اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آذربایجان یکی دیگر از کشورهای هدف برای تبادل کالا و صادرات از سوی ایران می باشد. جمهوری آذربایجان برای اینکه اقتصاد کشور را توسعه دهد، اصلاحات مختلفی از جمله: تدوین قانون جدید سرمایه گذاری، اصلاح سیستم بانکی، تسهیل واردات و خصوصی سازی سازمان ها و بنگاه های دولتی را اعمال کرده است. این کشور از اقتصادی متنوع با بخش های کشاورزی، خدمات، معدن، گردشگری و تولیدات کارخانه ای برخوردار است.

باکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر و بندر این کشور می باشد و یکی از مناطق نفت خیز جهان به شمار می رود. با وجود اینکه درآمد سالانه ی رو به رشدی دارد، اما این کشور اقلامی مانند نساجی، لوازم خانگی، اتومبیل و قطعات وابسته به آن و بسیاری از مواد غذایی را از دیگر کشورها وارد می نماید.

کشور ترکیه با سرمایه گذاری هایی در صنعت ساختمان سازی، پوشاک و غیره به عنوان صادرکننده اصلی در این کشور فعالیت دارد. از مهم ترین شرکای تجاری این کشور، کشورهای ایتالیا، آمریکا، فرانسه، رژیم صهیونیستی، اندونزی، روسیه، کانادا، تایوان، گرجستان و هند می باشند. ایران در سال های اخیر از شرکای تجاری مهم آذربایجان به شمار می آمده و اقلامی مانند: سیب زمینی، مواد پتروشیمی، مشتقات پلاستیکی، خرما و بسیاری از کالاها را به این کشور صادر می کرده است.

کالاهای صادراتی ایران به آذربایجان:
کشور آذربایجان به عنوان یکی از مهم ترین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی می باشد. با توجه به شرایط خاص اقتصادی ایران، ظرفیت های استانهای مرزی یکی از مهم ترین راههای ارز آوری برای کشور می باشد.

جمهوری آذربایجان بازار خوبی برای صادرات کالاهای اردبیل را دارا می باشد. کشور آذربایجان بازار مناسبی برای صادرات محصولاتی از جمله سیمان، انواع محصولات کشاورزی و خدماتی استان اردبیل است. عمده ای از اقلام صادراتی ایران به جمهوری آذربایجان: سیمان، سیب زمینی، کلینکر، شیشه، لوله، کاشی و سرامیک و سنگ ساختمانی، مواد غذایی، پوشاک و کفش، چینی آلات، خرما و میوه تازه و نیز محصولات کشاورزی مانند گندم، کنجاله، سبوس، دانه ارزن، دانه پنبه، تفاله چغندر و سایر کالاها را شامل می شود. ارزش کالاهای صادراتی غیرنفتی ایران به آذربایجان در سال 92، حدود 141 میلیون دلار بوده است.

با برنامه ریزی مناسب باید از ظرفیت های اقتصادی و افزایش مبادلات استان اردبیل استفاده ی بهینه ای شود. قیمت مناسب محصولات ایرانی، عامل مهمی برای افزایش صادرات به آذربایجانتلقی می شود. این کشور در همسایگی ایران قرار گرفته و باعث می شود تا صادرات کالاهای ایرانی افزایش یافته و پیش بینی می شود روند رو به رشدی در سال های آتی برای صادرات کالا به آذربایجان از سوی ایران اتفاق بیافتد.

عمده ترین صادرکنندگان کالا به جمهوری آذربایجان:
کشورهای روسیه، ترکیه، انگلستان، آلمان و چین به ترتیب عمده ترین صادرکنندگان کالا به جمهوری آذربایجان هستند. کشور روسیه با صادراتی به ارزش 1287 میلیون دلار، ترکیه با 1209 میلیون دلار، انگلستان با 1025میلیون دلار، آلمان با صادرات 646 میلیون دلار، چین با 493 میلیون دلار و اوکراین با 474 میلیون دلار، کالاهای خود را به جمهوری آذربایجان صادر می نمایند. از دیگر صادرکنندگان کالا به جمهوری آذربایجان کشورهای ایران، فرانسه، آمریکا، برزیل، قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>