اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روابط تجاری با ایران
با وجود دو ساختار متفاوت اقتصادی ایران و ایتالیا سالهاست که روابط تجاری مستمر و مفیدی را تجربه می کنند، مبادلات تجاری مابین دو کشور از سال 2005 رشدی قابل ملاحظه ای داشته است تا جاییکه در سال 2011 به بالاترین حد خودش می رسد در این سال میزان مبادلات تجاری دوکشور بیش از 7 میلیارد یورو بوده است. در سال 2014 صادرات ایتالیا به ایران رشدی 8/6 درصدی نسبت به سال 2013 داشته که ناشی از توافق لوزان بود.

ایتالیا از سال های دور یکی از شرکای مورد اعتماد کشورمان محسوب می شده و قراردادهای همکاری اقتصادی متعددی رد زمینه های مختلف با ایران منعقد کرده است. این کشور نقش بسیار پررنگی در بعضی از پروژه های صنعتی کشورمان مانند پروژه بندر شهید رجایی، احداث پالایشگاه، تأسیس نیروگاههای برق و غیره داشته است و به طور مشخص در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان از طریق شرکت دانیلی نقشی کلیدی ایفا کرده است.

اشتراکات تاریخی، موقعیت استراتژیک ایتالیا در اروپا و صنعت پر قدرت این کشور که به خوبی می تواند نیاز های کشورمان را تأمین کند باعث شده که دو کشور روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی باهم داشته باشند.

طبق آمارهای گمرک ایران در سال 1394 سهم صادرات ایتالیا به ایران برابر با 2/2% ایتالیا بوده است. مهم ترین کالاهای وارداتی ایران در سال 1394 بشرح زیر می باشد.

10 کالای صادراتی کشورمان به ایتالیا در سال 1394بشرح زیر می باشد:
بدون شک بازار ایران ظرفیت فراوانی برای کالاهای ایتالیایی دارد و از دیر باز مورد توجه مارکهای ایتالیایی قرار گرفته است؛ به طوریکه بعضی از این مارکها در ایران به صورت فرانچایزینگ حضور دارند و برخی نیز نمایندگی خود را در شهرهای مختلف ایران افتتاح کردند. در بخش انرژی شرکت نفتی انی نقشی کلیدی در پروژه های پارس جنوبی داشته است و تا قبل از افزایش تحریمها در سال 2012، در ایران همچنان فعال بود و دربخش انرژی شرکت ادیسون هم همکاریهایی را با ایران در پروژه های متفاوت داشته است.

در بخش پوشاک بنتون و ج اوکس در ایران دارای نمایندگی می باشند. این دو شرکت ابتدا در تهران فعالیت خود را آغاز کردند ولی در سال های اخیر در شهرهای مهم کشور دارای مراکز فروش می باشند. در بخش لوازم خانگی محصولات دلونگی، این دزیت، اریستون را می توانیم از فروشگاههای معتبر کشور تهیه کنیم. در بسیاری از سوپرمارکتهای کشور در بخش غذایی محصولات باریلا، روغن زیتون مونینو، کافه ایلی و لاواتزا و شکلاتهایی با مارک فررو و لوکر عرضه شده اند. علاوه بر کالاهایی که ذکر شد ماشین آلات ایتالیایی نیز به طور گسترده در ایران و بخش تولیدی خواهان دارد.

گروه ساچه که مسئول بیمه کردن صادرات ایتالیا می باشد در آخرین گزارشش اعلام کرده است که در حد فاصل سال های 2006 تا 2013 با افزایش تحریمها برروی ایران، ایتالیا نزدیک به 16 میلیارد یورو متضرر شده است که بیش از 60 درصد این ضرر بین سال های 2011-2013 بوده است. در میان کالاهای صادراتی ایتالیا بیشترین ضرر را بخش ماشین آلات صنعتی تجربه کرده است.

در سال های گذشته قراردادهای همکاری متعددی میان دو کشور منعقد شده که می توان به قرار داد اکتبر 1996 و مارس 1999 اشاره کرد هدف از این قراردادها گسترش همکاری بین دو کشور بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>