اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فله خشک

بر اساس تحلیل BIMCO که اخیرا منتشر شده است اسکراب کشتی های کیپ سایز که در چهار ماه اول سال 2018 حدود 1.1 میلیون DWT بود در چهار ماه نخست 2019 به 3.4 میلیون DWT رسید.BIMCO شوک‌های تحمیل شده به بازار حمل فله خشک دنیا را ناشی از افزایش قیمت اوراق بهادار، وضعیت نامناسب بازار حمل، وضعیت آب و هوای نامناسب استرالیا، ریزش سد آب در برزیل و کاهش تقاضای سنگ آهن چین عنوان کرد.

به گزارش BIMCO سایه این فشارها همچنان بر بخش حمل فله خشک سنگینی خواهد کرد. با توجه به اسکراب 18 کشتی کیپ سایز در چهار ماهه اول 2019، در آمدهای روزانه بخش فله به کمتر از 9000 دلار در روز کاهش یافته است.این در حالی است که با تخمین ها و ارزیابی های انجام شده یک کشتی کیپ سایز برای آنکه بتواند هزینه های خود را پوشش دهد باید روزانه 15 هزار و 300 دلار در آمد داشته باشد درحالی که این رقم از ابتدای سال 2019 روزانه 8079 دلار به طور متوسط بوده است.

با توجه به کاهش تقاضا برای کالاهایی که به طور سنتی با کشتی های کیپ سایز حمل می شود محدودیت رشد ناوگان روز به روز بیشتر می شود. به همین جهت احتمال می رود میزان اوراق کشتی های کیپ سایز در سال 2019 و 2020 برای به تعادل رسیدن بازار افزایش یابد.علی رغم اینکه میزان اسکراب کشتی های فله در چهار ماه اول سال جاری میلادی با افزایش روبه رو شده است با این حال 12 کشتی جدید با ظرفیت 3.8 میلیون DWT وارد بازار فله شده است. این درحالی است که کشتی هایی به ظرفیت هشت میلیون DWT بین سال های 2020 و 2021 تحویل خواهد شد.

با توجه به اینکه در مواجه با مقررات جدید کنوانسیون 2020، سازمان جهانی دریانوردی محدودیت هایی به ویژه درباره سوخت کم سولفور از یک سو و آب توازن از سوی دیگر برای کشتی های فله در نظر گرفته خواهد شد، به نظر می رسد فشار بر بخش فله خشک همچنان ادامه یابد زیرا پتانسیل کمی برای رشد قابل توجه تقاضا دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>