اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایالات متحده مکزیک یا مکزیک، کشوری است در آمریکای شمالی. این کشور بیش از 120 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی است.

زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال 2003، تعداد 62 زبان بومی سرخ پوستی نیز به عنوان «زبان های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته است. کشور مکزیک بزرگ ترین کشور اسپانیایی زبان جهان است و حدود یک سوم از کل اسپانیایی زبان های جهان در مکزیک زندگی می کنند.

70 درصد مردم مکزیک از تبار مستیزو (دورگه سفیدپوست و سرخ پوست)، 15 درصد سفیدپوست و 9٫8 درصد سرخ پوست هستند. 82٫7% مردم آن مسیحی کاتولیک و 7٫9 درصد پیرو دیگر شاخه های مسیحیت هستند.

این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم مرز است. همچنین اقیانوس آرام، در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق آن قرار دارند. این کشور با حدود 2 میلیون کیلومتر مربع وسعت، چهاردهمین کشور وسیع دنیا و یازدهمین کشور پرجمعیت دنیاست.

مکزیک همچنین مهد یکی از مهم‍ترین تمدن های باستان، آزتک، بوده است. این کشور از سال 1521 تا جنگ های استقلال مابین 1821-1810 مستعمره اسپانیا بوده است. پس از سه قرن استیلای امپراتوری اسپانیا، سرانجام در سال 1810 استقلال مکزیک از اسپانیا اعلام شد.

جغرافیا
مکزیک کشوری کوهستانی و مرتفع است؛ و تنها قسمتی از آن که مسطح می باشد، در شبه جزیره «یوکاتان» واقع شده است. از آنجا که ارتفاع این کشور از 500 متر بیشتر است. از این رو دما نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین، متغیر است. شمال این کشور خشک و غیرقابل کشت بوده، در حالی که جنوب، مرطوب و گرم است.

مهم ترین ارتفاعات آن عبارتند از کوه های مادرهٔ غربی، مادرهٔ شرقی، مادره جنوبی و همچنین فلات مکزیک. جلگه های آن عمدتا در کناره ها واقع شده اند. بیابان ها نیز قسمت هایی از مکزیک را شامل می شوند.

 مهم ترین رودهای مکزیک

  • ریوگرانده.
  • لرما.
  • اوسوماسینتا.
  • گریخالوا.
  • پانوکو.
  • بالزاس.
  • سانتیاگو.

آب و هوای آن در نواحی مرتفع معتدل کوهستانی و در سایر نواحی گرم و مرطوب و یا خشک است. بلندترین نقطه آن قله سیتلال تپتل (اوریسابا) با 700، 5 متر ارتفاع می باشد. رود ریوگرانده (034، 3 کیلومتر) نیز طولانی ترین رود آن است.

سیاست
ایالات متحده مکزیک فدراسیونی است که بر اساس قانون اساسی مصوب سال 1917 توسط یک نظام جمهوری و دولتی دموکرات اداره می شود.

بر اساس قانون اساسی سه نوع نهاد حکومتی برای اداره کشور تعریف شده اند: اتحادیه فدرال، دولت های ایالتی و دولت های استانی. قوه قانونگذاری (مقننه): کنگره اتحادیه که متشکل از دو مجلس نمایندگان و سنا است. تصویب قانون فدرال، اعلام جنگ، تعیین میزان مالیات، تصویب بودجه ملی و تمامی معاهدات بین المللی و تأیید تمامی انتصابات دیپلماتیک در مجلس نمایندگان انجام می گیرند.

قوه اجرایی (مجریه): رئیس جمهوری که رئیس کشور و دولت مکزیک است، در راس این قوه قرار دارد. رئیس جمهوری مکزیک همچنین فرمانده نیروهای مسلح مکزیک نیز محسوب می شود.

رئیس جمهوری همچنین با تأیید مجلس سنا اعضای کابینه و سایر مقامات دولتی را منصوب می کند. رئیس جمهوری مسئول اجرای قانون است و همچنین بر اساس قانون اساسی به وی اختیار وتو کردن مصوبات مجلس داده شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>