اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم اقتصادی - تجاری اوکراین بشمار می رود. در سال 2016 سهم ایران از جمع کل تجارت خارجی اوکراین بیش از 93/1% بوده است (چهاردهمین کشور از جمع کشورهای واردکننده از اوکراین). در سال 2016 ازلحاظ میزان تفاوت واردات و صادرات دربین شرکای تجاری خارجی اوکراین، ایران چهارمین کشور بشمار می رود.

در سال 2016 حجم تجارت فی مابین برای اولین بار در 5 سال گذشته افزایش یافته است و به 745 میلیون دلار رسیده است که 32 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. افزایش تبادلات کالا به خصوص صادرات محصولات کشاورزی به جمهوری اسلامی ایران نشانگر راه حل مقطعی حساب های بانکی بین شرکت های اوکراینی و ایران می باشد.

در همین حال، پرسش مهم امتناع شرکت های اوکراینی برای ورود به معاملات مستقیم تجاری با شرکای ایرانی و استفاده از راه حل هایی مناسب تر و استفاده از کشورهای ثالث و شرکت دریایی ایران به عنوان واسطه می‌باشد. از جمله این کشورها ترکیه، چین، امارات متحده عربی، گرجستان، لبنان و آذربایجان است.

اقلام عمده صادرات اوکراین به ایران از محصولات کشاورزی از جمله غلات و روغن های گیاهی می باشد. علاوه بر این، تولید کنندگان داخلی که به طور سنتی یک موقعیت قوی در بخش تولید صنعتی را اشغال کردند. به عنوان مثال، می توان مجموعه دولتی ساخت توربین های گازی زوریا ماشپروئکت و ОАО انجمن علمی و تولیدی سومی با نام میخائیل فرونزه که یکی از اصلی ترین عرضه کنندگان تجهیزات بخش انرژی و نفت و گاز، به خصوص توربین های گازی به جمهوری اسلامی ایران می باشد را نام برد. اوکراین و ایران در حال پیاده سازی پروژه هواپیما ی AN-140-100 می باشند که طرف اوکراینی در این پروژه شرکت دولتی آنتونوف، شرکت دولتی ایوچنکو پروگرس، شرکت "موتور سیچ"، شرکت تولید دولتی حمل و نقل هوایی خارکف (HDAVP) و از ایران، شرکت صنعتی ساخت هواپیما ایران "HESA"، شرکت هواپیما ایران - "صنایع هواپیمایی ایران" می باشند.

آنچه شامل واردات اوکراین از ایران می شود به طور کل محصولات پتروشیمی، دارو و مواد غذایی (سبزیجات فرآوری، میوه های خوراکی و آجیل، مرکبات) است. بر اساس نتایج حاصله از سفارت در سال 2016 شرکت های پیشرو اوکراین از جمله Interpipe TMP، MHP، Roshen  و (خدمات گوشت) قراردادهایی به ارزش بیش از 60 میلیون دلار بمنظور عرضه محصولات داخلی به جمهوری اسلامی ایران امضا کردند.

پس از لغو تحریم های بین المللی و یک جانبه علیه برنامه هسته ای ایران، ساختار های دولتی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های انرژی در حال بررسی امکان سرمایه گذاری در پالایش نفت و پتروشیمی دیگر کشورهای از جمله اوکراین می باشد. شرکت های ایرانی علاقه زیادی به اجاره زمین های کشاورزی اوکراین با هدف کشت محصولات کشاورزی، به ویژه غلات و پس از آن ارسال به جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند.

در همکاری های اقتصادی-تجاری و سرمایه گذاری بین اوکراین و جمهوری اسلامی ایران عدم وجود کانال های مستقیم پرداخت بین بانکی بین اوکراین و جمهوری اسلامی ایران، که موجب استفاده از شرکای تجاری اوکراین و ایران و واسطه های مالی از کشورهای ثالث تأثیر منفی می گذارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>