اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روابط جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان طی سال های گذشته مبتنی بر دوستی و احترام متقابل بوده و اراده مسئولان دو کشور نیز برگسترش روابط فی مابین استوار بوده است. پس ازفروپاشی شوروی سابق، نخستین ارتباط قرقیزستان با جمهوری اسلامی ایران سفر وزیر امور خارجه آن کشور به ایران درسال 1370ه.ش. به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بود.

در1371/2/20 موافقت نامه برقراری روابط بین دو کشور به امضا معاونین وزارت خارجه طرفین رسید. در مهرماه همان سال سفارت ایران در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) فعالیت خود را آغاز نمود.

سفر عسگرآقایف (رئیس جمهور اسبق قرقیزستان) دراواخر خرداد ماه 72 به ایران نقطه عطف و سرفصل جدیدی در روابط سیاسی دو کشوربشمار می رود که از دستاوردهای آن امضا 7 سند در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی می باشد.

حمایت قرقیزستان از موضع ایران در خصوص حقوق بشر در سازمان ملل متحد نمونه دیگر از همکاری ها می باشد. اراده جمهوری اسلامی ایران در برقراری رابطه با قرقیزستان، مبتنی بر توسعه همکاریهای دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و گسترش همکاریهای فیمابین در اکو، سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان همکاریهای شانگهای و بسط همکاریها در سطح مجامع و سازمان های بین المللی بوده است.

موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور در سال 1372 هجری شمسی به امضا رسید و پس از یک وقفه طولانی مدت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 هجری شمسی در بیشکک تأسیس شد.

تاکنون نیز روابط فرهنگی میان دو کشور از روند خوبی برخوردار بوده و بر اساس همان موافقتنامه که قابل تمدید نیز می باشد. شاهدتوسعه روابط فرهنگی در همه عرصه ها می باشیم. تا کنون 10 کمیسیون اقتصادی، بازرگانی، علمی و فرهنگی بین دو کشور برگزار گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>