اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازار کانادا ویژگی هایی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

وسعت و پراکندگی جمعیت، استانداردهای بالا، مقررات سخت بسته بندی و برچسب، مشکلات بازاریابی، هزینه بالا برای بازاریابی و تبلیغات، رقابت فشرده، دوری راه و هزینه بالای حمل و نقل. جمعیت کانادا به دلیل وسعت زیاد این کشور در سطح وسیعی پراکنده است. نامساعد بودن هوا در بیشتر ایام سال در اکثر مناطق این کشور، مدت زمان و امکان بازاریابی را محدود می سازد. این نکات در امر بازاریابی در آن کشور لازم است به طور حتم در نظر گرفته شود.

وجود قوانین سخت حمایت از مصرف کننده در کشورهای پیشرفته از جمله کانادا سبب شده تا کیفیت کالا، درجه بندی و استانداردهای بهداشتی در آن کشور مورد توجه و کنترل خاص قرار گیرد.

لازم است صادرکنندگان با استانداردهای آن کشور قبل از آغاز فعالیت صادراتی آشنایی پیدا کنند. گاهی مشاهده شده که کالایی با داشتن گواهی استاندارد و بهداشت از سازمان های ذی ربط در ایران، بعد از ورود به کانادا به دلیل عدم تطابق با استانداردهای آن کشور مرجوع شده و زیان زیادی به صادرکننده وارد کرده است.

به طور کلی، امر بسته بندی به دلیل مشکلات و محدودیت هایی که در کشور وجود دارد، به صورت مشکلی عام مطرح است. سالیانه مقادیر زیادی کالاهای صادراتی ایران با هدف بسته بندی مناسب راهی کشورهای دیگر می شود. توسعه صنایع بسته بندی و ارتقای استانداردهای بسته بندی کالا و توجه به اصول بسته بندی و طراحی آن برای رقابت در بازارهای خارجی لازم است.

کنترل کیفی کالا لازمه صادرات موفق است. صادرات کالاهای ایران به دلیل فقدان کنترل کیفی، در بسیاری از بازارها با شکست روبه رو شده است. خریداران کانادایی مصرف کنندگانی آگاه و نسبت به کیفیت کالا حساس اند و در صورت سوء شهرت یک محصول از خرید مجدد آن خودداری می کنند.

کالاهای صادراتی ایران اغلب با هدف صادرات تولید نمی شود. و ملاحظات بازاریابی و تأمین نیاز بازارهای خارجی در تولید کالا در نظر گرفته نمی شود، در حالی که توان بالقوه زیادی در زمینه صادرات وجود دارد. تنگناهای موجود در عرصه تولید مانعی در راه توسعه صادرات شده است. در بازار کانادا رقابت فشرده میان کشورهای صادرکننده وجود دارد. این کشورها با عملیات بازاریابی سازمان یافته وارد بازار کانادا می شوند. در چنین شرایطی فعالیت فردی بازاریابی شانس کمی برای موفقیت دارد. به علاوه شرکت های واردکننده که شرکت های بزرگ هستند، ترجیح می دهند نیازهای خود را از یک شرکت تأمین کنند. در صورت ارائه محصول با کیفیت خوب و قیمت مناسب و تحویل به موقع با شرکت صادرکننده رابطه تجاری بلندمدت برقرار می کنند.

تبلیغات نقش مهمی در بازار کانادا دارد و بسیار پرهزینه است و صادرکنندگان ایرانی اغلب امکانات لازم را در اختیار ندارند. ایجاد تشکل های صادراتی، سازماندهی فعالیت های صادراتی، برنامه ریزی، تجمع امکانات در زمینه بازاریابی می تواند گامی مثبت در این زمینه باشد. به این وسیله در هزینه ها صرفه جویی شده و امکانات وسیعی در اختیار جامعه صادراتی قرار می گیرد. بُعد مسافت و هزینه بالای حمل و نقل از عوامل تأثیرگذار بر صادرات به آن کشور است، ارائه تخفیفات بر حمل کالا می تواند مؤثر باشد. امکانات بیشتر حمل و نقل زمینی تا اروپا و رفع مشکلات ترانزیت کالا برای کالاهایی که از اروپا از طریق دریا به کانادا حمل می شود، لازم است فراهم گردد.

تحویل به موقع کالا و ارسال کالا طبق نمونه از مسائل مورد توجه در صادرات کاناداست. وجود برنامه ریزی دقیق در آن کشور و قوانین پیچیده، شرکت ها را ملزم به اجرای دقیق تعهدات می نماید که در صورت تخلف مجبور به پرداخت خسارت های سنگین می شوند. در مواردی که کالا با تأخیر یا بدون تطابق با نمونه به دست واردکننده می رسد، مجبور به پرداخت خسارت به خریداران می گرددپس باید از عقد قرارداد با صادرکننده ای که در انجام تعهدات خود اهمال می ورزد، خودداری کند.

بر طرف ساختن موانع فوق و تجهیز امکانات در زمینه صادرات اقلامی که در آن بازار پتانسیل دارد و در این گزارش به آن ها اشاره شده است، راهی برای افزایش صادرات به کاناداست.

سایر راه های توسعه صادرات به کانادا را در قالب تجارت متقابل، همکاری های صنعتی، تولید و بازاریابی مشترک و سرمایه گذاری مشترک می توان یافت. اعزام هیأت های بازرگانی متخصص و آگاه، ایجاد دفاتر بازرگانی و نمایندگی با استفاده از نیروهای متخصص و فعال جهت منعکس نمودن وضعیت بازار و آخرین اطلاعات به جامعه صادراتی، توسعه فعالیت های نمایشگاهی در زمینه افزایش صادرات، از جمله اقدامات مثبت در جهت ارتقای صادرات ایران به آن کشور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>