اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جمهوری قرقیزستان با 198500 کیلومتر مربع مساحت در قسمت شمال شرقی آسیای مرکزی واقع شده است. این کشور در شرق و جنوب شرقی با چین، در شمال با قزاقستان و در جنوب با تاجیکستان و از غرب با جمهوری ازبکستان همسایه و هم مرز است. پایتخت قزقیزستان شهر بیشکک می باشد.

حکومت قرقیزستان به شکل جمهوری و متشکل از یک مجلس است که در برگیرنده یک شورای عالی است. این کشور شامل 7 استان (ولایت) بنامهای چوی، ایسیق کول، نارین، تراز، باتکن، اوش و جلال آباد است.

قرقیزستان یک کشور محصور در خشکی و کاملا کوهستانی است. این کشور نسبتا فقیر و اقتصادش بر پایه کشاورزی استوار است. مهم ترین محصولات کشاورزی این کشور عبارتند از توتون، پنبه، سبزیجات، سیب زمینی، غلات، میوه، گوسفند، بز، گاو و پشم است. صنایع کوچک موجود در قرقیزستان شامل پارجه بافی فرآوری مواد غذایی، سیمان، کفش، اثاثیه منزل، موتور های الکتریکی، طلا و دیگر فلزات می باشد.

جمعیت
جمعیت کشور حدود 6 میلیون نفر است. حدود 72 درصد آن را قرقیزها، 14 درصد را ازبک ها و 10 درصد را روس هاتشکیل می دهند اقلیتهای کوچک دیگری نیز از قبیل 8/2 درصد اوکراینی، 1/1 درصد آلمانی و تاتارها، قزاق ها، آذربایجانی ها، تاجیکها و اویغورها هم در این کشور زندگی می کنند. درصد جمعیتی مسلمان ها در استان های جنوبی نظیر اوش، جلال آباد و باتکن نسبت به استانهای شمالی بیشتر است.

حدود 80 درصد جعمیت این کشور را مسلمانان حنفی مذهب، 15 در صد را مسیحیان ارتودوکس و 5 درصد بقیه را ادیان و یا آیین های مختلف تشکیل می دهند. زبان قرقیزی شاخه ای از زبانهای ترکی- شرقی مرکزی است. این زبان دارای سه گویش شمالی، شرقی و جنوب غربی است.

جغرافیا
قرقیزستان کشوریست محصور در خشکی و در آسیای مرکزی. توپوگرافی قرقیزستان تحت تأثیر بخش های جنوبی سلسله کوهستان های تیان شان، شدیدا کوهستانی است.

بخش هایی از کشور که در ارتفاعات بالا قرار ندارند شامل دره های عمیق، فلات های کوهستانی و حوضه های آبگیر می باشند. دره فراغنه در جنوب شرقی کشور وسیعترین این مناطق محسوب می شود. همچنین بیشترین محصولات کشاورزی کشور از این منطقه به دست می آید.

این کشور دارای آب و هوای معتدل کوهستانی می باشد که در بهار و تابستان معتدل و زمستان سرد است.

اقلیت های مذهبی
بیشترین اقلیت دینی بعد از مسلمانان، مسیحیان ارتودوکس با 15درصد جمعیت می باشند که اکثراً روس تبارند. در قرقیزستان 2044 گروه دینی به صورت رسمی به ثبت رسیده است که از این تعداد 309 گروه مربوط به نهاد های مسیحی می شود.

کلیسای ارتودوکس قرقیزستان که در مرکز شهر بیشکک قرار دارد برنامه های منظمی را جهت تبلیغ مسیحیت به اجرا گذاشته است. از جمله این فعالیت ها تعلیم مبلغین و اعزام آنها به سایر مراکز تحت پوشش کلیسا است.

خاطر نشان می سازد حاکمیت تاکنون محدودیتی برای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی آنها ایجاد نکرده و در انجام فعالیت های دینی آزادند. شیعیان این کشور نیز با جمعیتی حدود 24000 تن از مهاجرین آذری می باشند که در زمان شوروی سابق به اجبار به این مناطق کوچ داده شده اند.

تعداد یهودیان بنابر آمار بالغ بر3000 تن می باشد که اکثراً به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند. گفته می شود که میزان نفوذ یهودیان در بین برخی از مقامات دولتی و تصمیم گزار زیاد می باشد. بسیاری از این اقلیت بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به روسیه و یا فلسطین اشغالی مهاجرت نموده اند.

تعطیلات رسمی

  • اول ژانویه: آغاز سال جدید میلادی (11دی) (در شب ژانویه از ساعت 23 الی 30: 00 جشن و نورافشانی در میدان آلاتور برقرار است).
  • 7 ژانویه: روز کریسمس (17 دی).
  •  23 فوریه: روز مدافعات سرزمین مادری (4 اسفند).
  •  8 مارس: روز زن (17 اسفند).
  • 21 مارس: اول نوروز( اول فروردین) ( دراین روز مردم از ساعت 10 صبح در میدان آلاتو گردهم می آیند و جشن و پایکوبی می کنند، سمنو می پزند، ).
  •  1 می: روز کارگر (11 اردیبهشت).
  •  5 می: روز قانون اساسی (15 اردیبهشت).
  •  9 می: روز پیروزی (19 اردیبهشت).
  •  31 آگوست: روز ملی (روز استقلال) (9 شهریور).
  •  7 نوامبر: انقلاب بزرگ سوسیالیسیتی اکتبر (16 آبان).
  •  2 روز تعطیلات مذهبی: اعیاد فطر و قربان (در روز عید در میدان آلاتو نماز عید فطر برپاست و در روز عید قربان نیز مردم در این میدان جمع می شوند و مسئولین کشوری و سفراری کشورهای اسلامی سخنرانی می کنند).
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>