اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. از سال 1974 میلادی قبرس به دو قسمت تقسیم شد و شهروندان یونانی و ترک آن از یکدیگر جدا شدند. اکنون این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و بخش یونانی نشین تقسیم می شود که در آن هردو زبان یونانی و زبان ترکی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک های قبرس مسلمان هستند.

جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است و جمهوری قبرس از اعضای اتحادیه اروپا می باشد. قبرس از نقاط گردشگرپذیر مدیترانه است و در 1 ژانویه 2008 به حوزه یورو پیوست.

جغرافیا
قبرس دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل است. حدود 12٪ زمین های آن زیر کشت بوده و در آن مرکبات، سیب زمینی، گندم، زیتون و جو به عمل می آید.

پرورش گوسفند، بز و خوک نیز رایج است. صنایع قبرس چندان پیشرفته نیست و شامل صنایع دستی و محلی می باشد. توریسم، منبع درآمد مهمی برای قبرس محسوب می شود.

جمعیت شناسی
جمعیت کل جزیره یک میلیون و صد هزار نفر است و جمعیت جمهوری قبرس بدون احتساب قبرس شمالی 840 هزار نفر است. 77 درصد مردم این جزیره یونانی و 18 درصد نیز از ترکان قبرس هستند.

بر پایه آمارهای پذیرفته شده 80٪ یونانی تبار، 18٪ ترک تبار و 2٪ نیز از دیگر اقلیت های مسیحی (مارونی، کاتولیک لاتینی و ارمنی) هستند. قسمت شمالی قبرس فرهنگی برگرفته از ترکیه و بخش جنوبی آن برگرفته از یونان دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>