اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان
  1. کسب و کار در ژاپن بر محور روابط شکل می گیرد. اگر روابط شما با افراد ذی ربط به قدر کافی عمیق نباشد، احتمالا به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید.
  2. لازم است که به شکل فاخری ادای احترام کنید. احترام به سن و سال جزئی از سنت ژاپنی ها است. پس چنانچه هیاتی با اعضای سالمندتر به همراه داشته باشید، احتمالا مذاکرات شما بیشتر مثمر ثمر خواهد بود.
  3. بکوشید همواره موقر و سیاستمدار مسلک باشید. از ابراز ناراحتی، خستگی یا بی صبری احتراز کنید. این عواطف منفی می توانند تأثیر مخربی بر پیشرفت روابط داشته باشند.
  4. ژاپنی ها را با اعمال فشار در موقعیتی قرار ندهید که مجبور شوند از حوزه ادب و وجاهت خارج شوند. از تحمیل تصمیمات و تعیین ضرب الاجل برای آنها اجتناب کنید.
  5. تصمیمات در کوران جلسات طولانی هم اندیشانه اتخاذ می شوند. از آنجا که سرعت بخشیدن به این فرآیند تقریبا غیرممکن به نظر می رسد، صبوری لازم است.
  6. تا جایی که می توانید به دیگران کمک کنید و به آنها نیکی کنید. لطف و کرم افراد قطعا جبران خواهد شد.
  7. بکوشید فروتن و افتاده باشید و نه گستاخ و صریح.افتادگی ویژگی شخصیتی ستوده ای است؛ در حالی که بی پروایی و اعتماد به نفس بیش از حد، رفتار های بچگانه ای انگاشته می شوند.
  8. از آنجا که ژاپنی ها علاقه ای به نه گفتن و مخالفت ندارند، معمولاً اطمینان از حصول توافق یا اتخاذ واقعی تصمیمات، دشوار است.
  9. سطوح ادراک زبانی را هنگامی که در ژاپن انگلیسی صحبت می کنید، بالا برآورد نکنید. افراد زیادی به زبان انگلیسی مسلط هستند؛ اما بسیاری افراد فقط وانمود می کنند که منظور شما را می فهمند.
  10. هر مساله را چندین بار از زوایای مختلف بررسی کنید. برای آزمون میزان ادراک هر مبحث، تعداد زیادی سوال تشریحی بپرسید.
  11. توافقات شفاهی هم سنگ و هم بهای قرارداد های مکتوب هستند. در یک جامعه رابطه محور، اعتبار وقایع را کیفیت روابط تعیین می کند؛ نه مناسبات قانونی.
  12. زیاد راجع به محاسن خود صحبت نکنید؛ اما راجع به سازمان، دپارتمان یا تیمی که به آن تعلق دارید، تا حد امکان مثبت سخن بگویید. هرگز حتی به شوخی نظرات خفیف کننده پیرامون سازمان خود ابراز نکنید.
  13. از شوخی در حین جلسات جدی تجاری و کاری پرهیز کنید. شوخی در این موارد، بیجا قلمداد می شود. البته احتمالا در سایر موارد نیز نکته های شوخی های شما درک نمی شود.
  14. به چشمان افراد خیلی خیره نشوید؛ چرا که رفتاری تهدیدآمیز و خصمانه تلقی می شود.
  15. زبان بدن ژاپنی ها بسیار مختصر است؛ به گونه ای که دریافتن آن برای ناظر آموزش ندیده دشوار می نماید. ژاپنی ها در جلسات بسیار ساکن به نظر می رسند: آنها غالباً به حالتی خشک و رسمی می نشینند. مشاهده یک واکنش یا ابراز احساسات در میان ژاپنی ها بسیار نادر است و ارزیابی میزان پیشرفت برنامه ها یا مکنونات قلبی افراد از طریق آن بسیار دشوار است.
  16. به طرف مقابل توجه نشان دهید. التفات نسبت به مسائل خانوادگی، تفریحات، سلامتی افراد و نظایر آن می تواند موجب تحکیم مبانی روابط گردد.
  17. همواره برای رابط های کاری اصلی خود در ژاپن، هدایایی به همراه ببرید. لازم نیست هدایا گرانقیمت باشند؛ اما همواره باید کادو شده باشند.
  18. پوشش خود را مرتب، ولی محافظه کارانه انتخاب کنید. ظاهر بسیار مهم است و احتمالا بر اساس ظاهرتان در مورد شما قضاوت خواهد شد. پوشش ژاپنی ها در محیط های تجاری معمولاً کت و شلوار، پیراهن و کراوات تیره است.
  19. در اوقات فراغت تا حد امکان در تفریحات حضور فعال داشته باشید. به یاد داشته باشید که فرآیند ایجاد ارتباط تا حد زیادی در وعده های صرف غذا شکل می گیرد.
  20. اگر در سفر های کاری خود به ژاپن دچار تردید یا سردرگمی شدید، احساس خود را سریع بروز ندهید. بکوشید واکنش خود را به چند ساعت بعد و شب هنگام موکول کنید؛ یا از دوستان یا طرفین ژاپنی خود مشورت بگیرید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>