اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در گفتار زیر تلاش شده است مهم ترین هزینه های زندگی اعم از هزینه های اقامت، خورد و خوراک، پوشاک، سفر و…در کشور سوئد به طور خلاصه و مفید برای تمامی کسانی که به نحوی علاقه مند به زندگی در سوئد هستند توصیف شود.عوامل بسیاری در کاهش یا افزایش این هزینه ها که به طور متوسط و به صورت نرمال حساب شده اند نقش دارند.

مثلا با پخت و پز در خانه یا استفاده از خدمات اجتماعی ارزان قیمت اعم از خرید از مراکز ارزان یا سفرهای مقرون به صرفه می توان از هزینه های زندگی در سوئد به طور قابل توجهی کاست و یا با کارهای نیمه وقت یا تمام وقت بخشی از هزینه های زندگی را جبران نمود.برای یافتن فرصت های شغلی و آگاهی از شرایط کار در سوئد به پستهای بخش کار در سوئد در همین وبلاگ مراجعه نمایید.

غذا و خوراک
به طور متوسط و حدودی، اختصاص 2000 کرون (تقریبا 200 یورو) برای پوشش هزینه های خورد و خوراک ماهیانه برای یک فرد بزرگسال در سوئد کافی به نظر می رسد.این هزینه بدون درنظر گرفتن هزینه های جداگانه ای است که برای صرف وعده های غذایی در رستورانها یا بارهای داخل سوئد می پردازید.

در رستورانها یا بارها، هزینه خرید یک لیوان آبجو بین 3 تا 5 یورو متغیر است.یک گیلاس شراب کمی بیشتر هزینه برمی دارد و صرف یک ساندویچ معمولی بین 6 تا 8 یورو در رستورانهای سطح شهر برایتان خرج خواهد داشت.صرف شام یا ناهار در رستوران هم بسته به نوع و محل رستوران بین 5 تا 15 یورو هزینه دارد.در اکثر رستورانها هزینه نوشیدنی ها در هزینه غذای شما گنجانده می شود.

مسکن
یافتن خونه، آپارتمان، اتاق، ویلا و… در سوئد تماما به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود.سایت های مختلفی در سوئد ارائه کننده خدمات املاک و اقامتی هستند که از مهم ترین آنها می توان به پایگاههای اینترنتی www.blocket.se اشاره نمود.

هزینه متوسط اقامت در یک آپارتمان بسته به شرایط آن از جمله محل و منطقه آن-متراژ-امکانات و تسهیلات آن-مشترک بودن آشپزخانه یا سرویسهای عمومی آن (درصورت اجاره اتاق) و… بسیار می تواند متغیر باشد.

در شهر استکهلم هزینه ها به مراتب از شهرهای دیگر بیشتر است.در شهر استکهلم هزینه اجاره یک آپارتمان معمولی می تواند از 4000 تا 7000 کرون (تقریبا400 تا 700 یورو) متغیر باشد درحالی که در دیگر شهرهای سوئد این هزینه می تواند بین 2500 تا 5000 کرون (تقریبا250 تا 500 یورو) تغییر نماید.برای اجاره فقط یک اتاق با امکانات آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک طبیعتا هزینه ها کمترخواهد بود( به طور متوسط از 1500 تا 3000 کرون).

برای یافتن محل اقامت در این سایت باید ابتدا شهر موردنظر خود را انتخاب کنید و برروی نام آن کلیک کنید.متاسفانه تنها زبان این سایت زبان سوئدی است ولی می توانید همزمان از مترجم همزمان گوگل برای ترجمه به انگلیسی یا فارسی استفاده نمایید.پس از انتخاب شهر موردنظرخود، از بخش بالای صفحه ( از بخش نشان داده شده در شکل زیر) یعنی Alla kategorier گزینه Bostad را پیدا کنید و زیرشاخه Lägenheter (به معنی آپارتمان) را انتخاب و Sök به معنی جستجو را کلیک نمایید.

سپس می توانید از قسمت بالای صفحه منطقه موردنظر خود از شهر انتخاب شده را پیدا کرده و فقط آگهی های اقامتی در آن منطقه خاص را دنبال نمایید. از گزینه های بالای صفحه می توانید Tab ای را انتخاب کنید که Privat (به معنی آپارتمانها یا خانه های خصوصی) نام دارد.با کلیک برروی هرکدام از موارد آگهی شده مشخصات کاملی از شرایط اجاره یا فروش به شما داده خواهد شد.

همچنین پس از انتخاب نهایی می توانید در همان محل به شخص آگهی دهنده ایمیل ارسال کنید.اجاره خونه یا آپارتمان از طریق این سایت اغلب به ارائه کپی فیش بانکی از حساب پس انداز شما و یا ارائه گواهی کار در سوئد نیاز دارد ولی با این حال مورد به مورد می تواند متفاوت هم باشد.

برای یافتن محل اقامت از طریق این سایت www.boplats.se می توانید به بخش انگلیسی زبان سایت این شرکت از اینجا مراجعه نمایید.سپس بهتر است در سایت ثبت نام نمایید تا بتوانید محل اقامت خود را بعدها به صورت قرارداد رسمی ثبت نمایید.

برای این کار به بخش Register رفته و مشخصات فردی خود را وارد نمایید.درصورتی که دارای شماره ده رقمی یا Swedish Social Security number که در سوئد به آن پرشون نامبر اطلاق می شود نیستید، تاریخ تولد خودتان را در بخش موردنظر وارد کنید.پس از ثبت نام در سایت می توانید به راحتی از گزینه Available apartments استفاده کنید.توجه داشته باشید که پیداکردن محل اقامت از این سایت معمولا ممکن است تا یکسال هم طول بکشد.

بنابراین ثب نام زودهنگام شما و قرارگرفتن در صف متقاضیان بیشمار این سایت، تأثیر بسزایی در نتیجه جستجوی شما خواهد داشت.

این سایت www.studentlya.com به بخش خصوصی تلعق دارد و پس از یافتن محل اقامت خود می توانید به راحتی با مالک آن که معمولا فردی حقیقی است تماس مستقیم داشته باشید.همچنین می توانید بر روی قیمت و شرایط خونه وارد مذاکره شوید.

یافتن محل اقامت از طریق این سایت گاها ساده تر و راحت تر از سایتهای قبلی است.برای این کار ابتدا شهر موردنظر خود را از لیست گزینه ها انتخاب و سپس گزینه Search accomodation را انتخاب کنید و از صفحه بعدی منطقه و شرایط موردنظر خود را برای یافتن محل اقامت خود مشاهده و انتخاب کنید.با کلیک بر روی هریک از نتایج به دست آمده می توانید مشخصات کاملی از آگهی داده شده را بیابید و با ارسال ایمیل یا تماس تلفنی با آگهی دهنده(درصورت وجود در آگهی) با وی وارد مذاکره شوید.

پوشاک
هزینه پوشاک در سوئد تفاوت چندانی با ایران ندارد.فقط گاهی ممکن است در مواقع حراجی ها یا تاریخ های فروش ویژه از فروشگاههای مارک دار و درجه یک هم بتوانید اجناس را با قیمتهای باورنکردنی خریداری کنید.برای هزینه پوشاک می توانید بین 500 تا 1000 کرون را درنظربگیرید.

حمل ونقل
به طور متوسط درنظرگرفتن 500 کرون در ماه برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای سوئد و 700 کرون برای شهر استکهلم کافی به نظر می رسد.در سوئد، اتوبوسهای عمومی در برنامه مشخص و دقیقی یکی از منظم ترین و راحت ترین راههای حمل ونقل در سطح شهر و همچنین خطوط بین شهری محسوب می شوند و اصولا بجز برای مسافرتهای خانوادگی نیاز چندانی به اتومبیل شخصی نخواهید داشت.

درصورتی که همچنان درصدد باشید که از اتومبیل شخصی استفاده نمایید، باید هزینه های قابل توجه پارک اتومبیل در سطح شهر، هزینه بنزین (درحال حاضر 12 کرون یا حدودا 1700 تومان به ازای هر لیتر) و هزینه بیمه ماهیانه اتومبیل خود را مدنظر داشته باشید.

تلفن و اینترنت
هزینه استفاده از تلفن همراه شخصی (درحد مکالمات معمولی) و اینترنت (خدمات Broadband) از شرکتهای مختلف ارائه دهنده اینگونه خدمات ارتباطی به طور متوسط ماهیانه 300 کرون خواهد بود.سرعت اینترنت بسیار معمولی در سوئد حداقل 54 مگابایت در ثانیه است ولی با پرداخت بیشتر می توانید به سرعتهای بالاتر نیز دسترسی پیدا کنید.

بهداشت و درمان
اگر در سوئد دانشجوی بین المللی باشید به طور خودکار شامل بیمه اجتماعی همگانی خواهید بود و درصورت بیماری تا سقف 1000 کرون بابت دوا و دارو بیشتر نخواهید پرداخت و بعد از آن هیچ هزینه دیگری از شما بابت هیچ خدمات درمانی دیگری دریافت نخواهدشد.

درصورتی که شهروند سوئد هم باشید بازهم به طور خودکار بیمه درمانی هستید.با این همه، درنظرگرفتن 250 کرون برای موارد احتمالی نشان از آینده نگری شما خواهد بود.درصورتی که به صورت توریستی به سوئد سفر می کنید، باید از کشور محل اقامت خود بیمه ای جهت پوشش بیمه خود در مدت اقامت تان در منطقه شنگن ارائه نمایید.

سفر
هزینه مسافرت در سوئد و یا سفر به کشورهای اطراف بستگی زیادی به خودتان دارد. اینکه از ایرلاینهای ارزان قیمت (مثل خدمات شرکت هواپیمایی رایان ایر) یا از خدمات Last Minute و یا از پکیج های استثنایی شرکتهای مختلف مسافرتی استفاده می کنید یا نه، نقش مهمی در کاهش هزینه سفرهای شما دارد.

همچنین استفاده از خدمات هاستلها، هتل آپارتمانها و… تأثیر بسزایی در کاهش هزینه های اقامتی شما دارد. صرفنظر از این موارد، به طور متوسط برای سفرهای داخلی در سوئد اختصاص 500 کرون و برای سفرهای برون مرزی کوتاه مدت اختصاص 1500 تا 2000 کرون (تقریبا 150 تا 200 یورو) برای هر نفر کافی به نظر می رسد.

مجموع هزینه ها
در مجموع و طبق برآورد رسمی اداره مهاجرت سوئد، درنظرگرفتن 7300 کرون درماه (تقریبا 730 یورو) برای هزینه های زندگی در سوئد کافیست ولی چیزی که در عمل معمولا مشاهده می شود، اختصاص 500 تا 600 یورو برای مخارج ماهیانه در سوئد نیز کفاف یک زندگی معمولی را خواهد داد. البته همانطوری که قبلا هم در بالا ذکر شد، این هزینه کلی بستگی زیادی به محل زندگی شما و نوع عادات زندگی شما دارد.

طبق قوانین نسبتا جدید سوئد (دسامبر 2008) شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در صورت دارا بودن یک دعوت نامه کاری از یک کارفرمای سوئدی امکان تقاضای اجازه کار و اقامت در سوئد را برای خود و خانواده شان دارند. با این حال همواره پیدا کردن کار مناسب در سوئد و جلب اعتماد کارفرمای سوئدی از موانعی است که ایرانیان و شهروندان دیگر کشور های خارج از اروپا با آن مواجه هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>