اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. آلمان از نظر مساحت 63امین کشور جهان و با 82 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور اروپا است.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای 16 ایالت است. این ایالت ها می توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. سازماندهی دولتی بر پایهٔ قانون اساسی است. در رأس دولت رئیس جمهور قرار دارد که نقش وی نمادین است. رئیس حکومت صدراعظم است. وی تعیین کنندهٔ سیاست حکومتی است.

آلمان هم اکنون یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپ، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می باشند.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان هم اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

اتباع خارجی
بالاترین میزان حضور اتباع خارجی در ایالت های هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ است. اتباع خارجی در ایالت های جدید کمتر از 2 درصد جمعیت را تشکیل می دهند. حدود 19% جمعیت آلمان، از خانواده های مهاجر هستند یا خود مهاجر بوده اند. هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده است. جمعیت مهاجران این ایالت به نسبت کل جمعیت حدود 30% است. جامعهٔ مهاجر آلمان از 17٫9% از ترکتباران، 13٫1% لهستانی ه، 8٫7% روس ه، 8٫2 قزاق ها و 5٫3% ایتالیایی تباران تشکیل شده است.

اشتغال
حدود 40 میلیون نفر از جمعیت مشغول به کار هستند، از این تعداد 53٫2 درصد مرد و 46٫8 درصد را زنان تشکیل می دهند. حدود 2٫1 میلیون نفر نیز در آلمان فاقد کار بودند که، نرخ بیکاری بین این افراد (15-74 ساله) 5٫1% بوده است.

ضریب جمعیتی
41 میلیون از جمعیت آلمان را زنان و 39 میلیون باقی مانده را مردان تشکیل می دهند. حدود 18 میلیون ازدواج در آلمان ثبت شده است. جمعیت زیر 18 ساله های آلمان حدود 15٫7% کل جمعیت را تشکیل می دهد. 14٫1% جامعهٔ آلمان 18-29 سال سن دارند. 28٫2% جمعیت 30-49 ساله هستند. 50-64 ساله های این کشور 20٫8% جامعه را تشکیل می دهند و 21٫2% درصد جمعیت نیز بالای 65 سال سن دارند.

زبان
زبان رسمی کشور آلمان، زبان آلمانی است. حدود 95% مردم این کشور به این زبان گویش می کنند. بزرگ ترین گروه زبانی که توسط مهاجران صحبت می شود، زبان ترکی است با 1٫8% جمعیت و زبان کردی با 0٫3% جمعیت.

سیاست خارجی
آلمان در سیاست خارجی بازیگر تنها نیست. سیاست آن تقویت بلوکی است که «غرب» خوانده می شود. آلمان در این بلوک سیاست خود را پیش می برد. یک وجه اصلی سیاست خارجی آلمان فعالیت آن در صحنهٔ اروپا و جهان در چارچوب اتحادیهٔ اروپاست. آلمان نزدیکی ویژه ای با فرانسه دارد.

همکاری و همراهی با ایالات متحده آمریکا رکن دیگری از سیاست خارجی آلمان فدرال است. آلمان با اسراییل روابط دوستانهٔ ویژه ای دارد و تقویت مناسبات با کشورهای عربی را نیز همواره جزو اولویتهای سیاسی خود قرار داده است. در سرتاسر جهان مبنای اعلام شده سیاست خارجی آلمان تحکیم صلح، گسترش روابط مودت آمیز و کمک به رشد اقتصادی خاصه در جهان سوم است. در سال های اخیر حقوق بشر به یک مفهوم راهنمای عمده در سیاست خارجی آلمان بدل شده است.

رابطه آلمان و ایران
روابط دیپلماتیک بین ایران و جمهوری فدرال آلمان از سال 1952 وجود دارد. این روابط در سال های گذشته خالی از تشنج نبوده. به عنوان مثال اعلام رأی دادگاه معروف به میکونوس در آوریل 1997 بحرانی طولانی را به دنبال داشت. با سفر موفقیت آمیز ریاست جمهوری پیشین ایران، آقای خاتمی به آلمان در ژوئن 2000 زیربنایی استوار برای روابط دو کشور گذاشته شد. اخیراً در کنار روابط بازرگانی و فرهنگی، مسئله حقوق بشر و به ویژه نگرانی جامعه بین المللی در ارتباط با برنامه هسته ای ایران درکانون روابط قرار گرفته است.»

تجارت الکترونیک در آلمان
آلمان یکی از رهبران تجارت الکترونیک با الگوی B2B در دنیا است.23 درصد از سازمانهایی که در آلمان تجارت الکترونیک دارند، حداقل 5 درصد فروش خود را به صورت online انجام داده اند. این رقم نشان می دهد که آلمان در میان کشورهای اروپایی، مقام اول را در فروش online داشته است. لازم به ذکر است که در ایالات متحده آمریکا 30 درصد از شرکتها حداقل 5 درصد از فروش خود را به طریق الکرونیکی انجام داده اند. در سال 2001 حجم تجارت الکترونیکی با الگوی B2B در آلمان بسیار بالا بوده است، به طوری که آلمان در میان کشورهای تحت بررسی در مقام اول قرار گرفته و حتی ایالات متحده آمریکا را نیز پشت سر گذاشته است. 

زیرساخت ها
آلمان به دلیل وجود در مرکزاروپ، قطب حمل و نقل اروپا به حساب می آید. آلمان دارای حمل و نقل متراکم و شبکه ای مدرن است و در شبکه بزرگراهی و اتوبانی از نظر مقدار و طول رتبه سوم در جهان را داراست. این کشور دارای خط راه آهن پرسرعت است. بزرگ ترین فرودگاه آلمان فرودگاه فرانکفورت است که سومین فرودگاه بزرگ اروپا و مرکز اصلی فعالیت لوفت هانزا می باشد؛ در حالی که فرودگاه برلین تگل و فرودگاه دوسلدورف مراکز فعالیت ایر برلین هستند.

ارتباطات در کشور آلمان
این کشور از نظر ارتباطی جزو کشورهای پیشرفته است. 54 میلیون خط تلفن ثابت در این کشور وجود دارد و بیش از 84 میلیون خط تلفن همراه. 373 شبکه تلویزیونی در این کشور برنامه پخش می کنند و 38میلیون و 600 هزار کاربر اینترنت دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>