اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روش های رایج خرید: سیف یا سی اند اف

زبان های رایج تجاری: انگلیسی

محدودیتهای وارداتی: اکثر کالاها را از کشورهای مختلف می توان آزادانه وارد کرد. برای برخی از انواع منسوجات و ظروف آشپزخانه و غذاخوری که از مبادی کشورهائی غیر از اعضاء جامعه اقتصادی اروپا وارد می شوند، مجوز ورود مورد نیاز است.

مقررات گمرکی ورود و خروج ارز: ورود پول محلی و یا ارز هیچگونه محدودیتی ندارد. افراد مقیم می توانند حداکثر 25000 کرون خارج کنند. افراد غیرمقیم مقدار بیشتری را می توانند خارج کنند مشروط بر آنکه قبلا" وارد شده و یا از طریق تبدیل ارز خارجی به دست آمده باشد.

کنترل ارزی: وجود ندارد.

بارنامه/ قرارداد حمل: مقررات خاصی به کار بسته نمی شود. بارنامه را می توان در صورت لزوم به صورت "به حواله کرد" صادر نمود.

سیاهه کنسولی: لازم نیست.

گواهی مبداء: فقط برای کالاهای وارده از هنگ کنگ درخواست می شود. فرم خاصی ندارد.

سیاهه تجاری: باید شامل تاریخ صورتحساب و خرید، شرح دقیق کالا، شماره نمانکلاتور (برمبنای سیستم هماهنگ شده، ( HS)، قیمت هر قلم کالا، شرایط پرداخت و تحویل، سایر شرایط فروش و تخفیف ها بوده و علت تخفیف را روشن کند. مطالب مربوط به کرایه حمل، بیمه، و غیره نیز باید به صورت جداگانه قید شود. یک گواهی امضاء شده و تاریخ دار مبنی بر صحیح و حقیقی بودن ارزش کالا باید ضمیمه سیاهه گردد. رونوشت امضاء مورد قبول است. چهار نسخه از سیاهه برای گمرک مورد نیاز است.

گواهی نامه های ویژه: برای گیاهان و برخی از مواد خوراکی، گواهی بهداشت ضروری است. برای احشام باید گواهی دامپزشکی صادر شود.

علائم ساخت کالا: نام کشور مبداء باید روی بعضی کالاها بیاید، و در مورد تعدادی دیگر از کالاها ذکر عبارت "Foreign Goods" (کالاهای خارجی) کافی است.

جنس بسته بندی: محدودیتی در کار نیست، اما اگر برای ارسال محموله به جزایر فارو (یکی از جزایر دانمارک) از کاه وپوشال استفاده شود، صدور گواهی بهداشت در خصوص آنها اجباری است.

علامت گذاری جعبه های حمل کالا: مقررات خاصی وجود ندارد، اما اگر وزن محموله از یک تن بیشتر باشد، باید وزن آن روی جعبه ثبت شده باشد.

نمونه کالا: نمونه های فاقد ارزش تجاری بدون پرداخت حقوق گمرکی قابل ورود هستند. بقیه نمونه ها را می توان در قبال سپردن ودیعه وارد کرد، به شرط اینکه طی مدت شش ماه از دانمارک خارج شوند. نمونه ها را تحت کارنه آ.ت.آ نیز می توان وارد کرد.

بانکها: Amqerbanken، Danmarks Nationallbank، Kjobenhavns Handelbank A/S، Den Danske Bank A/S، Privatbanken I Kjobenhavn A/S، Faellesbanken، Standard Chartered Bank، …

حقوق گمرکی: براساس نرخهای معین یا قیمت کالا بر حسب ارزش سیف تعیین می شود. تعرفه های گمرکی براساس سیستم هماهنگ شده (HS code) تنظیم شده اند.

چند نکته: ملاقاتهای تجاری غیر رسمی برگزار می شوند، اما وقت شناسی اهمیت اساسی دارد. توصیه می شود برای سیگار کشیدن اجازه گرفته شود. تعطیلات تابستانی اکثر کارخانجات و شرکت ها برای ماههای ژوئن، ژوئیه و اوت (یعنی از 11 خرداد تا 9 شهریور) برنامه ریزی می شود و معمولا" 2 تا 3 هفته طول می‌کشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>