اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روابط ایران و سوئد
ایران و سوئد دارای روابط دوسویه هستند. از زمان برقراری رابطه دیپلماتیک ایران و سوئد، همکاری های اقتصادی و بازرگانی بخش مهمی از روابط دو کشور را تشکیل داده است.

شرکت های بزرگ صنعتی سوئد در بخش های گوناگون اقتصادی و صنعتی ایران حضور دارند. تعداد ایرانیان در سوئد تا سال 1392 خورشیدی، بیش از یکصد هزار نفر گزارش شده است. بیشتر این تعداد متخصص و تحصیل کرده می باشند.

در بهمن 1392 وزیر امور خارجه سوئد پس از 13 سال به ایران سفر کرد. رئیس کمیسیون امورخارجه پارلمان سوئد در سال 2008 میلادی گفت: ایران حق دارد در صنعت هسته ای به شکلی صلح آمیز پیشرفت داشته باشد. وی همچنین خواستار یک راه حل دیپلماتیک دربارهٔ برنامه هسته ای ایران شد.

راه حلی که مورد پذیرش دو طرف مذاکره باشد. در سال 2007 میلادی کریستوفر جیلنستیرنا سفیر سوئد در ایران گفت: به دلیل این که بازرگانان و تجار سرمایه گذاری بزرگی در سوئد کرده اند، تحریم ها نمی تواند در رابطه اقتصادی ایران و سوئد تأثیر بگذارد.

پس از توافق اتمی وین و آغاز روند گام به گام برداشتن تحریم های یکجانبه علیه ایران، شرکت های تجاری سوئد، از جمله اریکسون و اسکانیا، از برنامه ریزی خود برای ورود به بازار مصرف ایران خبر دادند.

آمار منتشر شده از روابط بازرگانی ایران با سوئد در سال 2012، حاکی از کاهش روابط و نزول شدید صادرات به ایران دارد. بر اساس ارقام اداره آمار سوئد، ارزش مجموع صادرات سوئد به ایران در 9 ماهه اول سال 2012 میلادی، 678 میلیون کرون بوده که 84 درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن است.

احمد علوی استاد اقتصاد دانشگاه سوئد دلیل اصلی این کاهش روابط را تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران برشمرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>