اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

شرایط صادرات صنایع دستی، فرصتی استثنایی برای پیشرفت تجارت شخصی و ملی است، صنایع دستی یکی از صنایع مهم کشور است که سهم مهمی از صادرات غیر نفتی کشور را به خود اختصاص داده است. از آنجا که جز صنایع تولیدی نیز به شمار می رود، افزایش صادرات صنایع دستی به معنی افزایش بازار تقاضا و در نتیجه تولید و بازار کار بیشتر است که با توجه به بومی بودن این محصولات، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و ممانعت از مهاجرت خواهد داشت.

صادرات صنایع دستی در واقع صادرات فرهنگ و هنر غنی ایران است که بسیار منحصر به فرد و ویژه است و طرفداران خاص خود را دارد. ایران سومین تولید کننده‌ی صنایع دستی و سی و نهمین صادر کننده در این بخش است که با اطلاع از شرایط صادرات صنایع دستی می توان این مقدار را بهبود بخشید و در صورت توجه لازم به این بخش می توان صادرات را به به طور قابل توجهی افزایش داد.

ممکن است سوالاتی در زمینه ی صادرات صنایع دستی برای شما ایجاد شود مانند:

  • برای صادرات صنایع دستی باید چه میزان گمرک پرداخت کرد؟
  • لیست کلی هزینه های صادرات صنایع دستی چیست؟
  • تعرفه در کشور مقصد به چه صورت است؟
  • چگونه می توان کالای صادراتی را تحت پوشش بیمه قرار داد؟
  • کارت بازرگانی چیست و چگونه تهیه می شود؟ و…

داشتن کارت بازرگانی
بر اساس قوانین گمرکی کشور، برای انجام هر گونه صادرات و واردات توسط شخص حقیقی و حقوقی، باید مجوزی به نام کارت بازرگانی اخذ کرد. بدون کارت بازرگانی امکان تجارت در زمینه صادرات و واردات وجود ندارد. این تجارت، ثبت سفارش، ترخیص کالا و حق گمرک را در بر می گیرد. اما برای تهیه ی این کارت چه اقداماتی لازم است ؟

برای صدور کارت بازرگانی باید دارای سه سال سابقه فعالیت تولیدی و تجاری باشید. برای دریافت این کارت می توانید از شرکت های مشاور فعال در این بخش استفاده کنید مانند فکر برتر فکربرتر. امروزه صنایع دستی مانند بسیاری موارد دیگر، از مبادی غیر قانونی نیز صادر می شوند که موجب لطمه ی زیادی به این صنعت شده است.

بیمه
همواره باید این نکته را مد نظر داشت که برای صادرات یکی از شرایط مهم، بیمه کردن کالاهای صادراتی است. از طریق انعقاد بیمه برای سفرهای دریایی یا زمینی، فروشنده در صورت آسیب کالای خود ضرری نخواهد کرد.این آسیب ها می تواند مربوط به ریسک تجاری مانند بیمه ی حمل و نقل، عدم پرداخت در زمان سررسید، ورشکستگی و … باشد و یا مربوط به ریسک سیاسی مانند تیره شدن روابط سیاسی، اعمال سیاست های محدود کننده و عوامل خارج از اختیار صادرکننده باشد.

انواع بیمه در این زمینه وجود دارد و می توانید با توجه به سرمایه خود برای آن هزینه کنید. شرکت های بیمه قوانین خاص خود را در این بخش دارند اما به طور کلی، ابتدا باید خریدار خارجی اعتبارسنجی شود و گزارش این اعتبار سنجی صادر شود و سقف اعتبار تعیین گردد. صندوق ضمانت صادرات ایران یکی از بهترین مراجع در این زمینه است. به علت اهمیت حمل و نقل، اکثر شرکت های بیمه، بیمه ی مخصوص حمل و نقل دارند که می‌تواند مورد استفاده ی صادرکننده ها نیز قرار گیرد.

پرداخت هزینه ها
نکته‌ی مهم در این بخش این است که صنایع دستی هیچ گونه عوارض صادراتی ندارد.برای صادرات هر کالا، سرمایه حرف اول را می زند.هزینه ی تهیه ی کالا، بسته بندی مناسب، هزینه حمل و نقل و عوارض کشور مبدا و بیمه جز مهم ترین هزینه ها می باشد که تمام آنها با توجه به نوع کالایی که صادر می شود و قوانین کشور مقصد قابل محاسبه است که بدون شک به تخصص و دانش نیاز دارد.

از آنجا که صنایع دستی دارای عوارض صادراتی نیست و تجار از پرداخت آن معاف هستند، نسبت به سایر کالاها هزینه ی کمتری دارند که می تواند به رونق رونق صادرات صنایع دستی کمک کند. برای دریافت اطلاعات در مورد هزینه های کشور مقصد، می توانید به لینک macmap مراجعه کنید. البته در دست داشتن کد تعرفه شش رقمی کالای مورد نظر ضروری است. در ضمن در صورتی که می خواهید اطلاعاتی در زمینه ی انواع حمل و نقل های موجود و شرایط حمل و نقل به دست آورید می توانید به itair مراجعه نمائید.

بازاریابی و بازار هدف
امروزه بازاریابی به یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه تجارت و بازرگانی تبدیل شده است. برای صادرات صنایع دستی نیز باید بازاریابی خوبی داشته باشید.برای صادرات مناسب صنایع دستی، باید بازار هدف خود را کاملا شناخت و از تغییرات آن آگاه بود. بسته به نوع کشور و شهر، بازار دارای نیازهای متفاوتی است. بازارها در مقاطع مختلف دارای شرایط متفاوتی هستند. باید بدانید که چه کالایی را به کجا صادر می کنید. برای این کار می توانید با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

تبلیغات مناسب، می تواند بازار فروش شما را برای صادرات گسترش دهد. می توانید از طریق سایت های معروف فروش، مشتری های بسیاری را پیدا کنید. این مشتری ها می توانند اشخاص حقیقی یا شرکت ها باشند. تبلیغات مناسب، می تواند باعث کسب مشتری های دائمی برای شما شوند. 

در آخر باید این نکته را گفت که مهم ترین شرط برای صادرات صنایع دستی، کیفیت کالای شماست. اگر شما بتوانید، کالای با کیفیتی تولید کنید حتما می توانید از طریق بازاریابی خوب کالای خود را صادر کرده و در کشورهای دیگر به فروش رسانید.

  • عدم آشنائى خارجى ها با صنایع دستى ایران: در اغلب کشورها به جز کشورهاى معدودى مانند آلمان، ایران را به عنوان تولیدکنندهٔ صنایع دستى نمى‌شناسند و کشورهاى آسیاى جنوب شرقى و هند و چین را به عنوان کشورهاى تولید کنندهٔ صنایع دستى مى شناسند.
  • عدم تبلیغات (نبودن مقاله کتاب فیلم و...).
  • عدم بازاریابى.
  • عدم تطابق صنایع دستى ایرانى با نیازهاى خریداران:چنانچه قاب هاى خاتم، پارچه هاى قلمکار و... از جهت ابعادی، با توجه به کاربرد آنها طراحى نشده است. به طورى که تابلوهاى خاتم براى عکس هاى 13cm2×9 طراحى شده اما اکثر عکس هاى اروپائى 15cm2×10 مى باشند.
  • عدم شناخت سلیقه هاى خریداران:از جهت رنگ ها، ترکیب بندى آنها، موتیف ها و...
  • فقدان بانک اطلاعاتى: عدم جمع آورى اطلاعات در رابطه با میزان صادرات، نوع محصول، ایجاد، طرح، رنگ و هم چنین نداشتن اطلاعات در مورد کشور واردکننده که چه میزان کالا از چه کشورهائى با چه قیمت هائى وارد مى کند.
  • عدم برنامه ریزى تولید و فروش و پائین بودن کیفیت بعضى کالاها.
  • عدم بسته بندى صحیح.
  • عدم هماهنگى بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مهم (سازمان صنایع دستی، کمیته امداد، جهاد سازندگی).
  • موارد گمرکی، بیمه و حمل ونقل.
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>