اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرانسه پنجمین اقتصاد دنیاست و در سال 2014 تولید ناخالص داخلی جاری فرانسه بنا بر آمارهای بانک جهانی بیش از 2829 میلیارد دلار بوده است. حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی حوزه اروپا متعلق به این کشور است. بخش خدمات با بیش از 70 درصد سهم، مهم ترین بخش اقتصاد این کشور است.

در بخش صنعت، فرانسه یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو، صنایع هوایی، ریلی، آرایشی و بهداشتی و کالاهای لوکس است. از سوی دیگر میزان تحصیلات نیروی کار در این کشور بالاست؛ به طوری که فرانسه دارای بالاترین نسبت نیروی کار دارای تحصیلات دانشگاهی در هر هزار نفر نیروی کار در اروپا است؛ حتی بالاتر از آلمان.

اقتصاد فرانسه نهمین اقتصاد جهان بر اساس برابری قدرت خرید است. این کشور، عضو بنیانگذار اتحادیه اروپا است. بخشهای پیشرو صنعتی در کشور فرانسه عبارتند از: ارتباطات راه دور منجمله ماهواره های ارتباطی، هوا فضا و صنایع دفاعی، کشتی سازی، دارویی، ساخت و ساز و مهندسی، شیمیایی، نساجی و تولید اتومبیل.

فرانسه دوره ای پرشتاب از رشد شاخص های اقتصادی را پس از جنگ جهانی دوم پشت سر گذاشت که در این کشور به «سی ساله باشکوه» شناخته می شود. این رشد اقتصادی در سایه سوسیالیسم اقتصادی شکل گرفت؛ اما در سال 1983 فشارهای تورمی، بدهی های فزاینده دولت و... دولت فرانسه را مجبور به گذار از دولتی گرایی به خصوصی سازی کرد.

سیاست هایی چون خصوصی کردن برخی شرکت های دولتی و اتخاذ راهکارهای مبتنی بر بازار در دستور کار دولت قرار گرفت. البته امروزه هنوز بقایای دولتی گرایی در اقتصاد فرانسه مشهود است و دولت سهم عمده خود در صنایع کلیدی را حفظ کرده است.

فرانسه، ششمین تولیدکننده کشاورزی جهان و قدرت پیشرو در اتحادیه اروپا است. فرانسه، دومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی جهان پس از ایالات متحده آمریکا است. فرانسه، پنجمین صادرکننده و چهارمین وارد کننده بزرگ جهان در سال 2015 (بر اساس آمار مرکز تجارت بین الملل) است.

از جمله مهم ترین صنایع کشور می توان به صنایع فلزکاری، ماشین آلات، شیمیایی، وسائط نقلیه، مواد خوراکی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و نظامی اشاره نمود. گندم، جو، سیب زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می دهند.

مهم ترین معادن کشور آهن، بوکسیت، پتاس، زغال سنگ، نیکل، نمک، نفت، گازطبیعی، سولفور، ماده اولیه ساختمانی، سرب و روی، فسفات، پیریت و اورانیوم می باشد. ذخایر زیرزمینی نفت فرانسه نیز به 50 میلیون بشکه می رسد.

در خصوص ترابری همگانی در کشور فرانسه باید گفت، بالغ بر 840 هزار کیلومتر راه آسفالته و بزرگراه وجود دارد. طول راه آهن مورد استفاده نیز بیش از 42,555 کیلومتر بوده و ارتباطات هوایی بین المللی این کشور توسط شرکتهای هواپیمایی ایرفرانس، (UTA) و پروازهای داخلی توسط ایر- اینتر صورت می پذیرد. سالانه بیش از 840/26 هزار گردشگر از این کشور دیدن می کنند.

چندین سال است که فرانسه محبوب ترین مقصد گردشگری دنیاست و مطابق آخرین آمار، در سال گذشته بیش از 83 میلیون گردشگر وارد فرانسه شدند که 7 درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه مدیون آنها است. درآمد فرانسه از توریسم طی سال های اخیر سالانه حدود 65 میلیارد دلار بوده است.

در مقایسه درآمد کشورمان از فروش نفت خام سالانه حدود 94 میلیارد دلار بوده است. فرانسه همچنین محبوب ترین مقصد برای اسکی در دنیاست. نزدیک به 20 هزار هتل و 3900 موزه در فرانسه قرار دارند و موزه لوور و ورسای به تنهایی سالانه بیش از 12 میلیون گردشگر را به خود جلب می کند و بیش از 5/6 میلیون نفر سالانه مشتاق دیدار از برج ایفل هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>