اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هلند کشوری است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند که در شمال غربی اروپا واقع شده است. هلند در پرورش و تجارت گل مقام اول را در جهان داراست. دامداری و کشاورزی نیز از پایه های اقتصاد هلند محسوب می‌شود. هلندی ها علی رغم کوچکی کشورشان سهم بزرگی در تجارت و بانکداری جهانی دارند.

هلند چشم اندازی مسطح از باغهای گل لاله، کانالها، آسیابهای بادی و مسیرهای دوچرخه سواریست. این کشورعضو اتحادیه اروپا و از کشورهای حوزه شنگن و واحد پول آن یورو است. هزینه زندگی هلند برای هر نفرماهیانه حداقل 1054 یورواست.

موقعیت جغرافیایی
هلند در شمال غربی اروپا واقع شده است. از سمت شرق با کشور آلمان و از جنوب با بلژیک هم مرز است. ازغرب به واسطه ی دریای شمال با بریتانیا همسایه است و سراسر مرزهای شمالی آن به دریای شمال محدود می گردد.

پایتخت هلند شهر آمستردام است ولی به واسطه تجمع ساختمانهای اداری و وزارتخانه های این کشور در لاهه، این شهر به پایتخت اداری هلند تبدیل شده است.

جمعیت
این کشور حدود 16500000 نفر است که حدود 30000 نفر از این جمعیت را ایرانیان تشکیل می دهند. مذهب غالب مردم هلند مسیحی پروتستان و مذهب قریب به یک میلیون نفراز این جمعیت مسلمان هستند.

زبان رسمی
مردم هلند هلندی است که شباهتهایی با زبان آلمانی دارد با این حال تقریبا 90درصد مردم هلند قادرند به انگلیسی صحبت کنند.

سیاست
هلند از سال 1648 میلادی با خروج از سلطه ی امپراتور اسپانیا و ایجاد دولت جمهوری فعالیت های گسترده ی خود را در زمینه های سیاسی تجاری فرهنگی آغاز کرد و دوران طلایی فعالیت های خود را شکل داد.

در حال حاضر نظام حکومتی هلند پادشاهی مشروط است در این نظام شاه یا ملکه نقش چندانی در سیاست کشور ندارند. در هلند نخست وزیر مقام اول سیاسی کشور است، این مقام توسط نمایندگان مجلس هلند انتخاب می گردد و تعداد قابل توجهی ازاین نمایندگان را شهروندان مهاجر بلاخص ترک و مراکشی تشکیل می‌دهند.

فرهنگ و هنر
هلند مهد هنرمندان بزرگی چون ون گوک، رامبراند، یوهانس ورمیر، جان استین و فلاسفه بزرگی مانند دزیدریوس اراسموس و…است. قصرها و موزه ی ون گوک در شهر آمستردام نمایشگر بخشی از آثار هنرمندان این کشور است.

آب و هوا
از نظر آب و هوایی سراسر هلند آب و هوای معتدل دریایی دارد زمستان خیلی سرد یا تابستان بسیار گرم ندارد. در هلند به دلیل نداشتن کوه و وزش باد های مداوم معمولا تغیرات آب و هوایی سریع از آفتابی به ابری و بارانی را شاهدیم.

اقتصاد
کشور هلند علیرغم اینکه یکی ازکوچک ترین کشورهای دنیاست، از نظر اقتصادی در حجم صادرات، جزو ده کشور برتر دنیا قرار دارد و در آمد سرانه ناخالص ملی آن نیز همواره جزو بیست کشور برتر جهان بوده است.

اطلاعات اقتصادی هلند

  1. جمعیت: 16/6میلیون نفر (2011).
  2. واحد پول: یورو.
  3. نرخ تورم: 3 درصد.
  4. تولید ناخالص داخلی: 681میلیارد یورو.
  5. نرخ رشد GDP (تولید ناخالص داخلى): 0/03درصد.
  6. در آمد سرانه: 31000 یورو.
  7. ذخایر نفت: 106میلیون بشکه میلیارد بشکه.
  8. ذخایر گاز: 1 تریلیون و 416 میلیاردمیلیارد مترمکعب.
  9. میزان صادرات به جهان: 371/153میلیاردیورو (2010).
  10. میزان واردات از جهان: 332/348میلیارد یورو (2010).

شرکای عمده تجاری در زمینه صادرات:

  • آلمان - بلژیک - انگلیس - فرانسه - ایتالیا.

شرکای عمده تجاری در زمینه واردات:

  • آلمان - بلژیک - امریکا - چین - انگلیس - فرانسه.

مهم ترین منابع طبیعی:

  • گاز طبیعی - نفت خام - زغال سنگ - سنگ آهک.

مهم ترین محصولات کشاورزی:

  • حبوبات - سیب زمینی - چغندرقند - میوه سبزیجات دامپروری.

مهم ترین صنایع:

  • صنایع کشاورزی - فلزی - ماشین سازی - تجهیزات و ماشین آلات الکترونیکی - مواد شیمیایی - نفت خام - ریزالکترونیک - مواد ساختمانی - ماهیگیری.

مهم ترین اقلام صادراتی به جهان:

  • بنزین - مواد غذایی - ماشین آلات - مواد شیمیایی.

مهم ترین اقلام وارداتی از جهان:

  • لباس - بنزین - موادغذایی - موادشیمیایی - تجهیزات حمل و نقل.

دروازه اروپا
یکی از دلایل عمده برتر بودن هلند به دلیل ساختار حمل و نقلی با وجود بندر روتردام و فرودگاه اسخیپول است و همچنین ساختار بسیار پیشرفته شبکه ارتباطاتی. رتردام از نظر حجم فعالیتی، بزرگ ترین بندر دریائی اروپا و چهارمین بندربزرگ جهان است. فرودگاه اسخیپول نیز چهارمین فرودگاه بزرگ در اروپای غربی است. این عوامل با یکدیگر جمع شده و عنوان دروازه اروپا را به کشور هلند بخشیده است.

سرمایه گذاری خارجی
کشور هلند همواره در نظر سایر کشورها برای سرمایه گذاری جذابیت داشته و سرمایه های زیادی را در طول سالها جذب کرده است.

پس از پاریس، لندن و میلان، منطقه راندستاد(مناطق شهری مابین آمستردام، لاهه، روتردام و اوترخت) از نظرتولید ناخالص داخلی، بزرگ ترین اقتصاد شهری را در اتحادیه اروپا دارد. این به دلیل حضور خدمات مالی و بازرگانی است که کلید اصلی اقتصاد هلند هستند.

عوامل متعددی بر روی اقتصاد هلند تأثیر گذار هستند. یکی از این عوامل، تجارت است که 60 درصد تولید ناخالص ملی را باعث می شود. این موجب می شود که اقتصاد هلند به سلامت اقتصاد جهانی وابسته باشد و با تغییرات آن تغییر کند.

تجارت جهانی
کالاهای تجاری در هلند برای صادرات بیشتر ماشین آلات و وسایل حمل و نقل است. در رده بعدی، مواد شیمیایی و مواد معدنی قرار دارند. یکی از معروفترین صادرات هلند، گل است. هلند سالانه 4 میلیارد پیاز گل صادر می کند که قسمت عمده آنها لاله هستند. قسمت عمده این گل ها به آلمان، انگلستان، فرانسه و ژاپن می روند. آمریکا با خرید سالانه نهصد میلیون پیاز گل از هلند، در راس لیست مشتری ها قرار دارد.

به عنوان دروازه اروپا، بزرگ ترین درآمد هلند که دوسوم تولید ناخالص ملی و اشتغال هلند را تشکیل می دهد، خدمات است. سپس استخراج مواد معدنی و تولید گاز طبیعی از بخشهای عمده هستند. سایر بخشها که نقش به سزایی در اقتصاد هلند دارند شامل: خرده فروشی، رستوران، تعمیرات و مراقبت های بهداشتی است.

بخش صنعتی به ویژه فلزات، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل به دلیل سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در سال 2008 رشد زیادی را نشان دادند. اما در آخر سال 2008 این روند سیر نزولی پیدا کرد. بخش کشاورزی و غذایی نیز یکی از قسمت های حیاتی اقتصاد هلند است که در حدود 10 درصد تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود. هلند 75 درصد تولیدات کشاورزی خود را صادر می کند.

ویژگیهای اقتصادی هلند
سیستم اقتصادی این کشور مبتنی بر بازار است و این سیستم از دیرباز در هلند معمول بوده و کارآرایی خود را نشان داده است. پس از پایان جنگ دوم جهانی سه کشور بلژیک، لوکزامبورگ و هلند در مقاوله نامه ای که در سال 1944 به امضا رساندند، اتحادیه ای بنام بنلوکس را به وجود آوردند که در قالب یک اتحادیه گمرکی وارد عمل گردید، اساس این اتحادیه براساس تعرفه های مشترک قرار گرفته، بدین ترتیب اولین اتحادیه اقتصادی اروپایی به وجود آمد و این امر نشانه اهمیتی است که به لحاظ ساختار اقتصادی مبتنی بر اقتصاد بازار و رقابت آزاد به همکاریهای اقتصادی می دهد. اتحادیه گمرکی سه کشور در 1958 به اتحادیه اقتصادی تبدیل شد.

هلند در سال 1959 به جامعه اقتصادی اروپا ملحق گردید. توسعه منطقه گرایی و یکپارچگی اقتصادی با کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک و لوکزامبورگ در گسترش تجارت خارجی هلند بسیار موثر و تعیین کننده بود به طوریکه از آن تاریخ تا به امروز بیش از 70درصد مبادلات تجاری این کشور با اعضای جامعه اقتصادی اروپا صورت می گیرد.

این امر چنان در تامین منافع و اهمیت ملی هلند موثر بوده که امروز سیاست خارجی این کشور به صورت تابعی از سیاست تجاری آن درآمده است. به عبارت دیگر هلند نه تنها منطقه گرایی اقتصادی و به ویژه همکاری چند جانبه در قالب جامعه اقتصادی اروپا را موثرترین عاملی در جهت توسعه اقتصادی و نیز ارتقاء سطح زندگی مردم خود می داند، بلکه بهترین وسیله ای است که می توان امنیت ملی و استراتژیک این کشور را به عنوان کشوری در قلب اروپا تامین نماید.

سیاست بازرگانی خارجی هلند
هلند به سبب وابستگی زیاد به تجارت خارجی و نقش حیاتی این بخش در اقتصاد کشور همواره حامی تجارت آزاد و رفع موانع و محدودیت بر سر راه مبادلات کالا و خدمات با اکثر کشورهای جهان به ویژه همسایگان اروپایی خود بوده است.

اساساً اقتصاد هلند دارای سمت گیری های بین المللی می باشد و از اینرو هر نوع اختلالی در جریان تجارت خارجی اثرات مستقیم و تعیین کننده ای بر کل اقتصاد این کشور می گذارد. چنین است که مقامات هلندی بیش از هر چیز در فکر توسعه صادرات و برطرف ساختن موانعی هستند که می تواند جریان صدور کالاها و خدمات را دچار وقفه سازد.

پیشینه روابط بازرگانی ایران با هلند
شروع باب مراودات بازرگانی میان ایران و هلند را می توان از اوایل قرن هفدهم میلادی دانست یعنی پس از آنکه دولت ایران جزیره هرمز را از تصرف پرتغالیها خارج ساخت و بندرعباس مرکز تجارت خلیج فارس گردید هلندیها بدانجا راه یافتند و با اجازه شاه عباس اول صفوی در سال 1623 میلادی تجارتخانه ای دایر کرده و در تجارت ابریشم فعال شدند. با انقراض سلسله صفویه به سبب وضع خاصی که در ایران حکمفرما شده بود سالها در روابط دو کشور وقفه ایجاد شد تا آنکه در سال 1857 میلادی یک پیمان دوستی و بازرگانی میان دو کشور در پاریس منعقد گردید.

در سال 1902 روابط دیپلماتیک کامل میان دو کشور برقرار شد و نمایندگی دولت ایران در لاهه گشایش یافت. در سال 1910 میلادی سفارت هلند در تهران تأسیس شد. از آن پس دو کشور ایران و هلند طی یک رشته عهدنامه ها که به منظور گسترش علایق و دوستی و مودت فی ما بین امضا شده بود به حفظ و بسط روابط سیاسی، اقتصادی، بازرگانی همّت گماشتند.

با توجه به مراتب فوق ایران و هلند از روابط تجاری دیرینه برخوردار بوده اند. این روابط پس از کشف نفت و متعاقب آن توسعه صنایع مونتاژ در کشور توسعه قابل ملاحظه ای یافت و ایران در خاورمیانه همیشه به عنوان یکی از طرفهای تجاری بسیار مهم برای کشور هلند مطرح بوده است.

سرمایه گذاری
هلند ششمین سرمایه گذار جهانی با 653 میلیارد دلار در سال 2006 و هفتمین کشور پذیرنده سرمایه گذاری خارجی با 451 میلیارد دلار در 2006 بوده و سرمایه گذاریهای خارجی انجام شده در هلند باعث اشتغال 600 هزار نفر یعنی 10% کل فرصتهای شغلی گردیده است.

عمده روابط اقتصادی فیمابین دو کشور ایران و هلند، بجز فروش نفت، بر همکاری در زمینه های کشاورزی، شیلات، دامپروری، تولیدات گل و گیاه، مدیریت منابع آب، حمل و نقل، صنایع کشتی و دریا و... متمرکز بوده است.

اهم کالاهای وارداتی از هلند
کالاها و تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن، غذایی، شیمیایی، نساجی، ذوب آهن، فولاد، چوب، پوشاک، نوشیدنیها، لاستیک، دخانیات، کاغذ و چاپ، حمل و نقل، ساختمان، کشاورزی، گلخانه های صنعتی، دامپروری، لوازم و قطعات الکترونیکی، مولدهای برق، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، دارو مواد اولیه تولید دارو، اوراق فلزی و...

اهم کالاهای صادراتی به هلند
نفت، مواد پتروشیمی، اقلام مواد اولیه و مواد معدنی، مس، آلیاژهای مس، انواع سنگ، پسته و خشکبار، قالی و قالیچه، صنایع دستی، خاویار و کنسرو ماهی.

همکاریهای مشترک در زمینه گل و گیاه
تا کنون همکاری های گسترده ای بین استانهای اصفهان و مازندران با شرکتهای هلندی جهت مکانیزه نمودن پرورش گل به صورت گلخانه ای صورت پذیرفته است همچنین طی سفر رئیس سازمان توسعه تجارت در مهر 87 مذاکرات و گفتگوهای اولیه با شرکت هلندی فلورا و بارار آلسمبر بمنظور همکاری در زمینه ساخت و تجهیز پایانه مرکزی گل ایران و در نهایت صدور محصولات گل ایران به این بازار و فروش آن بعمل آمد. در سال 86 نیز هیات کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از موسسات تحقیقاتی و تولیدی هلندی مذاکرات مفیدی با شرکتهای هلندی داشتند.

روابط مالی و بانکی
بر اثر تحریمهای سازمان ملل و نیز تحریم های یکجانبه اروپا و آمریکا، طی سال گذشته فشارهای زیادی بر روابط مالی و بانکی دو کشور وارد شد که بر اثر آن گشایش و تایید اسناد اعتباری و نقل و انتقال ارز به مقصد ایران متوقف گردید. با این وجود سفارت با تمرکز بر این معضل توانسته است راه حلهای موردی و جایگذین را ساماندهی نماید. مذاکراتی نیز برای افتتاح صرافی و نیز گشایش راه های جایگذین روابط بانکی در دست اجرا می باشد. همچنین زمینه همکاری بانکهای اقتصادنوین و سرمایه را با موسسات مالی و بانکی هلند برقرار گردید.

روابط بخش خصوصی
جهت تمرکز و انسجام روابط تجاری بین دو کشور و نیز ارائه و نمایش تولیدات و خدمات قابل صدور ایران اخیرا (مهر 87) تجار ایرانی مقیم هلند با همکاری شرکتها و اتاق بازرگانی هلند (مرکز تجاری ایران) را در بندر روردام تأسیس نمودند که توسط رئیس سازمان توسعه تجارت و هیاتی از مدیران این سازمان افتتاح گردید.

مشارکت سرمایه گذاران هلندی در همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران در آبان ماه، سفر هیات بیست نفره از کارگزاران بورس ایران در آذر ماه، مشارکت متقابل شرکتها در نمایشگاههای دو کشور در سال جاری و سفر قریب الوقوع اعضاء شورای تجاری ایران و هلند وابسته به اتاق هلند از اهم تحولات در روابط بخش خصوصی است.

محصولات ارگانیک
تولید محصولات ارگانیک در چند نقطه ایران با حضور شرکتهای هلندی و حمایت وزارت کشاورزی هلند و ایران از طریق تامین بخشی از اعتبار لازم برای انجام آن آغاز گردید. و صادرات اینگونه محصولات به هلند با استقبال خوبی مواجه شده است.

مواد شیمیایی و انرژی
اقتصاد هلند این مزیت را دارد که بزرگ ترین شرکت های شیمیایی در این کشور قرار دارند. هلند همچنین یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان محصولات در بازارهای صنعتی و خانگی در اروپاست. هلند بزرگ ترین تولید کننده گاز طبیعی در اروپاست. روتردام مقادیر معتنابهی نفت خام را دریافت وپالایش کرده و به سایر کشورهای اروپای غربی صادر می کند.

آداب و رسوم
هلند از نظر حقوقی تحت تأثیر سیستم سیویل لا است. ملیت هلندی از طریق سیستم خون اعطا می گردد اما برای جلوگیری از ایجاد معظل بی تابعیتی اعطا تابعیت از طریق سیستم خاک نیز به طور فرعی پذیرفته شده و تحت شرایطی مثل تولد طفل بی تابعیت در خاک هلند و اقامت مداوم طفل در هلند به مدت 3سال، تابعیت هلندی به واسطه اقامت در خاک هلند به وی اعطا می گردد.

هلند از جمله کشورهایی است که برای مقابله با ایجاد پدیده ی تابعیت مضاعف تدابیر خاصی وضع نموده به طوریکه برای تحصیل تابعیت هلند اصولا مجبور به ترک تابعیت اصلی خود میشوید، البته در اینخصوص استثنائاتی نیز وجود دارد. در مجموع هلند جز کشورهای مهاجر پذیر جهان محسوب می شود.

تعاملات اجتماعی
در مقایسه با سایر فرهنگ ها، هلندی ها در عموم مردم محافظه کاری هستند و از ابراز احساسات فیزیکی یا عصبانیت خودداری می کنند، مگر در طول یا پس از حوادث ورزشی. هلندی ها عموما به راحتی وارد مکالمه با غریبه ها نمی شوند، ولی اگر مخاطب قرار داده شوند پاسخ می دهند.

در مکالمه، هلندی ها افرادی بسیار رک هستند و ابراز نظر واقعی خود و یا انتقاد را بی احترامی نمی دانند. آنها همچنین رفتار مشابه را از طرف مقابل می پذیرند و یا حتی انتظار دارند. بیشتر مردم در هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند، چرا که این زبان از مرحله ابتدایی در مدارس تدریس می شود. تسلط برزبان انگلیسی با توجه به سن و پیشینه فرد متفاوت است. زبان آلمانی نیز به وفور صحبت می شود.

معرفی
برای معرفی خود و یا شخص دیگر، از مجموعه نام و نام خانوادگی استفاده کنید. هلندی ها هنگام معرفی خود به جمع، با تمام افراد حاضر دست می دهند.

ملاقات
تحت یک قانون کلی، هلندی ها از مهمان سرزده خوششان نمی آید. اگر کسی را خیلی خوب می شناسید، امکان دارد که با تماس تلفنی صبح قراری برای بعدازظهر همان روز بگذارید، اما معمولا از چند روز قبل برای قرار ملاقات تماس بگیرید.

هرچقدر فاصله اجتماعی شما بیشتر باشد، باید خیلی جلوتر از زمان ملاقات تماس بگیرید. حتی فرزندان بزرگ قبل از اینکه به دیدن پدر و مادر خود بروند، نخست با آنها تماس می گیرند و برعکس. ورود به خانه ای بدون دعوت، بی احترامی است. زمانی که میهمانان وارد خانه می شوند، نخست چند دقیقه ای برای یک گفتگوی کوتاه می ایستند تا صاحب خانه از آنها برای نشستن دعوت کند. اگر شما بلافاصله پس از ورود باید بنیشینید، از صاحب خانه بپرسید که کجا می توانید بنیشینید.

دیر آمدن
هیچ وقت هلندی ها را به صورت عمومی دعوت نکنید. قرار روز و ساعت قطعی بگذارید و توضیح دهید که چه مواد غذایی را سرو خواهید کرد. برای مثال بگویید: سه شنبه هفته دیگر ساعت دو برای نوشیدن قهوه بیایید و آنها همزمان با ضربه دوم ساعت آنجا خواهند بود.

هدیه زمان ملاقات
ملاقات کسی همواره به همراه داشتن هدیه را می طلبد. گل و شیرینی همیشه مناسب هستند. اگرمی دانید که میزبان شما دیابت دارد و یا در رژیم غذایی بسر می برد، ترجیحا از گل استفاده کنید. گل در این کشور بزرگ ترین صادر کننده گل جهان، ارزان قیمت است و همیشه هدیه مناسبی خواهد بود.

سلسله مراتب در محیط کار
سلسله مراتب در کسب وکار هلند عموما خیلی شدید نیست. در واقع می توان گفت تا حدودی انعطاف پذیر است. حتی می توان گفت زمانی که هلندی ها احساس ضرورت کنند، به آسانی قدرت و نفوذ خود را در شرکت نادیده می گیرند و رئیس بخشی از گروه تلقی می شود. البته این به آن معنا نیست که فرد مدیر هیچ اختیاری ندارد. احساس مسوولیت هنگام کار کردن مستقل برای کارمندان هلندی امری معمول است.

استراتژی و برنامه ریزی کسب وکار
شرکت های هلندی در مورد استراتژی شان بسیار محتاط، هوشیار و عمل گرایانه رفتار می کنند و اغلب از برنامه ریزی مرحله به مرحله استفاده می کنند. مسیر استراتژیک یک شرکت تا سطوح پایین آن تبیین شده است.

فرهنگ غذا خوردن
صبحانه هلندی ها ساده تر از انگلیسی هاست، نیمرو و گوشت نمی خورند بلکه بیشتر کره و پنیر یا عسل و مربا یا «روکلیز» می خورند. روکلیز یک گوشت مخصوص هلندی است که بسیار لذیذ است. گوشت گاو را می برند و دود می دهند و بیشتر با آن ساندویچ درست می کنند. صبحانه، چای، شیر یا سر شیر می خورند. آنان به چای علاقه فراوانی دارند، قهوه فقط به هنگام ناهار مصرف می شود و نوشیدن قهوه چنان عادت دیرینه ای در میان این مردمان است که نام هلندی ناهار «قهوه» است.

  • بسیاری از هلندی ها با کسب وکار با خارجی ها آشنا هستند؛ چرا که هلندی ها تاریخی طولانی در روابط با خارجی ها دارند.
  • بیشتر شرکت ها با ساختار بوروکراتیک ممکن است هنوز شما را با شیوه معرفی تان قضاوت کنند؛ بنابراین معقول است که در صورت ممکن، یک معرف شخص ثالث داشته باشید؛ گرچه لزومی هم به این کار نیست.
  • نکته مهم این است که نشان دهید چگونه رابطه کاری با شما برای هر دو طرف سودمند است.
  • هلندی ها به کسب وکار به چشم انداز بلندمدت نگاه می کنند؛ بنابراین اهداف شرکت تان را واضح بیان کنید.
  • هر چند هلندی ها مردمانی مهمان نواز هستند، اما در مورد خانواده و دوستان شان محتاطند. در واقع آنها هنگام کار محتاط و رسمی رفتار می کنند.

وقت شناسی و جلسات
هلندی ها 36 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند. هلندی ها عموما بسیار وقت شناس هستند. وقت شناسی در کسب وکار به عنوان یک مزیت محسوب می شود؛ هرچند عذرخواهی برای دیر رسیدن با رفتار مناسب طرف هلندی روبه رو خواهد شد. اگر برای جلسات تاخیر داشتید، حتما با طرف هلندی تماس بگیرید. آنها به زمان شخصی اهمیت زیادی می دهند؛ بنابراین اگر می خواهید رابطه کاری خوبی با هلندی ها داشته باشید، از آنها نخواهید تا دیر وقت کار کنند یا آخر هفته سر کار بیایند.

سعی کنید برنامه زمانی جلسات را در طول تابستان (ژوئن تا آگوست) نگذارید؛ چرا که این زمان، دوره معمول تعطیلات در این کشور است. وقت شناسی در جلسات به شدت مهم و ضروری است. دیر رسیدن به جلسات ممکن است شما را فردی غیر قابل اعتماد و فردی که برای ضرب الاجل ها اهمیت قائل نیست، نشان دهد.

دعوت به صرف غذا به صورت رسمی
وقتی شما به یک ناهار رسمی از طرف اداره دعوت شده اید انتظاری بیشتر از یک ساندویچ پنیر در اداره نداشته باشید. جلسه به طور حتم طولانی خواهد شد و احتمالا ًساندویچ ها در پشت میز کار خورده خواهند شد. انواع نوشیدنی ها سرو نخواهد شد فقط اگر برای ناهار به رستوران رفته باشید امکان سفارش نوشیدنی وجود دارد. شام های رسمی همیشه در رستوران برگزار می شوند.

کار محور اصلی صحبت ها است اما در مورد مسائل شخصی و یا حتی خصوصی هم ممکن است صحبت شود. در هلند به طور معمول کادو در حین شام یا ناهار رسمی داده نمی شود اما در صورت گرفتن کادو، آن را در همان لحظه باز می نمایند. قیمت کادو نباید بیش از پنجاه یورو باشد و گرنه حالتی از رشوه دادن به خود می گیرد. اگر کسی شما را به طور رسمی یا دوستانه دعوت به نوشیدن قهوه کرد در حقیقت شما به یک نوشیدنی دعوت شده اید و می توانید هنگام نوشیدن در خواست چای یا نوشیدنی خنک نمایید.

تعطیلات رسمی و سنت ها:

30 آوریل - روز تولد ملکه
از زمان تولد 18سالگی ملکه ویلمینا در 1898، این روز تعطیل، رسما روز ملکه نامگذاری شده است. سپس ملکه جولیانا روز ملکه را بر اساس تاریخ تولد خود تغییر داد و به سی آوریل تبدیل نمود. ملکه باتریکس، ملکه فعلی هلند، هرچند که روز تولد وی 31 ژانویه است، ولی همان سی آوریل را به عنوان روز رسمی تولد خود جشن می گیرد. علت آن، اول احترام به مادرش است و دوم اینکه آب و هوای هلند در اواخر آوریل بسیار مناسب تر از آخرژانویه خواهد بود.

4 می - روز یادبود
این روز اهمیت ملی زیادی دارد و روز یادبود قربانیان جنگ است. ادای احترام ویژه به شهروندان و نظامیانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند و همچنین با تمام هلندی هایی که جان خود را در جنگ های دیگر از دست داده ا ند. برخلاف بسیاری ازکشورهای دیگر، این مراسم با رژه های نظامی همراه نیست. ساعت 8 شب در سراسر کشور سکوت دو دقیقه ای برقرار می شود، حتی دررادیو و تلویزیون محلی و حتی راننده ها نیز ماشینشان را به کنار جاده می رانند و توقف می کنند. در برخی شهرها، مراسم گردهمایی و سخنرانی برگزار می شود. در شهر آمستردام در میدان دام، ملکه و برخی مقامات حلقه های گل برروی این بنای یادبود ملی به احترام کشته شدگان سال های 1940 تا 1945 می گذارند. در طول روز در تمام سطح کشور، پرچم ها به حالت نیمه افراشته در می آید.

5 می -روز آزادی
پس از مراسم یادبود روز 4 می، هلندی ها آزاد شدن هلند از اشغال آلمان ها را که پنجم می 1945 رخ داد جشن می گیرند. برخی از مناطق هلند نوامبر سال 1944 آزاد شدند. پرچم ها به حالت افرشته در می آیند و خیابان ها حالت جشن به خود می گیرند. هرچند که با گذشت زمان این جشن کم رنگ شده است، اما هنوز در برخی مناطق هلند برنامه ریزی های خاص صورت می گیرند. جشن رسمی روز آزادی، هر سال در محل متفاوتی برگزار می شود.

5 دسامبر - سینتر کلاز (سنت نیکولاس)
شخصیت هلندی سنت نیکولاس برای همه آنهایی که جشن کریسمس آنها پیرمرد با ریش سفید و لباس قرمز را که به بچه ها هدیه می دهد دربردارد، آشنا خواهد بود. روز6 دسامبر، روز تولد سنت نیکولاس است) برخی معتقدند که 6 دسامبر روز مرگ و 5 دسامبر روز تولد وی است). در افسانه ها آمده است که سنت در قرن چهارم هدایایی از طلا به سه دختر فقیر برای جهیزیه شان داده است. کودکان هلندی هم درآن زمان ها سکه هایی از شکلات دریافت می کردند. در طول قرن ها سنت نیکولاس به سنت بچه ها مبدل شده است.

در این روز سنت نیکولاس برای همه کودکان هدیه می آورد و آن را دم درب منازل رها می کند. در طول بعد از ظهر، اعضای خانواده هدایا را رد و بدل می کنند. هدایا می تواند جدی یا شوخی باشند و در گوشه هایی از خانه پنهان می شوند. به غیر از گشتن به دنبال هدایا و باز کردن آنها، همگی شکلات گرم می نوشند و شیرینی های مخصوص این روز را می خورند. یکی از هدایای بسیار مرسوم، حروف شکلاتی است که حرف اول نام فردی است که هدیه را دریافت می کند.

علیرغم تشابهات زیاد میان سینتر کلاس و بابا نوئل، تفاوت هایی نیز وجود دارد. بابا نوئل در قطب شمال زندگی می کند و از آنجا با سورتمه می آید و خودش برای تحویل هدایا از دودکش خانه ها بالا و پایین می رود. سینتر کلاس در اسپانیا زندگی می کند و با کشتی بخار به هلند می آید و نیروهای کمکی به نام پیت های سیاه دارد که کار بالا و پایین رفتن از دودکش را برای وی انجام می دهند.

26 دسامبر - روز کریسمس و شب سال نو
روز کریسمس معمولا برای دورهمی خانواده و حضور در مراسم مذهبی و اهدای هدایا است. روز 26 دسامبر نیز در هلند تعطیل رسمی است و مردم با قوم و خویشان برای صرف شام جمع می شوند. در شب سال نو، دوستان و فامیل دور هم جمع می شوند و بازی های سرگرم کننده می کنند و برنامه های کمدین های هلندی را از تلویزیون تماشا می کنند. با ضربه ساعت 12 شب پس از رد و بدل تبریکات، برای آتش بازی به خیابان ها می ریزند

. بسیاری آن را به حضور درجبهه جنگ شباهت می دهند. صدای زوزه و ترقه ها تا یک ساعتی به طور مداوم شنیده می شود. به غیر از چند ساعت آخر روز که همه جا صدای آتش بازی است، روز اول سال نو بسیار روز آرامی است و تمام خیابان ها از بقایای آتش بازی پوشیده شده ا ند. سالانه ارزشی معادل 65 میلیون یورو از مواد آتش بازی به هوا دود می شود.

 ویزای کارآفرینی در کشور هلند
سرمایه گذاران خارجی می توانند با شروع یک کسب و کار یا سرمایه گذاری در کشور هلند ویزای اقامت این کشور را به دست آورند. شرایط لازم برای شروع کسب و کار در کشور هلند به کشوری که متقاضی تبعه آن است و وضعیت مالی اش بستگی دارد.

سرمایه گذاری در هلند
جذب سرمایه گذار همواره مورد توجه بسیاری از کشورها بوده و بسیاری از افراد برای اخذ اقامت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا مایل هستند تا بتوانند با یک پروسه کوتاه مدت به این مهم دست یابند، حال اگر مایل هستید در مورد اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور هلند اطلاعات کسب نمائید و بدانید چه میزان سرمایه برای سرمایه گذاری در هلند مورد نیاز هست و اینکه بعد از چه مدت برای اخذ اقامت دائم کشور هلند از طریق سرمایه گذاری می توان اقدام نمود.

در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا برای شخصی که خارج از این اتحادیه سکونت داشته و قصد سرمایه گذاری در یکی از کشورهای این اتحادیه را دارد (سرمایه گذاری در هلند) قوانین برای ورود یکسان بوده و شخصی که خارج از این اتحادیه اقامت دارد (اتباع ایرانی) می بایست با دریافت یک ویزای کوتاه مدت اجازه ورود داشته باشد که در کشور هلند هم شما می بایست با درخواست یک ویزا به عنوان MVV از آن یاد می شود که برای اقامت بیش از 90 روز صادر می گردد اجازه ماندن را در هلند بگیرید و این قدم اول است، اما یک نکته مهم قبل از اینکه شما بخواهید در این راه قدم بردارید میزان سرمایه مورد نیاز در این زمینه می باشد که به مقدار یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو می باشد که این میزان در مقایسه با سایر کشورهای هم تراز هلند در اتحادیه اروپا بسیار بیشتر بوده و شخص می بایست از تمکن مالی بالایی برخوردار باشد تا بتواند به عنوان یک سرمایه گذار ثروتمند وارد کشور هلند شود.

 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>