسته بو داده و چیپس سیب زمینی و مارچوبه تازه فرصتهای صادرات به آلمان افزایش یافته است.

استانداردها: هماهنگ ساختن ایمنی تولیدات مقرر شده از سوی اتحادیه اروپا برای تولیدات آلمانی نیز اجرا خواهد شد و پس از یک دوره انتقالی گواهی نامه های استاندارد اتحادیه اروپا جایگزین گواهی نامه های استاندارد کشورهای عضو این اتحادیه خواهد گردید و به احتمال زیاد استانداردهای موجود آلمان به عنوان استانداردهای اتحادیه اروپا شناخته خواهند شد.

سازگار کردن استانداردهای الکترومغناطیسی به رغم دوره گذار پنج ساله بسیاری از صنایع کشورهای اروپائی از جمله آلمان را تغییر می دهد. حتی اگر کالائی به گواهی انطباق نیاز نداشته باشد پیش از روانه بازار شدن به گواهی آزمایش نیاز دارند. برای تولیدات مکانیکی گواهی (GS) و قطعات برقی گواهی مخصوص VDE صادر می‌گردد. 75 درصد تولیداتی که در اتحادیه اروپا فروخته خواهند شد باید از استاندارد CE برخوردار باشند جهت کسب اطلاعات بیشتر می توان با مؤسسه استاندارد آلمان (DIN) مکاتبه نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>