اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی است و پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم مرز می باشد.

اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال 1945 تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می شود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 (1979م)، اتریش جزو نخستین کشورهایی بود که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخت.

جغرافیا
اتریش که یک جمهوری فدرال است، 9 ایالت را در بر می گیرد. کشور اتریش با مساحت 83٬855 کیلومتر مربع تقریباً هم اندازه امارات است و از 9 ایالت تشکیل یافته است. حدود 60٪ این کشور را رشته کوه های آلپ شرقی شامل می شوند.

جمعیت شناسی
جمعیت این کشور در سال 2007 میلادی 8٫315٫000 نفر گزارش شد. مطابق با آمارهای منتشر شده در سال های 2010 تا 2013 میلادی، 59٫9 درصد از جمعیت اتریش کاتولیک و 3٫5 درصد از آنها ایونجلیست هستند.

این آمار نشان دهنده کاهش حدودا 13 درصدی جمعیت کاتولیک ها و کاهش تقریبا یک درصدی جمعیت ایونجلیست ها در مقایسه با آمار سال 2001 میلادی است. از سوی دیگر جمعیت مسلمان ها در اتریش از حدود 4٫2 درصد به حدود 7 درصد رسیده است.

هواداران کلیسای ارتدکس شرقی نیز حدود 6 درصد از جمعیت اتریش را تشکیل می دهند. معتقدان به مذاهبی همچون بودائیسم، هندوئیسم و یهودیت در مجموع کمتر از نیم درصد از جامعه اتریش را شکل می دهند.

  • کاتولیک (59٫9٪).
  • اسلام (7٪).
  • ارتدکس شرقی (6٪).
  • ایونجلیست (3٫4٪).
  • بودائیست (0٫2٪).
  • سایر یا بی دین (23٫4٪).

زبان رسمی اتریش، آلمانی است. 98٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>