اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در گذشته نه چندان دور، تا اواخر قرن هجدهم میلادی، سوئد یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود، اما بعدها دوران رشد اقتصادی سوئد آغاز شد. بعد از جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری به خود گرفت؛ درآمد خالص ملی کشور بالا رفت و شکوفائی رشد اقتصادی به وجود آمد.

درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسبتا کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2006 میلادی 1/1200 میلیارد دلار بود و رشدی 5/4 درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می داد. نرخ بیکاری این کشور 6/5درصد است. آماری از جمعیت زیر خط فقر این کشور در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد این آمار نباید چندان بالا باشد.

تورم در این کشور 4/1درصد است. 35 درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین آلات تشکیل می دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان (8/9درصد)، آمریکا (3/9 درصد)، انگلستان (1/7 درصد)، دانمارک(9/6 درصد)، فنلاند(6 درصد)، فرانسه(9/4 درصد)، هلند(7/4 درصد) و بلژیک(5/4درصد) صادر می شود.

سهم صادرات در درآمد خالص ملی کشور در یک دوره 10 ساله (بین سال های 1990 تا 1999) از 30 درصد به 44 درصد رشد داشته است. اروپا مهم ترین بازار صادراتی کشور است. 60 درصد تولیدات کشور سوئد به دیگر کشورهای عضو بازار مشترک اروپا صادر می شود.

صادرات و واردات سوئد و دیگر کشورهای عضو بازار مشترک اروپا از سال 1995 که سوئد عضو این اتحادیه شد، رشد چشمگیری داشته است.

واردات سوئد از دیگر کشورهای اروپائی در سال 1995 بالغ بر 325 میلیارد کرون سوئدی و صادرات آن در همان سال بالغ بر 340 میلیارد کرون سوئدی بوده است این ارقام در سال 1999 به ترتیب به 390 میلیارد کرون سوئدی (واردات) و 410 میلیارد کرون سوئدی (صادرات) ارتقا می یابد. آمریکای شمالی و کشورهای آسیای جنوب شرقی از دیگر بازارهای مهم صادراتی سوئد هستند.

معدن سنگ آهن و جنگل وسیع به یقین نقش بسزائی در پیشرفت صنعتی کشور سوئد دارند. این دو منابع سرشار طبیعی، پایه و اساس تولیدات صنعتی کشور را تشکیل می دهند. تلفن و سیستم های مخابراتی، خودرو و ماشین های سنگین را می توان منجمله به صنعت و تولیدات سوئد اضافه کرد.

تولید خودرو، کامیون و دیگر صنایع فلزی سبک و سنگین، سهم 50 درصد در اقتصاد تولیدی کشور را دارا می‌باشد. درصد این سهم برای صنعت کاغذ و خمیر کاغذ 20 و داروسازی 12 است.

مهم ترین صادرات کشور سوئد:

  • ماشین آلات.
  • الکترونیک و مخابرات.
  • کاغذ.
  • دارو.
  • فرآورده های نفتی.
  • آهن و فولاد.
  •  مواد غذایی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>