اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پادشاهی سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور شهر استکهلم است.

حکومت کشور سوئد پادشاهی مشروطه است و دولت به شکل پارلمانی اداره می گردد. پادشاه در این کشور مقامی تشریفاتی است و کشور را نخست وزیر اداره می کند.

پس از پایان جنگ سرد، سوئد در تاریخ 1 ژوئن 1995 به کشورهای عضو ناتو پیوست امّا بعدها همانند کاری که در قبال منطقه یورو کردند، با یک رفراندوم از ناتو خارج شدند. سوئد همچنین عضو سازمان ملل متحد، شورای اروپا، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، شورای نوردیک و مدل نوردیک می باشد.

سوئد هشتمین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می باشد و از جایگاه خوبی در جنبه های مختلف ملی مانند کیفیت زندگی، آزادی شهروندی، بهداشت، آموزش، اختلاف طبقاتی، رفاه و توسعه انسانی دارد.

زبان سوئدی ها از خانواده زبان های هندواروپایی شاخه ژرمنی است و با زبان های نروژی و دانمارکی نزدیکی دارد. این سه زبان بسیار به هم نزدیک بوده و اغلب گویشوران آن ها می توانند هر کدام به زبان خود با هم ارتباط زبانی برقرار کنند.

جغرافیا
سوئد در شمال اروپا واقع شده و دارای آب و هوای بسیار سردی است. این کشور از نظر طبیعی، از 4 ناحیه تشکیل شده است. کوه های پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در شمال، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، زمین های مرتفع یونکوپینگ در جنوب و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتهی الیه بخش جنوبی کشور.

تابستان ها کوتاه و گرم و زمستان های سرد و طولانی از ویژگی های آب و هوای این کشور است. میانگین بارش سالانه از 200 سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا 50 سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر است. بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده و طبعا، صنایع چوب و ساخت ماشین آلات مرتبط با آن، معمول و متداول است. در قسمت های شمالی سوئد شش ماه از سال روز و شش ماه شب است؛ ولی در قسمت های جنوبی می توان چهار فصل را دید.

سوئد با مساحت 449٬964 کیلومتر مربع، کمابیش اندازهٔ عراق و ششمین کشور بزرگ اروپا (با احتساب روسیه و ترکیه) از نظر مساحت می باشد. جمعیت سوئد بیش از 9٫6 میلیون نفر است که تقریباً 7٫9 میلیون نفر آن را سوئدی ها تشکیل می دهند. این کشور با تعداد 21 نفر در هر کیلومتر مربع تراکم جمعیت پایینی دارد و بیشتر این جمعیت نیز در جنوب سوئد مستقر هستند. همچنین بیش از 85% مردم سوئد در ناحیه شهری زندگی می کنند.

مهم ترین جشن های سوئدی ها
در بین تمام روزهای تعطیل و مناسبت های مختلف، در سوئد 3 روز از این روزها بیشتر قابل توج مردم است که عبارتند از:

  • Advent:
    این روز که یکی از برجسته ترین جشن های سوئدی ها و از تعطیلات آن ها محسوب می شود. در این روز شهروندان سوئدی به کلیساها می روند و موسیقی خاص خود را می خوانند. این جشن به منزله شروع سال جدید است و اولین یکشنبه نامیده می شود. مردم سوئد در این روز شهر ر تزئین می کنند و در طول ماه در کریسمس هر یکشنبه شمع روشن می کنند.
  • All Saints Day:
    یکی دیگر از تعطیلات مهم سوئدی ها روزی است که مردم به احترام همه بزرگان مقدس در گذشته، برگزار می کنند و به خوبی در کشور سوئد شناخته شده است. این مراسم در 30 اکتبر برگزار می شود و دسته های گل و شمع های روشن در قبرستان ها همه جا به چشم می خورد.
  • Swedish Midsommar:
    این تعطیلات در گرمترین و طولانی ترین اوقات سال اتفاق می افتد و مردم در این روز جشن هایی برگزار می کنند. 24 ژوئن روز جشن گرفتن برای جان مقدس است و اول صبح روز می (May Day) نیز سوئدی ها جشن می گیرند. غذاهای تنوع، رقص و پایکوبی، تزئینات شهری و حتی جادو نیز این روزها شهر را پر می کند.

فرهنگ و رسوم سوئدی ها 
همه کشورها دارای آداب و رسوم خاصی هستند که برای مردم آن سرزمین مقدس و قابل احترام می باشد. بعضی از رسوم نیز با این که بسیار قدیمی هستند ولی هنوز هم برای مردم ارزشمن تلقی می شوند و مردم آن ها را به جا می آورند.

در کشور سوئد نیز رسوم و فرهنگ های خاص خود را دارند که در بخش های قبلی راجع به بعضی از آن ها صحبت کردیم. در این پست نیز به معرفی برخی دیگر از این فرهنگ های سوئد می پردازیم تا شما را با آن ها آشنا سازیم.

بازار کار سوئد
حدود نیمی از مردم سوئد دارای کار با حقوق و دستمزد هستند. نرخ بیکاری حدود 7 درصد (دسامبر 2011) است.

مالیات برای شرکتداران
شرکتداران هم مالیات پرداخت می کنند. این مالیات بر مبنای درآمد تخمینی شرکت در یک سال محاسبه شده و ماهیانه پرداخت می شود.

اظهارنامه مالیاتی
اظهارنامه مالیاتی اطلاعات مربوط به میزان درآمد و مالیاتهای پرداختی فرد در یک سال است. اظهارنامه مالیاتی هرسال حداکثر تا تاریخ 2 مه باید به اداره مالیات تحویل داده شود. اداره مالیات از کارفرما، شرکت بیمه و بانکها در مورد پولهائی که شما در یک سال گرفته اید، اطلاعات دریافت می کند.

اداره مالیات برگ اظهارنامه را برایتان به خانه ارسال می کند. شام باید کنترل کنید که همه اطلاعات صحیح باشند. سپس باید اظهارنامه را امضاء کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>