اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دانمارک برنامه های جدیدی برای جذب نیروی کار خارجی دارد که به صورت سه برنامه مجزاست:

  1. Pay Limit Scheme
  2.  Positive list
  3.  Green Card Scheme

در سیستم Pay Limit Scheme متقاضی باید دارای قرارداد کتبی و پیشنهاد شغلی باشد و درآمد سالانه او کمتر از 375000 کرون دانمارک نباشد. این نوع کار باید مطابق با استاندارهای دانمارک باشد. برخی از موارد، مدارک متقاضیان باید به تأیید سازمان ذیربط نیز برسد. این نوع اجازه اقامت و کار سه ساله است و تا چهار سال هم قابل تمدید می باشد. با این نوع روادید می توان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود مجوز اقامت گرفت و همسر متقاضی هم می تواند با این اقامت مجوز کار بگیرد.

در طرح Positive list بر اساس فهرست مشاغل مورد نیاز دانمارک که تعداد این مشاغل به 125 نوع می رسد (البته در سال های مختلف متفاوت می باشد) متقاضی برای درخواست کار باید تخصص و مهارت لازم را داشته باشد تا جذب بازار کار دانمارک شود.

در طرح گرین کارت Green Card Scheme هدف این است که به تمام افراد فرصت داده شود که به مدت یک سال و نیم شاغل شوند. شرایط گرفتن این نوع روادید به صورت امتیاز بندی است که به متقاضیان بر اساس تحصیلات، زبان، تجربیات کاری، قابلیت انطباق و سن امتیاز داده می شود و داشتن 100 امتیاز برای شروع کار ضروری است. برای درخواست این اجازه کار متقاضیان باید توانایی مالی یک سال اقامت در دانمارک را داشته باشند.البته این نوع ویزا نیز ممکن است در فواصل زمانی مختلف کنسل شود.

کلیه مدارک تحصیلی متقاضیان باید توسط اداره SIRIUS وابسته به وزارت علوم، فناوری و نوآوری دانمارک مورد ارزیابی قرار گیرد. حداقل مدرک تحصیلی متقاضیان در این طرح باید لیسانس باشد که دارای 30 امتیاز بوده و مدارک بالاتر به ترتیب فوق لیسانس 60 امتیاز و دکتری 80 امتیاز خواهد داشت.

از نظر داشتن مدارک زبان نیز فرد باید بر اساس آزمون بین المللی زبان انگلیسی هم چون آیلتس و تافل ارزشیابی شود، اما اگر کارفرمایی تایید کند که شما سابقه کار به انگلیسی دارید این می تواند امتیاز آور باشد.

در مورد قرارداد بین کارگر و کارفرما باید توجه داشت که استانداردهای قرارداد بر طبق مقررات ILO و حتی بهتر از آن است. به دلیل آن که در طی سال ها این شرایط رابهبود بخشیده اند.

دانمارک اتحادیه های کارگری قوی دارد که مسائل را زیر نظر دارد تا در صورت نارضایی کارگر، کارفرما از مقررات مربوط عدول نکند و در رعایت شرایط کار، هیچ تفاوتی بین کارگران خارجی و کارگران دانمارکی وجود ندارد. دولت چهارچوب ها را مشخص می کند و در چارچوب قوانین، کارگر و کارفرما توافق می کنند. شرایطی هم هست همچون 36 ساعت کار اجباری و 6 هفته تعطیلی که به صورت عام رعایت می شود.

علاوه بر شرایط کلی که دولت تعیین می کند، امتیازاتی است که خود کارفرما برای کارگر در نظر می گیرد همچون دادن ناهار و تسهیلات دیگر. در مقایسه با بازار کار دیگر کشورها، دانمارک سعی می کند محیط کار لذت بخشی را برای خانواده فراهم نماید.

بعد از دریافت جواز کار و اقامت در دانمارک، می توانید درخواست ملحق شدن خانواده خود را بدهید. یکی از مفاد «قانون اتباع خارجی دانمارک» این است که آنهایی که خواستار جواز کار و اقامت در دانمارک می باشند، بایستی بتوانند زندگی خود را تامین نمایند.

قانون شرکت دانمارکی در انطباق با قانون فعلی اتحادیه اروپا طراحی شده است.دانمارک یکی از شادترین و با کیفیت ترین کشورهای دنیاست و اعتبار پاسپورت دانمارکی همواره مورد توجه همه مردم دنیا بوده است.

پایتخت کشور دانمارک شهر کپنهاگ است و با کشورهای آلمان، سوئد و نروژ هم مرز است.دانمارک با داشتن مدرنترین تکنولوژی های کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد فراخ، همواره مورد استقبال سرمایه گذاران به ویژه در بخش کشاورزی بوده است.

این کشور حوزه ی اسکاندیناوی موفق شده بزرگ ترین حجم سرمایه گذاری توجه در زمینه تولیدات دارویی در جهان را به کشور خود معطوف دارد.

از جمله روشهای سرمایه گذاری در دانمارک می توان ثبت شرکت و کار آفرینی در دانمارک را نام برد، طبق تجربه داشتن طرح اقتصادی قوی و مورد تایید دولت و کمک گرفتن از مشاور مالی اقتصادی در این امر می تواند مسیر سرمایه گذاری در دانمارک را برای شما هموار سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>