اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. مرز اسپانیا با پرتغال (به طول 1214 کیلومتر) طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا است.

قلمروی اسپانیا افزون بر سرزمین اصلی شامل جزایر بالئارس در دریای مدیترانه، جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس، دو شهر خودمختار سبته و ملیلیه در آفریقای شمالی هم مرز با کشور مراکش و چندین جزیره مسکونی و غیر مسکونی دیگراز جمله آلبوران، شافاریناس، آلوزماس و ولز د لا گومرا می باشد. با مساحت 505992 کیلومتر مربع، اسپانیا کمی بزرگ تر از ترکمنستان و از لحاظ بزرگی دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپاست.

اسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. اسپانیا یک کشور توسعه یافته و نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد. این کشور همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو است.

جغرافیا
اسپانیا با داشتن 505992 کیلومتر مربع وسعت پنجاه و دومین کشور بزرگ جهان است. اسپانیا تقریباً 47000 کیلومتر مربع کوچک تر از فرانسه و 81000 کیلومتر مربع بزرگ تر از ایالت کالیفرنیا آمریکا است. قله آتش فشانی تید که در نزدیکی شهر تنریف در جزایر قناری قرار دارد با ارتفاع 3718 متر بلندترین نقطه کشور اسپانیا می باشد.

اسپانیا بین مدار 26 و 44 درجه شمالی و نصف النهار 5 و 19 درجه شرقی قرار دارد. این کشور در غرب با پرتغال، در جنوب از طریق درون بومهایش در شمال آفریقا (سبته، ملیله و پنیون د ولس د لا گومرا) با مراکش و جبل الطارق (جزو سرزمین های آن سوی دریاهای بریتانیا می باشد)، در شمالغرب در راستای کوه های پیرنه با فرانسه و شاهزاده نشین آندورا هم مرز می باشد. در امتداد کوه های پیرنه در 1600 متری مرز استان خرنای کاتالونیا شهر برون بوم ییویا درون خاک کشور فرانسه قرار دارد.

جمعیت شناسی و مذهب
در سال 2016 (اول ژانویه) (1393) جمعیت اسپانیا رسماً به 50 میلیون نفر رسید. تراکم جمعیت اسپانیا 92 نفر در هر کیلومتر مربع می باشد که از بیشتر کشورهای اروپای غربی کمتر است. پراکنش جمعیت اسپانیا بسیار نابرابر می باشد. به جز مادرید و حومه آن بیشتر جمعیت در مناطق ساحلی زندگی می کنند.

در 1980 نرخ تولد رو به کاهش گذاشت و نرخ رشد جمعیت نیز کاهش یافت اما جمعیت باز هم رو به فزونی نهاد که دلیل آن بازگشت اسپانیایی هایی بود که در دهه 1970 به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کرده بودند. در سال های اخیر نیز با وجود کاهش نرخ تولد به دلیل ورود خیل عظیم مهاجران که هم اکنون 12% جمعیت را تشکیل می دهند؛ جمعیت رو به فزونی بوده است. بیشتر مهاجران ساکن در اسپانیا اهل آمریکای لاتین (39%)، آفریقای شمالی (16%)، اروپای شرقی (15%) و آفریقای سیاه هستند.

بخش قابل ملاحظه ای از اتباع خارجی ساکن در اسپانیا از دیگر کشورهای غربی و مرکزی اروپا آمده اند و بیشتر آنها بریتانیایی، فرانسوی، آلمانی، هلندی و نروژی هستند و بیشتر در مناطق ساحلی مدیترانه و جزایر بالئاری به گذران دوره بازنشستگی مشغول هستند. جمعیت قابل توجهی از اسپانیایی تبارها در سایر نقاط جهان به ویژه در آمریکای لاتین زندگی می کنند. امروزه بیشتر سفیدپوستان آمریکای لاتین ریشه ای از اسپانیا و پرتغال دارند.

مسیحیت کاتولیک به مدت طولانی دین اصلی اسپانیا بود. اما بر طبق قانون دیگر هیچ دینی جایگاه رسمی در قانون ندارد. با این وجود مذهب کاتولیک تنها مذهبی است که به طور رسمی آموزش داده می شود. بر اساس مطالعات مرکز پژوهش های جامعه شناسی اسپانیا 71% از مردم این کشور خود را مسیحی کاتولیک معرفی می کنند. همچنین 24% مردم بی دین هستند (9/4% نیز هیچ اعتقاد به وجود خدا ندارند) و سایر مذاهب نیز 2/7% از جمعیت را تشکیل می دهند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا 1700000 نفر با پیش زمینه مسلمان در اسپانیا ساکن هستند که 3 تا 4% جمعیت را تشکیل می دهند. بخش عظیمی از آنها را مهاجرانی از مراکش و سایر کشورهای آفریقایی تشکیل می دهند. بیش از 514000 نفر از آنها دارای تابعیت اسپانیایی هستند. موج جدید مهاجرت به اسپانیا باعث افزایش شمار جمعیت هندوها، بودایی ها، سیکها و مسلمانان شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>