اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سرمایه گذارى در فنلاند
یکی از ویژگی های کشور فنلاند عضو شنگن بودن آن است چون می توانید در این صورت وارد هر کشوری که عضو شنگن است شوید و در کل اروپا فعالیت کنید فنلاند هشتمین کشور بزرگ اروپا است در کشور فنلاند دو زبان فنلاندی وسوئدی رسمیت دارد وهمچنین سطح زندگی در کشور فنلاند بالا می باشد.

بهتر است بدانید که کشور فنلاند دارای زیر ساخت های توسعه یافته ای می باشد و این کشور از نظر نیرو کار ماهر بسیار غنی و از هزینه های عملیاتی رقابتی برخوردار است. دولت فنلاند از کسب وکار حمایت کرده وجزء یکی از کشورهای است که در آن فساد مالی کمتر دیده می شود. در کشور فنلاند شرکت های خارجی می توانند از شرکت های سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی و همچنین از تحقیقات اقتصادی دانشگاه فنلاند بهره مند شوند.

در حال حاضر سرمایه گذاری در کشور فنلاند در 7 حوضه از دیدگاه دولت فنلاند بسیار امیدوارانه است:

  • فناوری پاک.
  • پژوهش، توسعه و نوآوری محرک های اصلی.
  • بهداشت ودرمان وسلامت.
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  •  استخراج معدن.
  • خرده فروشی.
  • سفر و گردشگری.

همچنین تدارکات و زیر ساخت های مدرن یک مزیت اضافه شده برای کشور فنلاند است. فنلاند دارای منابع عظیمی از مس، چوب، طلا، نقره و سنگ آهک است. کشور فنلاند از بزرگ ترین تولیدکنندگان چوب در جهان می باشد.

دولت فنلاند به سرمایه گذاران امتیازهایی واگذار می کند که این امتیازها در مناطق توسعه یافته متفاوت می باشد:

  • شرکت های کوچک می توانند کمک های مالی به اندازه 45% از کل هزینه حقوق و دستمزد را از دولت دریافت کنند.
  • دولت فنلاند مزایای مالیاتی به شرکت های کوچک و متوسط اعطا کرده است.
  • دولت فنلاند کمک های مالی به شرکت های کاووش بخش تحقیق و توسعه را فراهم می کند این کمک ها می تواند در غالب وام با نرخ پایین بهره صورت گیرد.

ثبت شرکت در فنلاند

از جمله مزایای ثبت شرکت در فنلاند می توان موارد زیر را عنوان نمود:

  •  استفاده از مارک تجاری (برند).
  • افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی وحقوقی.
  •  استفاده از قوانین تجاری و گمرکی در داخل کشور فنلاند واتحادیه اروپا.
  •  امکان اخذ ویزا برای کشور فنلاند و کل اروپا.
  • امکان اخذ پاسپورت بعد از 5 سال.
  •  دسترسی به تمام نقاط اروپا از نظر تجارت و اقامت طولانی مدت.
  •  مالکیت 100% (بدون نیاز به شریک فنلاندی).

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشور فنلاند توسط حداقل یک عضو و با حداقل سرمایه از 2500 یورو شروع شده و این سرمایه می تواند نقدی یا به صورت دارایی باشد و در ثبت شرکت عمومی در کشور فنلاند برای کسب و کار های بزرگ طراحی شده و در آن حداقل سرمایه 80000 یورو است؛ البته اگر سرمایه این نوع شرکت بیش از 80000 یورو باشد سهام این نوع نهاد می تواند در بورس اوراق بهادار هلسینکی وارد شود.

مالیات
در فنلاند باید از هر نوع درآمدی مالیات پرداخت کرد. کارفرما مطابق با در صد مالیاتی که در برگه مالیاتی تان وجود دارد از حقوق تان مالیات کسر می کند. برگه مالیاتی را می توانید از اداره مالیات دریافت نمائید. برگه مالیاتی را باید خودتان به کارفرما تحویل دهید. اداره های مالیات در تمام نقاط فنلاند وجود دارند. هنگام درخواست کارت مالیاتی باید یا شماره شناسایى شخصی داشته باشید و یا شماره شناسایى شخصى موقتی.

این شماره شناسایی شخصى را می توانید از اداره ثبت احوال دریافت کنید. در فنلاند باید از هر نوع درآمدی مالیات پرداخت. هنگامی که مشغول به کار می شوید، به خاطر داشته باشید که که از نزدیکترین اداره مالیات کارت مالیاتی گرفته و به سرعت به کارفرما تحویل دهید. بدون کارت مالیاتى مقدار 60% مالیات از حقوقتان اخذ می شود.

به یاد داشته باشید که قرارداداستخدامی خود را که در آن حقوقتان دیده می شود، با خود به اداره مالیات ببرید. از کارت مالیاتی دیده می شود که درصد مالیات شما چقدر است. در صورتی که علاوه بر کار اصلی تان کار جانبی دیگری نیز انجام می دهید، از کارت مالیاتی درآمد جانبی، که آن را هم باید بلافاصله به کارفرما تحویل دهید، استفاده کنید.

درصد مالیاتى به درآمد بستگی دارد و در صورتی که درآمد تغییر یابد می توان آن را تغییر داد. خودتان باید مقداردرآمد و درصد مالیاتتان را دنبال کنید، چرا که در صورتی که کمتر از آنچه که باید مالیات بپردازید مالیات پرداخت کرده باشید، این اختلاف را باید سال بعد پرداخت کنید. در صورتی که به مشاورت و راهنمائی نیاز دارید می توانید به نزدیک ترین اداره مالیات مراجعه کنید.

در صورتی که برای فردی شخصی کار می کنید و درآمد سالانه تان کمتر از 1500 یورو مى باشد نیازی به تهیه کارت مالیاتى ندارید. کارت مالیاتی باید همیشه براى شرکت ارائه گردد. در هر دو صورت اطلاع مالیاتى باید همیشه انجام گیرید.

حساب بانکی
معمولا همیشه حقوق به حساب بانکی واریز می شود. با خدمات بانک های مختلف آشنا شوید. روش های مختلفی برای پرداخت قبض وجود دارد (دستگاه های اتوماتیک بانک، به عبارت دیگر عابر بانک pankkiautomaatti، اینترنت، تلفن وغیره). هنگام باز کردن حساب بانکی به گذرنامه و یا دیگر مدرک شناسایی رسمی نیازدارید. گذرنامه ویژه اتباع بیگانه نیز اخیرا به عنوان مدرک شناسایی مورد قبول واقع شده است.

برای رسیدگی به امور مالی خود به حساب بانکی نیاز دارید. بهتر است که خدمات و قیمت های بانک های مختلف را با هم مقایسه کنید تا بتوانید مناسب ترین را برای خود انتخاب نمائید. هنگام باز کردن حساب بانکی، به گذرنامه، کارت شناسایی خارجی یا کارت شناسائی رسمی احتیاج دارید.

چنانچه شما گذرنامه یا کارت شناسایی خارجی ندارید، بهتر است از بانک بپرسید که چه نوع کارت شناسائی را قبول می کند. برخی از بانک ها گذرنامه اتباع خارجی که توسط مقامات فنلاندی صلدر گردیده است، مدرک مسافرتی پناهندگان یا کارت شناسائی دیگری که بتوان به عنوان مدرک مسافرتی پذیرفت را قبول می کنند. بانک ممکن است در مواردی که در مدرک شناسائی تان ذکر شده باشد که هویت تان قابل اثبات نبوده است، از شما در مورد نشان دادن هویت تان توضیح و سند دیگری بخواهد. با گواهی نامه نمی توانید هویت خود را اثبات کنید.

بیمه ها
بهتر است که برای زندگی از بیمه مسکن استفاده کنید. بیمه مسکن از جمله خساراتی که بر روی مبلمان شما و دیگر لوازم خانه تان وارد می شود را جبران می کند. بیمه مسکن را می تواند از شرکت های بیمه تهیه نمود. چنانچه اتومبیل شخصی دارید، باید طبق قانون بیمه جاده داشته باشید. در صورتی که می خواهید بیمه شخصی از شرکت های بیمه فنلاندی تهیه کنید، معمولاً به کارت کلای (Kela-kortti) فنلاندی نیاز دارید. بیمه شخصی شامل از جمله بیمه حوادث، بیمه مخارج درمان و بیمه عمر می شود.

سطح قیمت ها در فنلاند
سطح قیمت ها در فنلاند بالاست. مثلا قیمت غذا و خیلی خدمات در فنلاند بالاتر از میانگین قیمت ها در اروپا می باشد. هزینه زندگی بسیار متفاوت است. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ خیلی گرانتر از مناطق کوچک است.

خرید و حقوق مصرف کننده
هر شخصی که کالا یا خدمات خریداری کند مصرف کننده است. قانون حفاظت از مصرف کنندها از حقوق مصرف کنندها در فنلاند محاظت می کند. در صورتی که جنسی می خرید که دارای اشکالی است که شما باعث آن نبوده اید، حق دارید بابت آن، جبران خسارت دریافت کنید. مثلاً می توانید جنسی را که ایرادی ندارد دریافت نمائید و یا پول تان را پس بگیرید. چنانچه کالائی خریده اید که ایرادی دارد، نخست با فروشنده کالا تماس بگیرید. در صورتی که با فروشنده کالا به توافق نرسیدید، با مرکز مشاورت مصرف کنندگان تماس بگیرید.

حمل و نقل عمومی
حمل و نقل عمومی در فنلاند به خوبی کار می کند. تقریباً به همه مناطق فنلاند می توان با قطار و اتوبوس مسافرت نمود. به خیلی از شهرها می توان با هواپیما نیز مسافرت نمود. در شهرهای بزرگ و حومه آنها حمل و نقل عمومی منطقه ای که به خوبی کار می کند نیز وجود دارد. حمل و نقل عمومی منطقه ای معمولا با اتوبوس کار می کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه راه و ترابری فنلاند درInfopankki مراجعه کنید.

گواهینامه
چنانچه 18 سالتان تمام شده است، می توانید در فنلاند گواهینامه دریافت نمائید. در صورتی که دارای گواهینامه کشور دیگری هستید، بستگی به وضعیت و شرایط مربوطه دارد که چگونه بهتر است اقدام نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>