اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هر کشوری آداب و رسوم خاص خود را دارند و مردم کشور هلند هم از این قاعده مستثنی نیستند. هلندی ها به طور کلی مردمی صبور و انعطاف پذیر هستند اما در عین حال بسیار تابع می باشند. آنان برای رفتار درست چه در موارد رسمی و چه در موارد غیر رسمی ارج و منزلت بسیار قائلند.

بهترین آئینه افکار و روحیه هر ملتی را نخست زبان و پس از آن بیان هنری (نقاشی، شعر، موسیقی) تعیین می کند. در زبان و آثار هنری نقاشان هلندی بیش از هر چیزی موشکافی و نکته بینی شگفت انگیز آن ها جلب نظر می کند. بدین اعتبار مردمان این سرزمین، بسیار باریک بین و دقیق شناخته شده اند. آنان بیشتر، به موارد اختلاف که دو چیز را از هم جدا می کند می نگرند تا مواردی که آن دو چیز را به هم پیوند می دهد در حقیقت، جزء برای آنان بر کل ارجحیت دارد.

مردم هلند به پاکیزگی اهمیت بسیار می دهند و نزدیکی بسیاری بین واژه پاکیزگی و زیبایی در زبان هلندی به چشم می خورد. لاف و گزاف در اجتماع هلند، محلی از اعراب ندارد. آنان خود ستایی و لاف زدن را با سکوتی تمسخر آمیز و ریشخند پاسخ می گویند.

یکی از ویژگی های بارز این ملت شوخ طبعی آن هاست که حکایت ها بر جای گذاشته است. آن ها عموماً خودشان را دست می اندازند و برای میهمانانشان که علاقه بسیار به آن دارند. داستان های خنده آور نقل می کنند. با آنکه حس میهن پرستی در هلند بسیار نیرومند است، اما از بروز آن خودداری می کنند زیرا بر این عقیده اند که میهن پرستی وظیفه فطری هر فرد است و تظاهر و نمایش از جلال و شکوه آن می کاهد.

آنان علاقه چندانی به زندگی در دیگر کشورها ندارند. اما در فرصت های مناسب به ویژه در تابستان به کشورهایی چون سوئیس روی می آورند و از کوه های آلپ بالا می روند.

صلح دوستی، آزادی خواهی، سخت کوشی، میهمان نوازی، و تجارت پیشگی از خصوصیات شناخته شده این ملت است که همه فلاسفه، ستمدیدگان، مبتکران و صنعتگران بی شماری را به خود جلب کرده و از این راه کشور را در غنی تر ساختن و ثروتمند تر کردن یاری داده است. نشانه های آزادی خواهی هلندی را در زبان هلندی نیز می توان سراغ گرفت.

در زبان هلندی کلمه جشن به پا کردن «ویرن» است. یکی نفر هلندی تنها خودش جشن نمی گیرد و عید برپا نمی سازد. اگر دربیابان باشد وسایل ماهیگیری اش را آزاد می گذارد، اگر درشکه چی باشد اسب ها را آزاد می کند، چون کلمه «ویرن» به معنای آزاد گذاشتن و آزادی بخشیدن هم به کار می رود. «ویرن» لذت بردن از آزادی و رهایی یافتن از قیود است. از دیگر نشانه های آزاد اندیشی هلندی، زندگی مسالمت آمیز فرقه ها و گروه های مذهبی بسیار در جوار یکدیگر است.

  •  مردمانی صادق و صریح
    هلندی ها مردمانی صادق و صریح هستند آن ها به طور صریح و روشن مخالفت خود را نشان می دهند و از دیگران هم انتظار متقابل دارند. اگر شما در مقابل سوالی، بله جواب دادید آن به معنای بله هم تلقی خواهد شد. آنان با مفهوم تعارف آشنایی ندارند و این که نظر شما به علت تعارفات اولیه لحظه ای بعد عوض شود برای آنان حرکتی نامفهوم و عجیب جلوه خواهد کرد.
  • شکوه و شکایت، مسخره کردن و شوخ طبعی
    خیلی مواقع در محاورات روزمره خواه در محافل رسمی و خواه غیر رسمی سر صحبت با هوا باز می شود. در مورد وضعیت آب و هوا شکایت بسیار می کنند آنان از مسخره کردن یکدیگر لذت می برند و این بیشتر به قصد شوخی است و به نظرشان جالب است که دیگران هم با آنان همراهی نمایند. البته باید مواظب بود که شوخی ها از حد خارج نشوند.
  •  هلند آسان گیری و تساهل
    نژاد هلندی و آلمانی تقریباً یکی است، زبان هلندی بسیار به زبان آلمانی شبیه است. مردم نژادهای دیگر در هلند، مراکشی ها، ترک ها و غیره هستند. زیست بوم هلند پرآب و مستعد برای پرورش گل است. بزرگ ترین باغ گل جهان در آمستردام، نزدیک لاهه است. روزی که لاله از ایران به عثمانی و از آنجا به هلند رفت تبدیل به یکی از جشن های آن ها شده است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>