اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس قالب جدید قراردادهای نفتی، ایران تا پایان امسال سه یا چهار قرارداد جدید امضا می‌کند.

نفت

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «رضا دهقان» در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به افتتاح فازهای 13، 22، 23 و 24 میدان مشترک پارس جنوبی در اسفند سال گذشته و راه اندازی یک ترین دریایی (واحد) فاز 14 گفت: با وارد مدار شدن این فازها و ترین دریایی فاز 14 در مجموع سه میلیارد فوت مکعب گاز معادل 85 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده شد.

وی افزود: در سال جاری با اتمام باقیمانده کار فاز 13، 14، 22 تا 24، حدود 60 میلیون متر مکعب گاز دیگر به ظرفیت تولید کشور افزوده می‌شود.

دهقان در مورد آخرین وضعیت توسعه میدان فرزاد الف و ب گفت: قرارداد توسعه این میدان با شرکت هندی، در نهایت تا 3 ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی توسعه لایه های نفتی پارس جنوبی را از اولویت های توسعه‌ای شرکت نفت خواند و افزود: پیش از این مذاکراتی با شرکت مرسک انجام و طرح مطالعاتی نیز دریافت شد. هم اکنون با یک شرکت ایرانی و یک شرکت خارجی هم مذاکره انجام شده که یکی از این دو شرکت به زودی طرح مطالعاتی خود را ارائه می‌دهد.

نوسازی تأسیسات غرب کارون
دهقان از بازسازی و نوسازی تأسیسات میدان‌های نفتی غرب کارون در سال جاری خبر داد و گفت: تولید از میدان‌های این منطقه هم اکنون حدود 300 هزار بشکه در روز است. افزایش تولید تا ظرفیت 350 هزار بشکه در روز در برنامه است.

به گفته دهقان، هم اکنون تولید میدان نفتی آزادگان حدود 120 هزار بشکه در روز است که تا پایان امسال 35 هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تولید میدان نفتی یادآوران هم اکنون 115 هزار بشکه در روز است، افزود: از میدان نفتی یاران شمالی و جنوبی در مجموع 25 هزار بشکه در روز نفت برداشت می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ادامه فعالیت‌های اکتشافی در دریای خزر خبر داد و گفت: با توجه به نتیجه بخش بودن 2 چاه اکتشافی حفر شده در این میدان، فعالیت‌های اکتشافی را ادامه می‌دهیم.

منبع: تین نیوز

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>