اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

صادرات میوه به دبی و سایر کشور ها، یکی از صادرات غیر نفتی ایران می باشد. در یک دهه اخیر و با به روی کار آمدن کشور های رقیب در صادرات میوه متنند ترکیه، بازار صادرات میوه در ایران با تنزل رو به رو شد. این روند کاهش صادرات در دو سال اخیر بی سابقه بوده و دلیل آن نیز قیمت کم پیشنهادی از جانب تجار ترکیه به این دلالان میوه در دبی می باشد.

صادرات میوه به دبی در واقع بیشترین صادرات میوه در میان تمام کشور های حوزه خلیج فارس است. البته باید دانست که تنها قیمت نیست که بر روند صادرات میوه تأثیر گذاشته است، بلکه بازی های سیاسی و کمبود آب در کشور، باعث شده که تولید میوه در چند سال اخیر در ایران به شدت کاهش یابد. از این رو تجار در ین زمینه، کمی محتاط بوده و فقط به صادرات چند نوع از میوه می پردازند.

چرا صادرات میوه به دبی انجام می شود؟
دبی یکی از کشور های گرم و مرطوب می باشد که همانند سایر کشور های منطقه خلیج فارس تنها محصول پرورش یافته در آن ها خرما می باشد.اما در مورد دبی حتی این قضیه نیز متفاوت است زیرا که دبی کشوری بسیار کوچک بوده و دارای زمین های زراعی بسیار کمی می باشد.این کشور ثروتمند تقریباً 80 درصد محصولات کشاورزی و صیفی جات خود را از کشور های مانند ایران و ترکیه وارد می کند.

در واقع فقط 0٫77 درصد خاک این کشور برای کشاورزی مناسب بوده و آن هم در مناطق کوهستانی و سرد که در قسمتی شرقی آن قرار دارد. به همین دلیل، بازار تجارت میوه در این کشور بسیار پر رونق است و بازار دبی برای ایران بسیار سود آور است.در این خصوص طبق آمار اداره بازرگانی ایران، در سال 1394 صادرات میوه به دبی در حدود 4 میلیارد و 922 میلیون دلار بوده است.

این میزان از صادرات، 13٫77 درصد از کل صادرات ایران به خارج از کشور را در بر می گیرد. از لحاظ وزن کالا های حمل و نقل شده به این کشور، چیزی در حدود 11٫06 درصد از کل تجارت ایران به دبی اختصاص می باد. در کل صادرات ایران به دبی در جایگاه سوم برای صادرات ایران است.

صادرات میوه به دبی در کنار سایر صادرات
بر اساس آمار گمرک در سال 1395، بیشترین صادرات ایران به دبی مربوط به، میعانات گازی، روغن های سبک و مشتقات آن به غیر از بنزین، سایر فراورده های نفتی و هیدروکربن های گازی شکل، آهن و فولاد، کاتد و قطعات کاتد مس، روغن پایه معدنی، میوه و… می باشد. سایر اقلام مانند، پسته، زعفران، کشمش، شیره، عسل و هندوانه نیز از اقلام صادراتی ایران به دبی می باشد. صادرات خشکبار و میوه در کنار سایر اقلام باعث رونق اقتصادی ایران می شود.

چگونگی صادرات میوه به دبی
صادرات میوه به دبی از طریق مرز های آبی صورت می گیرد. همین امر سبب دشواری حمل و نقل می شود. زیرا که بیشتر باغات ایران در قسمت غرب و شمال وجود داشته و جهت صادرات باید تا جنوب کشور از طریق مرز زمینی حمل شوند و بعد از آن از طریق مرز دریایی به دبی برده شوند.

همین امر سبب به وجود آمدن دلالان بسیار در میانه راه صادرات میوه به دبی می شود. همچنین وجود آب و هوای نا مناسب و گرم در جنوب ایران باعث می شود که نتوان هر گونه میوه ای را جهت صادرات عرضه کرد.

از همین رو تجارت میوه در دبی با کمی مشکلات رو به رو است. از طرفی یافت لنج های که سردخانه ای بزرگ داشته باشند کاری بس دشوار و هزینه بر است. همین امر سبب گرانی میوه در دبی می شود. بنابراین برای کاهش این روند تجار مجبورند که از میوه های نار استفاده کرده تا ضرر مالی زیادی حاصل نشود.

هزینه صادرات میوه به دبی
اگر تاجری خود باغدار نیز باشد، باعث هزینه های 30 درصدی برای وی می شود زیرا که نیاز چندانی به دلالان برای خرید میوه ندارد وی مستقیماً به تجارت میوه می پردازد اما اگر او نیز خود به عنوان یک واسطه در میان باشد، سود چندانی عاید او نمی گردد.

زیرا که هزینه باغدار، هزینه شرکت حمل و نقل و خریدار در دبی نیز به سایر هزینه ها اضافه می گردد. دلالان میوه در ایران، مانع بزرگی جهت صادرات میوه به دبی و سایر کشور های دنیا هستند اما متأسفانه هیچ جایگزین منطقی برای آن ها وجود ندارداز این رو همیشه میزانی از سود جهت هدر رفت این دلالان در نظر گرفته می شود.

از طرفی هماهنگی با شرکت های حمل و نقل به موقع بسیار اهمیت دارد. زیرا در مورد محصولات غذایی هر روز دیر کرد رسیدن محصولات به دست مشتری، باعث ضرر کرد تاجر می شود. همچنین هزینه های بیمه و گمرک نیز برای صادرات میوه به برخی از کشور ها مانند دبی بالاست.

معرفی میوه در کشور های خارجی چگونه صورت می گیرد؟
مسلماً برای هر تجارتی باید درصدی از شناخت میان طرفین تجار شکل گیرد.این شناخت در مورد کیفیت و نوع محصولی که قصد تجارت آن را دارند می باشد. بنابراین یکی از فرصت های بزرگ برای دیدن تجار جدید و اخذ قرار داده ای جدید، شرکت در نمایشگاه های بین المللی میوه و خشکبار است که در هر کجای جهان برگزار می شود.

در این نمایشگاه ها، اکثر کشور هایی که داری صنعت کشاورزی و یا باغات فراوان هستند، شرکت می کنند.در این مکان می توان به عرضه محصولات و تبلیغ در زمینه های فعالیت شرکت ها پرداخت.بنابراین اگر شما تاجر میوه هستید، به دنبال بیلبورد های تبلیغاتی در سطح کشور دبی و.. نباشید. با شرکت در یکی از این همایش ها و نمایشگاه ها می توانید به راحتی چندین شریک تجاری برای خود بیابید.

اخذ قرار داد های جدید زمانی صورت می گیرد که شما کیفیتی بیش از سایرین در اختیار مشتری قرار دهید. این کیفیت نه تنها در مورد محصول است، بلکه به نوع بسته بندی و اورگانیک بودن یا نبودن آن نیز مربوط می شود. از این همین رو داشتن یک برند معتبر بین المللی، می تواند کار شما را بسیار آسان کند.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>