اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازار قبرس باز و آزاد و اقتصاد آن مبتنی بر خدمات می باشد، و انعطاف پذیری اقتصاد و عملکرد موفق آن در طول دوران به اثبات رسیده است. گرچه اقتصاد قبرس هم تحت تأثیر بحران های مالی جهانی قرار گرفته، اما این ضربه به وسیله موفقیت آن در صنعت گردشگری و بخش خدمات تا حدودی جبران شده است.

اقدامات دولت برای هزینه کردن بر روی اقتصاد و ارتقا بخش های اقتصاد، و فرصت هایی که استخراج گاز طبیعی به همراه خواهد داشت، چشم انداز آینده را امیدوار کننده می کند. بازارهای عمده قبرس که بریتانیا و روسیه می باشند رو به بهبود بوده، و قبرس در شرایط مناسبی قرار گرفته تا به دوران شکوفایی خود برگردد.

از چند سال قبل، دولت قبرس بمنظور جذب هرچه بیشتر سرمایه های خارجی، نرخ مالیات دریافتی از شرکت ها را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در پایین ترین مقدار ممکن قرار داده است. این کار دولت قبرس به همراه بهره بردن از مزیت های عضویت در اتحادیه اروپا و همچنین امنیت بالا، منجر به رجوع بسیاری از شرکت های اروپایی علی الخصوص انگلیسی به این کشور جهت فرار از پرداخت مالیات های گزاف شده است.

با این کار این شرکت ها حاضر شده اند به عنوان یک شرکت قبرسی به ادامه فعالیت های خود بپردازند. به علاوه به دلیل برخورداری این کشور از آب و هوای خوب، در سالیان قبل افراد زیادی از کشور روسیه به قبرس آمده و به سرمایه گذاری در این کشور مشغول شده اند.

گردشگری، خدمات مالی و املاک و مستغلات مهم ترین بخش اقتصاد قبرس را تشکیل می دهند. رشد پیوسته اقتصاد قبرس در طول دهه گذشته مبین وابستگی بیش از حد به بخش گردشگری است که این مسئله اغلب با بی ثباتی سیاسی در منطقه و شرایط اقتصادی در غرب اروپا غالباً ضربه پذیر و دچار نوسان بوده است.

بانکداری، امور مالی تجارت، مدیرت دارایی، بنیادها، تجارت خارجی، اداره و مدیریت بودجه، و بیمه بخش هایی از خدمات مالی صنایع می باشند که به سرعت رو به رشداند. تشکیل شرکت ها و سود دهی شرکت های سهامی و کلیدی قبرس، صدها هزار شرکت را به خود جلب کرده تا مؤسسات خود را در این کشور تأسیس کرده و سرمایه های خود را از طریق این جزیره به دیگر بازارهای منطقه هدایت کنند.

یکی از موفقیت های عمده قبرس بخش دریانوردی آن است. قبرس میزبان بزرگ ترین مدیریت مرکز دریایی در اتحادیه اروپا است و خدمات متنوعی را به این بخش ارائه می دهد. دفتر ثبت اسناد قبرس اخیراً ناوگان بازرگانی قبرس را دهمین در دنیا و سومین در اروپا ثبت کرده است، که دارای حدود 1100 کشتی اقیانوس پیما و 767 شناور با اندازه های غیر متعارف با مجموع ظریب 22/6 تناژ با پرچم قبرس می باشد. این بخش یکی از مولدهای پیشروی اقتصادی جزیره است که 6 درصد از درآمد ملی را تشکیل می دهد.

بخش انرژی منبع عمده و جدید و رو به رشد می باشد. بر اساس اعلان دولت در دسامبر 2011 مقدار گاز طبیعی در اولین بلوک اکتشافات دریایی بالغ بر 5 تا 8 تریلیون فوت مکعب است، که به این معناست قبرس به اندازه کافی گاز طبیعی برای صادرات خواهد داشت، خصوصاً اگر اکتشافات در بلوک های جدید منابع بیشتری را آشکار کند.

قبرس دارای یک بندر بزرگ ترانزیت کالا به نام لیماسول است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. این بندر و موقعیت استثنایی قبرس که بین سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد سبب گردیده است که مشاغل مربوط به صادرات و واردات و بازرگانی و تجارت رونق بسیار خوبی داشته باشند. خطوط کشتیرانی ایران نیز در این بندر حضور فعالی دارند.

کشاورزی و دامپروری در زمینه هایی مانند جو، زیتون، سیب زمینی و مرغ، خوک و گوساله در کشور قبرس حمایت می شوند و رونق خوبی دارند. دولت قبرس نیز از این مشاغل استقبال می کند. کلاً در اروپا مشاغلی که اشتغال ایجاد می کنند بسیار مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

بیشتر از نصف محصولات قبرس با اتحادیه اروپا و دیگر شرکای مهم اقتصادی او یعنی یونان، بریتانیا، آلمان و لبنان مبادله می شود. عمده صادرات قبرس شامل محصولات دارویی، تجهیزات عکاسی، و مواد اولیه و یا ساخته شده می باشند. سه واردکننده عمده محصولات قبرس، یونان، اسرائیل و بریتانیا می باشند و واردات قبرس هم بیشتر هیدروکربن ها، ماشین آلات، مواد شیمیایی، وسائل نقلیه، و آهن و فولاد می باشند. به عنوان یک اقتصاد کوچک باز که در حال حاضر متکی به واردات انرژی است، موازنه تجاری او همیشه با کسری مواجه بوده است، در حالی که موازنه تجاری خدمات آن همیشه مازاد داشته است.

بعد از رکودی که درآمد ملی را به کمتر از 800 میلیون یورو در سال 11-2010 کاهش داد، انتظار می رود که سرمایه گذاری های مستقیم خارجی همچنان که بهره گیری از منابع گاز طبیعی آغاز می گردد بهبود یابد. آمار رسمی مقدار حقیقی سرمایه گذاری خارجی را کمتر نشان داده است، زیرا این آمار سرمایه گذاری شرکت هایی که حضور فیزیکی در قبرس ندارند را در نظر نگرفته است.

هم اکنون توریسم به عنوان یکی از منابع اصلی کسب درآمد قبرس محسوب می شود. به علت مزیت های مالیاتی، ارائه نمودن خدمات به شرکت هایی که برای فعالیت به قبرس می آیند از دیگر مشاغل پر سود قبرس می باشد و رشته هایی همچون وکالت، حسابداری، خدمات مالی و… از بازار بسیار خوبی در قبرس برخوردار هستند.

از سال های گذشته در قبرس مسئله انرژی یکی از معضلات بزرگ این جزیره زیبا بوده است. لذا شرکت هایی که در حوزه انرژی های نوین فعالیت می کنند همواره از بازار بسیار خوبی در قبرس برخوردار بوده اند. برای نمونه می توان به صفحات حورشیدی روی بام اکثر منازل مسکونی این جزیره اشاره کرد.

از دیگر زمینه های خوبی که برای فعالیت در قبرس وجود دارد می توان تولید را نام برد. کالاهایی که در کشور قبرس تولید می شوند، به راحتی می توانند استانداردهای اتحادیه اروپا را دریافت کرده و به راحتی و بدون پرداخت مالیات به انواع کشورهای اروپایی صادر گردند.

در کنار موارد ذکر شده بحث ساخت و ساز املاک نیز از دیگر حوزه هایی است که می توان روی آن بیشتر کار کرد، درست است که در چند سال گذشته همزمان با بحران اقتصادی جهانی، بخش املاک قبرس نیز افول داشته اما به دلیل دورنمای روشنی که برای قبرس پیش بینی می شود پروژه های ساختمانی زیادی در قبرس در حال انجام می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>