اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانادا کشوری وسیع، با تنوع جمعیتی زیاد است که به طور طبیعی نیازهای متنوعی نیز در این کشور وجود دارد. این کشور همانند هر کشور دیگری بخشی از نیازهای خود را از خارج وارد می کند. بنابراین، شناخت بازارهای این کشور و اقلام عمده مورد نیاز آن فرصت مناسبی را پیش روی تجار قرار می دهد. از این رو، در این قسمت به شناخت بازار اقلام عمده صادراتی کشور کانادا و موارد مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

خشکبار، میوه، سبزی های خشک و ادویه جات
الگوی مصرف مواد غذایی در کانادا تحت تأثیر ترکیبات نژادی مختلف که در سال های اخیر وارد کانادا شده اند، تا حد زیادی تغییر یافته است. وارد شدن انواع غذاها برای مصرف گروه های نژادی مختلف موجب شده تا ذائقه کانادایی با انواع طعم ها آشنا شده، تقاضا برای انواع غذاها به وجود آید. روند مصرف مواد غذایی در کانادا مانند دیگر جوامع غربی تمایل به مصرف مواد غذایی طبیعی است، زیرا ثابت شده که مواد مصنوعی برای سلامتی مضر است، از این رو، مردم گرایش بیشتری به مصرف مواد غذایی طبیعی دارند.

برخی از این اقلام مواد مغذی است که از منابع حیوانی و گیاهی تهیه می شود، مانند اسیدهای آمینه، چربی ها، فیبرها، مواد رنگی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی. در کانادا پتانسیل خوبی برای مواد غذایی طبیعی وجود دارد و این مواد، فرصت خوب تجاری در کانادا هستند. در زمینه مواد دارویی نیز تمایل به مصرف مواد طبیعی وجود دارد و روند تولید به سمت موادغذایی و دارویی طبیعی است.

میوه های خشک در میان اقلام مختلف خشکبار، بیشترین واردات را در سال 2007در کانادا داشته است. در این سال رقم واردات میوه های خشک در سطح 900 میلیون دلار به ثبت رسید. رشد واردات میوه های خشک در دوره پنج ساله منتهی به 2007 در حدود 17 درصد بود. کشورهای عمده عرضه کننده میوه های خشک در دوره پنج ساله، ایالات متحده آمریکا و کاستاریکا بودند و در سال 2007به ترتیب 40 و 15 درصد از این بازار سهم داشتند. اکوادور و کلمبیا در رتبه های بعدی هستند.

واردات دانه‏ های خوراکی در سال 2007 معادل 200 میلیون دلار بود. عرضه کنندگان عمده دانه های خوراکی به کانادا در این سال، ایالات متحده و برزیل بودند. واردات سبزی های خشک کانادا در سال 2007 به بیش از 100 میلیون دلار رسید. واردات این کالا متضمن 38 درصد رشد در دوره پنج ساله منتهی به سال 2007 بود. این افزایش منعکس کننده بازار قوی و روبه رشد برای واردات سبزی های خشک در کاناداست.

سبزی های خشک در طول سال در بسیاری از محصولات غذایی مانند سوپ ها و محصولات مصرفی نظیر نان شیرینی به کار می رود. عرضه کنندگان عمده سبزی های خشک به بازار کانادا، ایالات متحده و چین هستند. خشک کردن سبزی های به روش های مختلف انجام می شود که خشک کردن فریز، وکیوم، دهیدرات و اوپوریت و خشک کردن با هوا (خشک کردن معمولی) از انواع آن است. در کانادا سبزی به روش فریز (انجماد) خشک می‌شود که پرهزینه است. بنابراین بیشتر سبزی های خشک مصرفی از طریق واردات تأمین می شود.

مصرف کنندگان عمده سبزی های خشک در کانادا عبارت اند از: صنعت سوپ سازی که تولیدکننده سوپ های آماده مصرف (اعم ازسوپ های خشک و کنسروی) هستند. در تولید غذاهای نژادی نیز تا اندازه ای از سبزی های خشک استفاده می شود.

سایر مصرف کنندگان سبزی های خشک تریاها و فروشگاه ها و نهادها و سازمان ها و پردازش کنندگان مواد غذایی هستند. طبق آمارهای موجود، صنایع غذایی در کانادا سالانه در حدود 54 میلیون دلار سبزی های خشک مصرف می کنند. مصرف سبزی های خشک در بخش خرده فروشی محدود است و بیشتر به صورت طعم دهنده در بسته ها به صورت ترکیبی با محصولات دیگر عرضه می شود.

مصرف کنندگان عمده ادویه عبارت اند از: هتل ها، رستوران ها و صنایعی که پردازش کننده مواد غذایی هستند. بخش دیگر خریداران جزء هستند که ادویه پردازش شده را به مقادیر کم برای مصرف در خانه خریداری می کنند. ازعصاره ادویه به دلیل محلول بودن، طعم، رنگ و رایحه و نیز پایین بودن هزینه آن در تولید و پردازش برخی مواد غذایی استفاده می شود.

مصرف میوه های خشک و دانه های خوراکی در دهه اخیر میان کانادایی ها بیشتر متداول شده است. میوه های خشک در تنقلات و خوراکی های کودکان مصرف بیشتری یافته و نیز برای طعم دادن به محصولاتی نظیر شیرینی و نان از میوه های خشک و دانه های خوراکی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>