اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اقتصاد کانادا
کانادا با تولید ناخالص داخلی آسمی در حدود 1/79 تریلیون دلار در رده یازدهم بزرگ ترین اقتصادهای جهان در سال 2015 قرار گرفت. کانادا یکی از کشورهای عضو گروه هشت و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.

این کشور دارای منابع معدنی غنی، صنایع پیشرفته (همچون خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات) و محصولات فراوان کشاورزی (از جمله گندم، دانه های روغنی، میوه، سبزیجات و توتون) است.

این کشور از نظر صنعت و فناوری، کشوری پیشرفته است که سیستم اقتصادی آن به شدت به خصوص در بخش بازرگانی و داد و ستد به ایالات متّحده وابسته است، به نحوی که باعث شده این کشور رابطهٔ اقتصادی پیچیده و بلندمدتی را با این کشور داشته باشد. وابستگی این کشور به بخش منابع طبیعی گران بهایش نیز بسیار زیاد است.

کانادا ساختاری غیرمعمول در اقتصاد خود دارد. واردات این کشور 8/484 میلیارد دلار است و نفت یکی از مهم ترین کالاهایی است که کانادا اقدام به واردات آن می کند. بعد از آن ماشین آلات، مواد شیمیایی و برق مهم ترین کالاهای وارداتی این کشور است که در واقع همین کالاها پایه گذار صادرات این کشور است. صادرات پتروشیمی، مواد پلاستیکی و فراورده های نفتی کانادا در کنار صدور حجم عظیمی از مواد اولیه در واقع پایه ایجاد الگوهایی جدید در توسعه تجارت بین الملل بر پایه اقتصاد منابع طبیعی شده است.

نکته حایز اهمیت فرصتی است که ارتباط مجدد میان ایران و کانادا برای گسترش تجارت ایران ایجاد می کند و با برداشته شدن تحریم ها، ایران باید به دنبال بازارهای جدید صادراتی نفت خود بگردد چرا که بسیاری از این بازارها توسط دیگر کشورهای عضو اوپک خصوصا عراق پر شده و در این میان کانادا می تواند نقشی اساسی ایفا نماید.

اقدامات و رویه های تجاری
کانادا از جمله کشورهایی است که بالاترین واردات سرانه را دارد. صادرکنندگان از کشورهای مختلف در این بازار حضور دارند. موفقیت در بازار کانادا مستلزم توسعه یک استراتژی بازاریابی سازمان یافته است. اولویت هایی که باید به آن توجه شود عبارت اند از:

  • دارا بودن کیفیت بالا همراه با قیمت رقابتی.
  • تحویل به موقع.
  • تحویل محصول مطابق با مشخصات و نمونه های ارائه شده.
  • جابه جایی مناسب و امکانات ذخیره سازی.
  • استفاده از مواد بسته بندی مناسب برای حمل به راه دور.
  • تبلیغات (به ویژه برای محصولات جدید)، آشنایی با روش های پرداخت.
  • استمرار عرضه کالا.

پیدا کردن یک خریدار، نیاز به پشتکار، صرف وقت زیاد، تلاش ومقداری هزینه دارد. برای پیدا کردن خریدار، راه‌های زیر را به صادر کنندگان توصیه می کنیم:

  • درج آگهی در نشریات تبلیغاتی صادراتی کشور صادرکننده.
  • تماس با اتاق بازرگانی مشترک و وابسته های بازرگانی.
  • امکانات تولیدی صادرکنندگان و بازدید خریدار.
  • شرکت در نمایشگاه های تجاری بین المللی یا کسب اطلاع در مورد شرکت کنندگان در نمایشگاه که بسیاری از آن ها واردکننده نیز هستند.
  • دفاتر تجاری و نمایندگی ها.
  • پیدا کردن فهرست خریداران از طریق اینترنت و نشریات ادواری تجاری کانادا. برخی از این نشریات راهنمای خریدار دارد و امکان درج آگهی را نیز دارند.
  • اتحادیه های تجاری کانادا یا اتحادیه واردکنندگان کانادا.
  • کتاب های راهنما (نظیر راهنمای فروشگاه های خرده فروشی و جز این ها).

ارسال نمونه
واردکننده کانادایی معمولاً از صادرکننده، نمونه درخواست می کند. این نمونه ها باید با سلیقه کانادایی و اندازه بسته بندی در کانادا مطابقت داشته باشد و نیز لازم است همراه با برگه های توضیح مشخصات کالا باشد.

اگر نمونه قابل قبول باشد، وارد کننده می تواند یک سفارش نمونه به عرضه کننده ارائه دهد. در صورتی که نمونه با استانداردها مطابقت نداشته باشد، واردکننده نمونه های جدیدی با تغییرات موردنیازدرخواست می‌کند.

واردکنندگان در خرید مستقیم از مبدأ، ریسک نوسانات قیمت و مرجوع شدن کالا را در نظر می گیرند. واردکننده بیمه خریداری می کند و به طور عموم هزینه حمل، هزینه جابه جایی و انبار را پوشش می دهد. منطقه قیمت بر حسب فوب بنادر خارجی است که هزینه بسته بندی را نیز شامل می شود. لکن در مواردی قیمت ها بر اساس سیف درخواست می گردد.

ممکن است خریداران هزینه انبارداری اضافی کالا را به عهده نگیرند. وجود امکانات وسیع حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا در کانادا موجب تسهیل و تحویل به موقع کالا شده و در بسیاری از موارد، نیازی به ذخیره سازی نیست.

کیفیت
صنایع غذایی در کانادا بسیار قانونمند است و استانداردهای دقیقی دارد که از جانب دولت و صنعت غذایی وضع می شود. بنابراین، مصرف کنندگان کانادایی متقاضی کیفیت بالا هستند. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا مسئول نظارت بر کیفیت مواد غذایی در کاناداست.

درجه بندی
کالاهای وارداتی که در بازار کانادا به فروش می رود، باید از نظر سایز و رنگ با استانداردها مطابقت داشته باشد. درجه بندی کالا برای محصولات وارداتی که از قبل بسته بندی شده و برای خرده فروشی عرضه می‌شود، باید بر روی بسته نصب شود.

استانداردها
مقررات بسیاری برای مصرف افزودنی ها، مواد محافظ آنتی اکسیدان ها، رنگ های مصنوعی، سموم ضدآفات، باقیمانده مواد شیمیایی و تقلب در مواد غذایی وجود دارد که واردکننده و صادرکننده لازم است ازآن ها اطلاع داشته باشد. رعایت نکردن استانداردها ممکن است به اخذ خسارت و ضبط کالا منجر شود.

میزان شاخ و برگ و مواد زاید در محصول نهایی، مقادیر باکتری نظیر آفلاتوکسین، سالمونلا و کپک ومیزان تخمیر تا حد زیادی کنترل می شود. محصولاتی که در مرحله خشک کردن، سوخته، کپک زده یا آلوده شده باشند، مرجوع خواهد شد.

سطح رطوبت قابل قبول برای سبزی های خشک، معمولاً بر حسب پروسه خشک کردن بین 5 تا 9 درصد است. سطح رطوبت برای میوه های خشک باید آنقدر پایین باشد که قارچ نتواند در آن رشد کند و برای مدتی طولانی قابل ذخیره سازی باشد. سطح رطوبت تا 30 درصد برحسب محصول متداول است. سطح رطوبت برای مغزهای خوراکی 10- 13درصد است.

بسته بندی
بسته بندی خرده فروشی لازم است مناسب و جذاب باشد. توصیه می شود صادرکنندگان از عرضه کنندگان استانی یا خریداران کانادایی در مورد نحوه بسته بندی اطلاع کسب کنند. بر طبق مقررات کانادا، لازم است جایی برای برچسب و کدها بر روی بسته های خرده فروشی در نظر گرفته شود.

خشکبار، میوه و سبزی های خشک به هر دو صورت دارای هوا و بدون هوا بسته بندی می شود. مواد غذایی خشک شده، بهتر است در قوطی های فولادی استاندارد بسته بندی شود، زیرا اکسیژن سبب فاسدشدن یا افت کیفیت محصول می شود.

البته این یک روش پرهزینه است و معمولاً برای محصولات گران قیمت و پودرها جهت حمل از کشورهای گرمسیری مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای حفظ کیفیت محصول بهتر است از مواد نگهدارنده استفاده کرد و در بسته های کوچک و کم حجم بسته بندی شود تا در هزینه حمل ونقل صرفه جویی شود.

اندازه بسته های مورد استفاده تهیه کنندگان و توزیع کنندگان بین 500 گرم تا 3 کیلوگرم است. اندازه بسته‌ها برای خرده فروشی بین 20 تا 25 گرم است. بسته بندی کنندگان دوباره کالا را وارد کرده و در اندازه های فوق بسته بندی می نمایند.

بسته بندی باید مقاوم باشد و لازم است علایم حمل بر روی بسته های اصلی و شماره کالاها روی بسته های داخلی نصب شود. روی یک طرف جعبه ها لازم است علایم کدها مهر شود. برای حفاظت از محیط زیست باید در بسته بندی کردن از مواد قابل بازیافت استفاده شود. بسته بندی مناسب مهم است، زیرا بسته بندی غیر استاندارد باعث صدمه دیدن کالا می شود و بازاریابی را مشکل می کند. در چنین صورتی واردکننده از خرید مجدد صرف نظر خواهد کرد.

برچسب
تمامی کالاهای بسته بندی شده نیاز به برچسب دارد. برچسب شامل اطلاعاتی است که خریداران را در انتخاب آگاهانه کالا کمک می کند. برچسب یکی از مهم ترین راه ها و در واقع راه مستقیم ارتباط در زمینه اطلاعات کالا بین خریداران و فروشندگان است. برچسب چهار عامل را در بر دارد:

  1. اطلاعات اولیه محصول: شامل نام محصول، فهرست محتویات، وزن خالص، تاریخ مصرف، کشور مبدأ، نام و آدرس تولیدکننده، بازرگان یا واردکننده.
  2. اطلاعات مربوط به سلامتی و تغذیه: دستورالعمل هایی برای نگهداری کالا، جابه جایی، مشخصات تغذیه ای نظیر مقدار چربی، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی، اطلاعات خاص برای مصرف کنندگان با نیازهای رژیمی.
  3. ابزاری برای بازاریابی، توسعه بازار و رقابت، تبلیغات و توسعه فروش کالا همراه با اطلاعات جانبی در برچسب.
  4. واردکنندگان و مصرف کنندگان عمده.

مقررات گمرکی
اداره درآمد کانادا برخی مدارک نظیر اظهارنامه، گواهی مبدأ، اطلاعاتی در زمینه میزان مواد ضد عفونی و جز این ها را درخواست می کند. تمامی کالاهای صادراتی از کشورهای در حال توسعه مشمول تعرفه ترجیحی عمومی هستند. بیشتر اقلام ادویه، دانه های خوراکی و میوه های خشک از عوارض واردات معاف اند، مگر محصولاتی که با مقیاس تجاری در کانادا تولید می شود.

گفتنی است که موانع غیرتعرفه ای مانند سهمیه، عوامل مؤثری در تجارت بین المللی کانادا در زمینه خشکبار و اقلام مشابه نیستند.

بازرسی
برای مطابقت با استانداردهای کانادا، مواد غذایی خشک بازرسی می شوند و کالا تا زمان اعلام سازمان بازرسی و اجازه ترخیص در گمرک باقی می ماند. فرم های اظهارنامه وارداتی را باید صادرکننده برای استفاده بازرسان تکمیل کند.

میوه و سبزی های کنسرو و منجمد
کانادا بازار خوبی برای میوه و سبزی است، به خصوص اقلامی که در کانادا کشت نمی شود. گروه هایی که در سال های اخیر از کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی به آن کشور مهاجرت کرده اند، مصرف بالای سبزی را دارند، یعنی مصرف سرانه سبزی این گروه 35 درصد بیش از سایر گروه هاست. بهترین بازار برای این محصولات، شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور است. تقاضای وسیعی برای میوه و سبزی های گرمسیری نیز در این نواحی وجود دارد.

حدود 30 درصد بازار داخلی میوه و سبزی های کنسرو شده و 24 درصد میوه و سبزی های منجمد در کانادا از طریق واردات تأمین می شود. میزان واردات این محصولات در سال 2007 در سطح یک میلیارد دلار کانادا بود. بخش عمده واردات معادل 750 میلیون دلار از ایالات متحده صورت گرفت. میزان واردات میوه و سبزی های منجمد در سال مزبور 287 میلیون دلار کانادا بود. ایالات متحده 164 میلیون دلار از آن را تأمین کرده است.

صادرکنندگان سبزیجات منجمد به کانادا، چین، گواتمالا، جمهوری دومینیکن، مکزیک، مالاوی، هند، اکوادور، پرو، جامائیکا، مصر، فیلیپین، تایلند، ترکیه، مصر، نیجریه و لهستان اند. به دلیل شهرت جهانی کانادا در زمینه بهداشت و کیفیت بالای محصولات غذایی، صنایع پردازش مواد غذایی در این کشور تابع مقررات سخت برای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی است.

طبق مقررات کالاهای پردازش شده واردات و تجارت داخلی مواد غذایی که از نظر کیفیت درجه بندی، بسته بندی و برچسب مغایر با مقررات باشد، ممنوع شده است. کیفیت آب مصرفی از نظر میزان باکتری که در تمامی مراحل تولید میوه و سبزی های پردازش شده استفاده می شود، مورد است، زیرا بر استاندارد محصول نهایی اثر می گذارد.

لازم است کنسروها بعد از چند هفته نگهداری و مطمئن شدن از سلامت آن ها صادر شوند. طبق مقررات تجاری، واردکننده می تواند محموله ای را که بیش از 2 درصد قوطی های کنسرو برآمدگی داشته باشد یا در یک دوره نهفته بوده و بعد ظاهر شود مرجوع نماید. مواد غذایی منجمد از نظر جنس، طعم و سوختگی نیز آزمایش می شوند.

وزن خالص، بیشترین جای خالی سر ظرف و موارد مشابه بازرسی دقیق می شود. بسته بندی میوه و سبزی کنسروی باید محکم و اندازه باشد تا از محتویات به خوبی نگهداری کرده، کیفیت آن را حفظ نماید. بسته بندی سنتی مواد غذایی در بسته بندی کنسرو به خاطر آثار زیست محیطی جای خود را به مصرف مواد جدید بسته بندی نظیر بسته های چندلایه و اسپتیک داده است.

مسئولیت بازرسی در سطح خرده فروشی به عهده وزارت کشاورزی و مواد غذایی کاناداست. این محصولات در صورتی که از کشور مبدأ به صورت کلی وارد کانادا شود و در آنجا تکمیل نهایی و بسته بندی شود، محصول کانادا محسوب می شود، زیرا کشور مبدأ مشخص کننده کشوری است که محصول به طور کامل یا حداقل 51 درصد محصول در آن کشور تولید شده باشد.

قوانین جاری کانادا بر این امر تأکید دارد که محصولات غذایی وارداتی از قبل بسته بندی شده، باید دارای برچسب و توضیح کشور مبدأ و آدرس سازنده باشد. تداوم تهیه و ارسال محصول و تحویل در زمان تعیین شده لازم به حفظ سفارش ها از سوی واردکنندگان کانادایی است. خریداران عمده این محصولات واردکنندگان و آژانس ها، گروه ها و دفاتر خرید مرکزی، مصرف کنندگان صنعتی یا کارخانه های مواد غذایی هستند.

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا مسئول بازرسی مواد غذایی در این کشور است. محصولات غذایی کشاورزی را در مراحل مختلف تولید، توزیع، خرده فروشی، صادرات و واردات این آژانس بازرسی می کند.

مواد غذایی از جمله میوه و سبزی های پردازش شده بر حسب محصول، مشمول قوانین و مقررات زیر است:

  • قانون محصولات کشاورزی کانادا.
  • قانون و مقررات بسته بندی مصرفی و برچسب.
  • قانون تعرفه های گمرکی.
  • قانون و مقررات مواد غذایی و دارویی.

کانادا در زمینه ایجاد تسهیلات تجاری طرح هایی را برای کاهش تعرفه های گمرکی در دست دارد، و عوارض گمرکی مرتب در حال تغییرند.

کفپوش
انواع کفپوش شامل: فرش، گلیم، کاشی، محصولات پلاستیکی، سرامیک و سنگ است. بازار کفپوش با ساخت خانه های جدید در کانادا ارتباط تنگاتنگ دارد. در طول سال های 1995 و 1997 ساختمان سازی در استان های انتاریو، آلبرتا و ساسکاچوان حدود 34 درصد رشد کرد. بر اساس آمارهای موجود، در سال 1997 حدود 10 درصد از محصول ناخالص ملی صرف ایجاد بناهای جدید مسکونی شده است، در نتیجه مصرف و واردات انواع کفپوش در این سال افزایش یافت.

واردات کفپوش کانادا طی سال های 2002-2007 به طور مرتب افزایش داشته است. ایالات متحده آمریکا عرضه کننده عمده این محصولات به بازار کاناداست. واردات فرش، گلیم و اقلام مشابه بین سال های 2002 تا 2007، حدود 67 درصد رشد داشت که 25 درصد آن مربوط به سال آخر این دوره بوده است. عرضه کنندگان عمده به این بازار و سهم آن ها عبارت بود از: ایالات متحده آمریکا (78 درصد)، مکزیک (6 درصد)، هند (4 درصد) و سایر کشور ها (12 درصد). ده عرضه کننده عمده این محصولات به بازار کانادا، 98 درصد از این بازار را در اختیار دارند. این کشورها عبارت اند از: آمریکا، مکزیک، هند، ایران، چین، بلژیک، انگلستان، پاکستان، مصر و استرالیا.

ایران با داشتن 6/3 درصد سهم از بازار فرش در سال 1997، در این بازار مقام چهارم را دارد.

واردات کفپوش های سرامیک در سال 2007 در سطح 192 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1997رشدی معادل 47 درصد دارد. حدود نیمی از این بازار در اختیار ایتالیاست. اسپانیا و برزیل به ترتیب 15 و 8 درصد از این بازار سهم دارند. رشد چشمگیر در این بخش از بازار کانادا متعلق به ترکیه و مکزیک است. مکزیک در دوره پنج ساله سهم خود را دو برابر و ترکیه 16 برابر کرده است.

در سال های اخیر، تقاضا برای کفپوش با کیفیت بالا، بادوام و منطبق با مد افزایش یافته است. به تازگی متخصصان دکوراسیون توجه بیشتری به کفپوش در طرح های خود نشان می دهند. بنابراین، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کفپوش به این موارد بیش از قبل توجه دارند. استفاده از قالیچه در سال های اخیر متداول تر شده است، چون استفاده از قالیچه روی پارکت زیباتر جلوه می کند. واردات قالیچه در طول دوره 1997-2007 سالانه به طور متوسط 45- 53 درصد رشد داشته است.

به طور کلی، خریدار در انتخاب یک فرش به عواملی چون قیمت، محل تولید، شرایط تحویل، رنگ، الگو و بافت توجه می کند. بازار فرش در کانادا به دو بازار مقاطعه کاری تجاری و مسکونی تقسیم می شود. دفاتر، هتل ها و مشتریان صنعتی بازار تجاری را تشکیل می دهند. سازندگان منازل که خانه ها و آپارتمان های جدید را می سازند و آن ها را مفروش می کنند، در بخش مسکونی کار می کنند.

مقاطعه کاران به طور عموم تمایل به خرید فرش تولید شده در کارگاه های بزرگ دارند، ولی صادرکنندگان نیز می توانند با پیشنهادهای رقابتی وارد این بازار شوند. فرش و قالیچه دستباف بیشتر در بازار خرده فروشی متقاضی دارد و مهم ترین جزء خرده فروش بازار کفپوش است. برای مثال قالیچه های دستباف هند با اشکال، طرح ها و رنگ های مختلف و با قیمتی مناسب در کانادا به عنوان یک کار هنری مطرح شده است و مشتریان زیادی دارد.

در دهه 90 بیشتر مشتریان و طراحان در پی یافتن رنگ ها و مواد طبیعی در فرش بودند. گرچه هنوز طرح های سنتی متداول است، ولی طرح های مدرن هندسی، طرح های بومی و طرح های گل نیز فروش بالایی دارد. رنگ های سرد که از طبیعت الهام گرفته، بسیار مورد توجه اند. بازار سرامیک در کانادا شامل دو نوع سرامیک چینی و اکسترود است که نوع چینی بیشتر تقاضا دارد و توزیع کنندگان در این کشور همیشه از ضعف تحویل شکایت دارند.

تعداد اندکی کارخانه در زمینه تولید کاشی و سرامیک در کانادا وجود دارد. بالغ بر 25 کشور در زمینه صنعت کاشی سازی فعالیت دارند که عمده ترین آن ها کشورهای ایتالیا، اسپانیا و برزیل هستند. در بعضی موارد کاشی ها به صورت نیمه تمام وارد کانادا شده و کار پرداخت و لعاب در آن کشور انجام می شود. کشورهای دیگر به دلیل داشتن مواد اولیه خام (خاک رس)، نیروی انسانی یا تکنولوژی تولید بهتر از کانادا عمل می کنند. جابه جایی، نصب، دانش تولید و انتخاب خط تولید مناسب همگی فاکتورهای بسیار مهم برای توسعه این محصول است.

سنگ طبیعی چه به صورت مکعب و چه به صورت سنگ های متراکم در کانادا متداول شده است. رشد بازار سنگ های طبیعی، به دلیل تنوع رنگ ها و بافت آن ها افزایش یافته است. توزیع کنندگان، متقاضی سنگ های مرمر هستند. رنگ های صورتی و سبز رگه دار به ویژه ترکیبات سفید و بنفش ارغوانی متقاضی بیشتری دارد.استانداردهای عمومی کانادا و انجمن استانداردهای کانادا بر استانداردهای انواع کفپوش نظارت دارند.

محصولات شیمیایی صنعتی
براساس اطلاعات به دست آمده از صنایع کانادا، صنایع شیمیایی، سازنده بالغ بر 60 هزار محصول در طیفی گسترده از فلزات، نفت خام و از گاز طبیعی تا روغن های گیاهی، چربی های حیوانی و دیگر مواد خام هستند. این محصولات شامل مواد آلی و غیرآلی شیمیایی، روغن ها، کودهای شیمیایی، مواد دارویی، رنگ ها و انواع روغن ها، صابون و ترکیبات پاک کننده هستند.

بزرگ ترین صنایع شیمیایی دنیا در اختیار ایالات متحده امریکا قرار دارد. پس از آن کشورهای ژاپن، آلمان و فرانسه در رتبه های بعدی هستند. 20 شرکت تولیدی چندملیتی 25 درصد فروش در مقیاس جهانی را در اختیار دارند.با افزایش اهمیت صنایع پتروشیمی طی دهه اخیر، اکنون کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، در رقابت با صادرکنندگان سنتی مانند آمریکا، ژاپن و کشورهای اروپای غربی قرار گرفته اند.

کشورهای تازه صنعتی شده مانند کره و تایوان نیز ظرفیت صنایع شیمیایی خود را برای پاسخگویی به نیاز داخلی و نیز یافتن فرصت های صادراتی گسترش داده اند. انتظار می رود کشورهای آسیایی و پاسیفیک بیشترین رشد را در بازار صنایع شیمیایی داشته باشند.

صنایع شیمیایی کانادا به ویژه در بخش آمونیاک و محصولات پتروشیمی به دلیل قیمت پایین نفت و گاز در وضعیت رقابتی بالایی قرار دارد. بخش کودهای شیمیایی نیز شرایط رقابتی خوبی دارند، اما در زمینه محصولات شیمیایی خالص بخش عمده نیازها از طریق واردات تأمین می شود.

مجاورت بازار بزرگ آمریکا نیز می تواند در برنامه ریزی صادرکنندگان مدنظر باشد. تولیدکنندگان اغلب نیازمند مواد خام و ترکیبات ویژه ای هستند که در داخل کانادا موجود نیست. کسری تجاری کانادا در زمینه محصولات شیمیایی خالص در حدود 2 میلیارد دلار بوده است. به طور کلی، خریداران کانادایی به دنبال اعتماد، تجربه، قدرت رقابت و اطمینان برای ایجاد روابط تجاری بلندمدت هستند. اطلاعاتی که خریدار از عرضه کننده درخواست می کند، معمولاً شامل موارد زیر است:

  • نام تجاری، خواص محصول، قیمت، علامت تجاری، ترتیبات خاص تجاری، کیفیت، قابلیت اطمینان از حمل مستقیم به کانادا، در دسترس بودن محصول، تکرار دسترسی، سرعت در تحویل اولیه، سرعت دسترسی، محصول جانشین، حمل و نقل کامل و گسترده و خدمات سفارشی.

در مورد محموله های بزرگ، واردکنندگان معمولاً بین 10 تا 15 درصد تخفیف درخواست می کنند. مدت زمان تحویل بین دو تا سه ماه است. تداوم تهیه و ارسال کالا شرط کلیدی برای بازاریابی کالا در کاناداست. حمل و نقل به کانادا معمولاً از طریق دریا صورت می گیرد. اطلاعات لازم در برچسب شامل موارد زیر است:

  • نام و نشان دفتر مرکزی تولیدکننده یا واردکننده، نام و مشخصات محتویات محصول، مقدار وزن، نام کشور محل تولید، بارکد، اطلاعات مربوط به مصرف کالا و توجه به موارد خطر.

همه اطلاعات فوق باید به زبان انگلیسی و فرانسه باشد. در صورت نقص در برچسب، اجازه فروش به محصول داده نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>