اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جمهوری اندونزی کشوری است در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه با 17508 جزیره و چهارمین کشور پرجمعیت جهان با بیشترین جمعیت مسلمان دنیا می باشد. پایتخت این کشور جاکارتا، دین آن اسلام و واحد پول روپیه است. گینه نو، مالزی، تیمور شرقی، استرالیا، فیلیپین و سنگاپور همسایگان این کشورند. این کشور تا جنگ جهانی دوم مستعمره هلند بوده و در طول جنگ جهانی دوم به اشغال ژاپن درآمد تا اینکه در سال 1945 اعلام جمهوری نمود و پس از چهار سال جنگ با هلند در سال 1949 مستقل شد.

آب و هوای اندونزی گرم و شرجی و شامل دو فصل خشک و بارانی می باشد که تنها در فصل خشک آن میزان بارندگی کمتر است. در بسیاری نقاط کشور مانند جاوا و بالی فصل خشک از آوریل تا اکتبر و فصل بارانی از نوامبر تا مارس ادامه دارد.

جزیره سوماترا در اندونزی یکی از بزرگ ترین جزیره های جهان است و قسمت عمده آن را جلگه ها و نواحی پست تشکیل می دهد. رودهای آن کوتاه و پرآب بوده و جنگل ها که اغلب غیرقابل نفوذند، وسعت زیادی دارند. بلندترین نقطه آن قله کرینتجی (3800 متر) است.

بر روی هم اندونزی سرزمینی نیمه کوهستانی است. جلگه های آن عمدتا در جزیره های جاوه و سوماترا و جزایر سوندای کوچک (نوساتنگارا) و جنگل های آن عمدتاً در جزیره های برنئو، گینه نو، و سوماترا واقع شده اند. آب و هوای آن گرم و مرطوب و پر باران است. بلندترین نقطه آن قله جایا با 029,5 متر ارتفاع است. طویل ترین رود آن باریتو (885 کیلومتر) و دریاچه توبا (500,2 کیلومتر مربع) وسیع ترین دریاچهٔ آن است.

فرهنگ مردم اندونزی
مردم اندونزی بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و به راحتی و با یک لبخند می توان با آن ها ارتباط برقرار کرد. هنگام معرفی خودتان از اسم کوچک استفاده کنید تا ارتباط صمیمانه تری برقرار کنید. در اندونزی احترام به افراد مسن خیلی مهم است. هنگامی که با فردی هم سن پدر یا مادرتان صحبت می کنید، او را با نام تنها صدا نکنید بلکه اگر مرد است پیش از اسم او پاک یا باپاک بگویید و اگر زن است پیش از اسم او بو یا ایبو بگویید. هنگام سلام و خداحافظی دست تکان دهید. اگر با کسی خیلی صمیمی شدید می توانید به شانه او دست بزنید.

بوسیدن گونه ها فقط در بین خانم ها مرسوم است اما مردها هنگامی که با یکدیگر آشنایی چندانی ندارند این کار را نمی کنند. اگر می خواهید چیزی را بدهید یا بگیرید یا دست تکان دهید، حتما از دست راست استفاده کنید.

در برخی از مناطق اندونزی لمس کردن سر بی احترامی تلقی می شود. برای قدردانی همیشه تشکر کنید. تشکر به اندونزیایی تریما کاسی است. عکس گرفتن از افراد در برخی از مناطق اندونزی کار خوبی نیست (البته بیشتر، هندوها از جزایر بالی، نه مسلمانان). اگر قصد عکس گرفتن دارید حتما اجازه بگیرید. برخی از مردم اندونزی معتقدند اگر از کسی عکس بگیرید، روح آن ها را با خود همراه کرده اید.

اندونزیایی ها ممکن است از سن یا وضعیت تأهل شما سؤال کنند و این برای آن ها خیلی عادی است. اگر دوست ندارید به سؤالات آنها پاسخ دهید، یک جواب دو پهلو و یا یک شوخی می تواند مؤثر واقع شود. صدای بلند یا پرخاشگرانه، تحقیرآمیز تلقی می شود. ادب و احترام کلید حل مشکل است.

حتی اگر تصور می کنید حق دارید در بحث، منفجر شوید، خود را کنترل کنید و ادب و احترام را از دست ندهید. اندونزیایی ها حدود 300 واژه فارسی در زبان خود استفاده می کنند. آن ها خیلی خوشحال می شوند که شما بتوانید بعضی از جملات را به زبان خودشان بگویید.

اندونزیایی ها افرادی غیرتی هستند. زنانشان معمولا تنها از خانه بیرون نمی روند. اگر زنی را تنها ببینند احتمالا درباره ی شوهر او سؤال خواهند کرد که کجاست. در خود اندونزی، یک زن تنها، ممکن است مورد متلک جوانان قرار گیرد. اما در آنجا پوشش اسلامی بسیار در دفع متلک دیگران مؤثر است. بیشتر اندونزیایی ها عصبانیت خود را اظهار نمی کنند و هنگام عصبانیت در چهره فرد مقابل خیره می شوند و لبخند می زنند.

اما مواظب باشید که خیره شدن شما در چشم آنها طولانی نشود. چون نشانه ستیزه جویی است. همچنین در حالتی که دستتان را به پشتتان گرفته اید نایستید، چون این هم نشانه عصبانیت و خشونت است. قرار دادن انگشت شصت بین سبابه و انگشت وسط، و اشاره آن به سمت یک فرد، نشانه تهدید اوست.

اندونزی را به چه می شناسند؟
چهار ویژگی اندونزی بیش از هر چیز به ذهن ما آشناتر است. اول از همه، جمعیت این کشور است. اندونزی حدود 250 میلیون شهروند دارد که در مقایسه با کشورهای اطرافش بی نظیر است. جمعیت مالزی و استرالیا روی هم به 60 میلیون نمی رسد. اندونزی بر این اساس، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا پس از چین و هند و آمریکا است. حدود 65% از جمعیت این کشور در جزیره جاوه زندگی می کنند. تلاش های برای جابه جایی جمعیت این جزیره به مناطق دیگر در اندونزی با شکست نسبی مواجه شده است.

اندونزی یک مجمع الجزایر است. حدود 13500 جزیره در این کشور وجود دارد و اساسا بخش های بزرگ آن مانند سوماترا و جاوه هر کدام یک جزیره هستند. البته تنها حدود 6 هزار مورد از این جزایر، قابل سکونت هستند. این وضعیت، بیش از 50 هزار کیلومتر خط ساحلی را برای اندونزی به ارمغان آورده است که بخشی از آن در اقیانوس آرام و بخشی دیگر در اقیانوس هند قرار دارد. مساحت کل جزایر به علاوه حدود 93 هزار کیلومتر مربع از دری، به یک میلیون و 920 هزار کیلومتر مربع می رسد.

سازمان آسه آن نیز که دفتر آن در جاکارتا قرار دارد، یکی دیگر از مواردی است که نام اندونزی را برای ما تداعی می کند. یکی از بخش های این گزارش به آ سه آن اختصاص دارد.

آخرین مورد نیز آب و هوای اندونزی است. خط استوا دقیقا از روی اندونوزی می گذرد و با توجه به پراکنش افقی این کشور، مناطق زیادی از آن زیر خط استوا قرار گرفته است.

عادت های خرید و مصرف
شیوه زندگی در اندونزی بسیار متنوع و گوناگون است. در شهرهای بزرگ افراد بسیار فقیر در کنار افراد بسیار ثروتمند زندگی می کنند. نفوذ رفتار زندگی کشورهای غربی در جوانان سبب شده که نحوه خرید و مصرف در این کشور به ویژه در بین جوانان کامال تحت تأثیر الگوهای غربی باشد.

انواع غذاهای غربی مانند همبرگر، پیتزا در فروشگاههای غربی مانند مک دونالد، کنتاکی و غیره موجود هستند. شلوارهای جین و انواع کاالها با مارکها و برندهای معروف در فروشگاههای بزرگ اندونزی دیده می شود. تفریح مورد عالقه مردم، تلویزیون، سینم، تئاتر و نمایش گردانی، خرید و ورزشهای مورد علاقه جوانان، بدمینتون و فوتبال است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>