اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازرگانی

Non-Circumvention and Non- Disclosure Agreement - NCNDA
قرارداد به صورت نامحدود و بدون ابهام را گویند. در صورتی که نیاز به شرکت و یا شخص واسطه برای تامین کالای مورد نیاز باشد قراردادی که بین فروشنده و خریدار و وکیل قانونی برای امنیت منافع او امضا خواهد شد را گویند. کارمزد وکیل: فروشنده کارمزدی برای وکیل روی قیمت ها اضافه کرده و L/C به حساب بانکی او منتقل می شود و شماره حساب وکیل در قرار داد اصلی (NCNDA/IMFPA) ذکر خواهد شد و بین فروشنده و خریدار و وکیل قانونی برای امنیت او امضا خواهد شد. این قرار داد هم به صورت موردی به کار میرود. منظور از موردی بودن تفاوت آن با قرارداد نمایندگی است.

Irrevocable Fee Protection Agreement - FPA/IMFPA
نوعی قرارداد است که برای اطمینان واسطه از پرداخت حق کمیسیون Commission Fee به صورت موردی به کار میرود. در صورت دور خوردن واسطه او می تواند به استناد این قرار داد علیه طرفین دعوی حقوقی کند.

Performance Bank Guarantee - PBG
ضمانتنامه بانکی حسن انجام کار

Bill of Lading - BL
سندی است که حمل کننده یا نماینده وی پس از وصول کالا صادر می نماید و حاکی از حمل کالای معینی از یک نقطه(مبدا حمل)به نقطه دیگر(مقصد حمل)با وسیله حمل مورد توافق (کشتی، قطار، کامیون، هواپیما و یا ترکیبی از آنها)در مقابل کرایه حمل معینی می باشد.

Freight Invoice
سندی است که توسط شرکت حمل و نقل باید صادر گردد و میزان کرایه حمل، محل و نوع وسیله حمل در آن قید شود و توسط فروشنده طبق شرایط اعتبار جهت معامله اسناد به بانک معامله کننده ارائه می گردد.سند مذکور باید به تایید اتاق بازرگانی محل صدور برسد.

Certificate of Origin
سندی است که مبین نام کشور سازنده کالا است و این فرم توسط اتاق بازرگانی محل در کشور فروشنده تکمیل و گواهی می گردد.

Inspection Certificate
این گواهی توسط موسسات بازرسی بین المللی که مورد تایید بانک مرکزی می باشند صادر می گردد.معمولاً این نوع گواهی برای تطابق کمیت، کیفیت و نوع بسته بندی کالای مورد نظر طبق موارد مندرج در پیش فاکتور، قرارداد، اعتبار اسنادی و یا نمونه کالا می باشد.

Convention Merchandise Routier - CMR
راه نامه کامیون سندى است که فقط جهت حمل کالا با کامیون مورد استفاده قرار گرفته و مخصوص متصدیان حمل مى باشد. این سند تحت مقررات کنوانسیون CMR یا مقررات بین المللى حمل کالا از طریق جاده صادر مى گردد و حدود مسؤولیت هاى متصدیان حمل و نقل جاده اى را مشخص مى نماید.

سندی غیر قابل معامله می باشد. کامیون حامل کالای کشورهای عضو این مقررات در صورت پلمپ صحیح و سالم در کشور مبدا نیازی به بازدید تا گمرک کشور مقصد را نخواهد داشت.حاوی تاریخ حمل و صدور، نام و نشانی حمل کننده و فرستنده، مبداء و مقصد حمل و سایر مشخصات می باشد.

Ready, Willing and Able - RWA
سندی است که توسط بانک خریدار تنظیم و ارائه می گردد. در آن بانک تائید می کند که مشتری اش منابع مالی کافی در اختیار داشته و آماده است، می خواهد و قادر است که در قرارداد ورود نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>