اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پادشاهی بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. پایتخت آن بروکسل است. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است.

در 60% از مناطق بلژیک، زبان هلندی (گویش فلاندری) صحبت می شود و فرانسوی در 40% مناطق جنوبی مثل والونی صحبت می شود و در منطقه پایتخت (بروکسل) هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است. کمتر از 1% مردم بلژیک آلمانی زبان هستند و در شرق کشور زندگی می کنند.

بلژیک از اواخر سده های میانه تا سده هفدهم، کانون بازرگانی و فرهنگی پر رونقی به شمار می رفته است. از سده شانزدهم تا انقلاب بلژیک در سال 1830 و جدایی این کشور از هلند، بلژیک محل جنگ های بسیاری بین قدرت های اروپایی بود و به همین دلیل با عنوان (میدان جنگ اروپا) لقب گذاری شده بود.

اخیرا بلژیک عضو برجسته ای از اتحادیه اروپا به شمار می رود و میزبان تعدادی از نهادهای اتحادیه اروپا و سازمان های بین المللی از جمله ناتو است.

آب و هوا
آب و هوای در بلژیک، معتدل دریایی است، همراه با میزان بارندگی زیاد در تمام فصول. میانگین دمای هوا برابر با 3درجه سلسیوس در ژانویه، و 18 درجه سلسیوس در ژوئیه و میانگین میزان بارندگی 65 میلیمتر در ژانویه و 78 میلیمتر در ژوئیه می باشد. به دلیل تراکم بالای جمعیت و مکان در مرکز اروپای غربی، بلژیک با مشکلات محیطی مهمی روبه روست. در گزارش سال 2003 گفته می شود آب رودخانه های بلژیک جزء کم کیفیت ترین آب های اروپاست.

مردم و مذهب
تراکم جمعیت بلژیک (342 نفر در هر کیلومتر) یکی از بالاترین تراکمات جمعیت بعد از هلند در اروپاست. پرتراکم ترین مناطق از نظر جمعیت در اطراف بروکسل قرار دارند؛ شهرهای پرتراکمی مانند آنتورپ، خنت و موون که به نام الماس فلاندری معروف اند و مراکز شهری مهم دیگری مانند لیژ، شارلوا، مونز، کورتریک، بروژ، هسلت و شهر نامور. شهر آردنس کمترین تراکم جمعیت را داراست.

آمار سال 2005 جمعیت منطقه فلاندری را در حدود 6043161، والونی 3395942 و بروکسل را 1006749 نشان می دهد. بلژیک در سال 2005، از نظر شاخص توسعه انسانی، در سازمان ملل، در رده نهم قرار داشته است.

سیاست
بلژیک کشوری پادشاهیست. سیستم دو پارلمانی از سنا و مجلس شورا تشکیل شده است. در حالی که سنا مجموعه ای از سیاست مداران بالارتبه منتخب و نمایندگان انجمن ها و مناطق است. بلژیک از معدود کشورهایی است که رای دادن در آن اجباریست و به همین علت در جهان یکی از بالاترین آمار رأی گیری را داراست.

دولت فدرال که رسما توسط پادشاه معرفی می شود، باید از مجلس شورا رای اعتماد بگیرد و توسط نخست وزیر رهبری می شود. تعداد وزرای هلندی و فرانسوی زبان طبق آنچه توسط قانون اساسی تعریف شده باید مساوی باشد.

کشمکش بین افراد از طریق دادگاه حکمیت حل و فصل می شود. چنین روشی باعث مصالحه شده و به فرهنگ های گوناگون امکان همزیستی مسالمت آمیز می بخشد.

دولت فدرال بیش از 90% از تمام مالیات را در دست کنترل دارد. دولت های اقلیت مسئول توسعه زبان، فرهنگ و آموزش و پرورش در مدارس، کتابخانه ها، و تئاترها می باشند. رده سوم دولت های محلی هستند که بیشتر مسائل مربوط به اموال منقول و غیرمنقول مانند خانه، وسایط ترابری را کنترل می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>