اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پادشاهی دانمارک در اروپای شمالی واقع شده و هم مرز با آلمان است. این کشور نزدیک به 5.5 نفر جمعیت دارد و پایتخت آن کپنهاگ است. زبان های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی در این کشور رسمیت دارند. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال 1973 به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو نپیوسته است. 80٫4 درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری هستند.

جزایر فارو و گرینلند بخشی از پادشاهی دانمارک به شمار می آیند اما به ترتیب در سال های 1948 و 1979 به آن ها خودگردانی اعطا شده است. دانمارک جنوبی ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است. پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به سوئد متصل می کند.

دانمارک از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتو است. کشور دانمارک دارای دولت رفاه است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی ترین» مردم جهان اعلام می شوند و همچنین در سال 2016 شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی ترین نیروی کار در دنیا قرار داد. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می آید

حکومت دانمارک سلطنت مشروطه است. بیش از 98% مردم دانمارک به زبان دانمارکی صحبت می کنند و زبان آلمانی نیز در منطقه نورد-شلزویگ در مرز آلمان به عنوان زبان رسمی این منطقه استفاده می شود. واحد پول دانمارک کرون و صادرات عمده آن ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، نوشابه، مواد غذایی، مواد شیمیایی، و سوخت است.

در حال حاضر چهره صنعتی دانمارک ترکیبی از شرکت های کوچک تا متوسط است و همانند دیگر کشورهای بزرگ صنعتی اروپا، تعداد سازمان های بزرگ بسیار کم است. شرکت های دانمارک تخصص گرا هستند و معروفیت آن ها نه به خاطر تولید انبوه در بازار، که به خاطر تولیدات دارای طراحی خلاق و کیفیت عالی است. در محیط های کار دانمارک آن چه اهمیت دارد صلاحیت و شایستگی فرد است، نه تحصیلات یا طبقه اجتماعی او.

دانمارک به عنوان یک جامعه مساوات جو معروف است و نکته جالب این که این مسئله در زبان دانمارکی نیز که کلمات آن فاقد مذکر و مؤنث هستند نیز منعکس شده است. اکثر دانمارکی ها در مورد موفقیت های فردی خود بسیار متواضع هستند و بیش از آن که نگران نیازهای فردی خود باشند به دغدغه های گروه توجه دارند.

تعطیلات عمومی

  • 1 ژانویه (11 دی).
  • 23 و 24 مارس (3 و 4 فروردین).
  • 27 مارس (7 فروردین).
  • 21 آوریل (1 اردیبهشت).
  • 4 مه (14 اردیبهشت).
  • 15 مه (25 اردیبهشت).
  • 5 ژوئن (15 خرداد).
  • 25 و 26 دسامبر (4 و 5 دی).

ساعات کار

  • بانکها: از 30/9 الی 16 روزهای دوشنبه تا چهارشنبه و جمعه، و از 30/9 الی 18 روزهای پنجشنبه
  • ادارات: از 9 تا 17 روزهای دوشنبه تا جمعه، فروشگاهها: از 9 تا 30/17 روزهای دوشنبه تا جمعه، و از 30/9 تا 13 روزهای شنبه

جغرافیا
دانمارک سرزمینی پست متشکل از یخرفت است. تنها جزیره ی بورنهولم در دریای بالتیک دارای سنگهایی سخت در سطح است. جزایر شرق شبه جزیره جوتلند یک سوم کشور را تشکیل می دهند. آب و هوای دانمارک معتدل و مرطوب است، و تابستان های معتدل و زمستانهای سردی دارد. جزیره ی بورنهلم (در شرق) چندان معتدل نیست.

شهرهای مهم دانمارک عبارتند از: اورهوس، اودنسه، راندرس، کولدینگ، هلسینگور، هورسنس. مساحت کشور دانمارک 43، 094 کیلومتر مربع و جمعیت 5، 413، 392نفر است.

سیاست
حکومت دانمارک سلطنت مشروطه است که 179 نماینده ی پارلمان (فولکتینگ) تحت نظام تعیین نمایندگان به نسبت جمعیت هرمنطقه برای دوره ای چهار ساله با رأی تمامی افراد بالغ نیز انتخاب می شوند. دو نماینده از هر کدام از دو سرزمین وابسته ی خود مختار نیز انتخاب می گردند. پادشاه شخصی را به نخست وزیری انتصاب می کند که دارای پشتیبانی اکثریت در پالمان است.

در دانمارک قانون اساسی دانمارک یا حکومت مردمی در سال 1849 بنیاد گذاشته شد. این قانون جانشین حکومت مطلق شد که بر طبق آن پادشاه از سال 1660 اختیار تام را داشت.

دانمارک در این سازمانها و پیمانها عضویت دارد: سازمان ملل متحد، جامعه ی اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی، شورای اروپا، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و همچنین اتحاد اروپای غربی (به عنوان عضو پیوسته). عضویت دانمارک در سازمان نظامی ناتو و سازمان همکاریهای اقتصادی و بنیادی جهان غرب (او ای سی دی) این کشور را به ایالات متحده آمریکا، کانادا و یکسری کشورهای اروپایی نزدیکتر کرده است.

دانمارک یکی از کشورهای معدودی است که بیش از میزان تعیین شده سازمان ملل برابر هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی را صرف همکاریهای بنیادی در کشورهای فقیر قاره آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین می کند.

اقتصاد
واحد پولی دانمارک کرون دانمارک است. از نظر شاخص فساد اقتصادی، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاند و نیوزیلند) سال های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته است، معرفی شده است.

دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه روست. این کشور از جنگ جهانی دوم تاکنون با چنین رکودی مواجه نبوده است. بحران اقتصادی سبب شده که مازاد مالی به کسری بودجه تبدیل شود و تصور می شود که این کسری در سال 2012 معادل 4٫6 درصد تولید ناخالص داخلی باشد.

در دانمارک سطح زندگی بالاست، ولی منابع طبیعی کمی یافت می شود. کشاورزی و دامداری دانمارک بر اساس تعاون سازمان دارد. پنیر و دیگر لبنیات، گوشت خوک و گاو از جمله تولیداتی است که بیشتر آن صادر می گردد. حدود یک پنجم نیروی کار در بخش صنایع تولیدی است و صنایع آهن و فلزکاری، غذایی، آبجو سازی مهندسی و شیمیایی مهم ترین آنها محسوب می شود. هزینه ی بالای سوخت وارداتی مشکلی برای اقتصاد کشور بوده است، ولی این وضع با اکتشاف نفت و گاز طبیعی دریای شمال تعدیل یافته است.

عضویت در شینگن
این کشور عضو شینگن است که بدین وسیله به دارندگان ویزای شینگن امکان می دهد تا بین 26 کشور عضو (اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزیره مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس) آن آزادانه در سفر باشند. پیمان شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضاء گردید به کشورهای عضو امکان می دهد که به عنوان یک کشور واحد پیرامون سفرهای بین المللی عمل کنند و کنترلهای مرزی داخلی وجود نداشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>