اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شهر هلسینکی 
شهر هلسینکی یکی از شهرهای مهم کشور فنلاند می باشد که پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور فنلاند است. این شهر در زمره بهترین شهرهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار دارد. شهر هلسینکی فنلاند در جنوب این کشور قرار دارد و به خوبی به مناطق دیگر اروپا دسترسی دارد و با یک پرواز کوتاه می توان به شهرهای مهمی مانند سنت پترزبورگ، استکهلم و تالین سفر کرد.

شهرهای وانتا، اسپو و سیپو از شهرهای مجاور هلسینکی هستند. کلیسای هلسینکی در میدان Senate در مرکز شهر، موزه هنر و قلعه سومنلینا Suomenlinna که قدمتی 250 ساله دارد و از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است از مراکز مهم و اصلی گردشگری در این شهر می باشند. همچنین پارک تفریحی لینانمکی Linnanmaki در شمال شهر هلسینکی با 34 وسیله بازی و یک آکواریوم زیبا از جاذبه های این شهر است.بازار روز در مرکز شهر از معروف ترین بازارها در اروپاست که مرکز فروش میوه های تازه می باشد.

با داشتن معماری های نئوکلاسیک تا جشنواره های رنگارنگ و بندر پر رفت و آمد، هلسینکی - پایتخت معماری جهان در سال 2012 میلادی- شهری زنده و پر هیاهو محسوب می شود. از اماکن دیدنی شهر می توان به موزه هنر آتنیوم، قلعه باستانی جزیره سومنلینا (مسیر 15 دقیقه ای با قایق)، کلیسای معروف هلسینکی و معماری فوق العاده میدان سنا اشاره کرد.

لازم به ذکر است جهت تحصیل در فنلاند، دو دانشگاه از برترین دانشگاه های فنلاند در شهر هلسینکی واقع شده اند و جامعه دانشجویی متعلق به این دو دانشگاه، شهر هلسینکی را به عنوان یکی از ایده آل ترین شهرهای دانشجویی فنلاند معرفی می کنند.یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه هلسینکی فنلاند (University of Helsinki) با رتبه جهانی 67 و دیگری دانشگاه آلتو فنلاند (Aalto University) با رتبه جهانی 187 می باشد.

بنابراین شهر هلسینکی با دانشگاه های معتبر و کیفیت بالای زندگی در میان 50 شهر برتر دانشجویی جهان، قرار گرفته است.

شهر تورکو 
شهر تورکو یکی از شهرهای مهم کشور فنلاند می باشد که در غرب شهر هلسینکی واقع شده است و پایتخت سابق فنلاند محسوب می شد. به عبارتی این شهر در ساحل جنوب غربی فنلاند و در دهانه رود آورا قرار گرفته است. این شهر در پایان دوره وایکینگ ها پدید آمد که به همین دلیل قدیمی ترین شهر فنلاند به شمار می رود ولی در اکثر مناطق، نشانه هایی از دوره معاصر احساس می شود که این موضوع به دلیل خسارات وارده از آتش سوزی عظیم شهر در اوایل قرن نوزدهم می باشد.

شهر تورکو تبدیل به مهم ترین شهر فنلاند شد و این موقعیت را بیش از صد سال نگه داری کرد، اما با الحاق شدن فنلاند به بخشی از امپراتوری روسیه در 1809، پایتخت دوکی بزرگ فنلاند به هلسینکی تغییر پیدا کرد. دومین و سومین دانشگاه قدیمی فنلاند در شهر تورکو قرار دارند که آکادمی آبو به( زبان سوئدی) با رتبه جهانی 441 و دانشگاه تورکو فنلاند (University of Turku)با رتبه جهانی 20 می باشد. برگزاری فستیوال ها، موسیقی زنده و رویدادهای فرهنگی در کنار رودخانه Aurajoki شهر تورکو را پویا و جذاب برای بازدید توریست ها می کند. شهر تورکو یکی از شهرهای رنگارنگ فنلاند می باشد که در فصل تابستان که هوا گرم تر ‏است و گشت و گذار روی رودخانه با قایق های تفریحی از جمله پرطرفدارترین تفریحات در آن به شمار می رود.

شهر اولو
شهر اولو نام یکی از شهرهای استان استروبوسنیای شمالی در کشور فنلاند می باشد که پر جمعیت ترین شهر شمال فنلاند و ششمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای شمالی جهان می باشد. این شهر دارای چندین جزیره که توسط پل های عابر پیاده به هم متصل شده و مسیرهای مناسب برای دوچرخه سواری، می باشد.

شهر اولو در کشور فنلاند پنجمین شهر پرجمعیت فنلاند است که به سبب سبک های متنوع موسیقی، مراسم سالیانه مسابقات قهرمانی گیتار و جشنواره های موسیقی شهرت جهانی دارد. همچنین این شهر به عنوان مرکز تکنولوژی با افراد حرفه ای و متخصص از سرتاسر دنیا که در مراکز تحقیقاتی مشغول به فعالیت هستند، شناخته می شود. افرادی که قصد تحصیل در این شهر را دارند باید خود را آماده زمستان های بسیار سرد کنند زیرا میانگین درجه حرارت سالیانه 2 درجه سانتیگراد می باشد. در این شهر دانشگاه اولو فنلاند (University of Oulu) با رتبه جهانی 259 قرار دارد.

شهر تامپره 
شهر تامپره یکی از شهرهای مهم کشور فنلاند می باشد که در جنوب این کشور واقع شده است و یکی دیگر از شهرهای دانشجویی فنلاند می باشد که در بین دو دریاچه قرار گرفته است و رودخانه ها در مرکز شهر جریان دارند. انرژی تولید شده از جریان این رودخانه ها، این شهر را به قلب صنعتی فنلاند در قرن نوزدهم تبدیل کرده بود. شهر تامپره، سومین شهر پرجمعیت فنلاند می باشد ولی مرکز شهر دارای پیاده رو های مناسب با تعداد زیادی کافه و اماکن فرهنگی می باشد که برای دانشجویان بین المللی محیط جذابی را فراهم می کند.

شهر تامپره یکی از بزرگ ترین شهرهای فنلاند پس از شهر هلسینکی می باشد که مرکز صنعتی این کشور نیز به حساب می آید. به این شهر ‏نام مستعار منچستر شمال  داده شده است. شهر تامپره فنلاند از شهرهای خیلی سرد فنلاند نیز به شمار می رود ولی تضاد بین ساختمان ‏های صنعتی و طبیعت این منطقه باعث زیباتر شدن آن شده است. دانشگاه تامپر فنلاند (University of Tampere) با رتبه جهانی 385 و چندین مرکز علمی معتبر در شهر تامپر واقع شده اند.

شهر ییوسکیلا 
شهر ییوسکیلا از جمله شهرهای کشور فنلاند می باشد در 260 کیلومتری شمال هلسینکی در منطقه Lakeland واقع شده است و مانند اکثر مناطق کشور فنلاند در مجاورت دریاچه قرار دارد. از افراد مشهور این شهر می توان به آلوار آلتو معمار مشهور اشاره کرد که آثار ساخته شده توسط او در سراسر شهر دیده می شود. از جمله شاهکارهای آلوار آلتو، می توان ساختمان های متعلق به دانشگاه ییوسکیلا را نام برد. دانشگاه ییوسکیلا فنلاند با رتبه جهانی 318 و ششمین دانشگاه معتبر فنلاند می باشد. دانشگاه علوم کاربردی JAMK نیز در شهر ییوسکیلا قرار دارد که این موضوع این شهر را به یکی از شهرهای دانشجویی فنلاند تبدیل کرده است.

شهر روانیمی 
شهر روانیمی مرکز منطقه لپلند در شمالی ترین نقطه کشور فنلاند می باشد که در ده کلیومتری جنوب مدار قطب شمال واقع شده ‏است که همین باعث می شود همیشه سرد و زمستانی باشد اما در عین حال تماشای پدیده شفق های قطبی به جذابیت منطقه افزوده ‏است. بخشی از این شهر در جنگ جهانی دوم آسیب دیده است به همین دلیل بیشتر ساختمان هایی که امروزه در این منطقه دیده ‏می شود ساختمان های جدید هستند و فقط تعداد محدودی ساختمان قدیمی نظیر سیتی هال یا خانه لاپیا، تئاتر یا کتابخانه، می ‏توان در این شهر مشاهده کرد. ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

شهر کمی 
شهر کمی در قسمت جنوبی لپ لند واقع شده است و یکی دیگر از شهرهای برفی و زیبای فنلاند به حساب می آید. این شهر هیچ ‏ساختمان یا بنای تاریخی برای نمایش به شما ندارد بلکه جاذبه دیدنی این شهر یک قلعه ساخته شده از برف است که به آن قلعه ‏برفی گفته می شود و هر سال مجددا ساخته می شود و هر بار طراحی آن تغییر می کند و همیشه بازدیدکننده نیز دارد. ‏هنرمندان این منطقه گرد هم جمع می شوند تا هر سال ایده ای جدید برای ساخت این قلعه ارائه دهند.

شهر رازبورگ 
شهر رازبورگ در جنوب کشور فنلاند واقع شده است و مکانی است که سوئدی زبان ها در آن در اکثریت هستند. در این شهر هم می توان از جاذبه ‏های ساختگی و هم طبیعی دیدن کرد. از دیدنی های این شهر می توان کلیسای نئوکلاسیک و خیابان هایی که پر هستند از خانه های ‏چوبی نام برد.

شهر هائوکیپوداس 
شهر هائوکیپوداس یکی از شهرهای مهم کشور فنلاند می باشد که در استان اولودر واقع شده است. این شهر در سال 2013 حدود 19 هزار نفر جمعیت داشته است. وسعت این شهر 1، 023٫62 کیلومتر مربع می باشد که دارای 16 روستا است.

شهر اسپو 
اسپو نام یکی از شهرهای کشور فنلاند می باشد در شمال غربی شهر هلسینکی پایتخت فنلاند قرار گرفته است. این شهر پس از هلسینکی با 240، 000 نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت فنلاند محسوب می شود.

شهر لاپرنتا 
شهر لاپرنتا از جمله شهرهای مهم کشور فنلاند می باشد که در کنار چهارمین دریاچه بزرگ اروپا، دریاچه سایما، قرار گرفته است. این شهر یکی از مقاصد محبوب کشور فنلاند ‏برای بازدید است. فصل اصلی سفر به این شهر تابستان می باشد چرا که بسیاری از تفریحات مرتبط با دریاچه را ‏می توان انجام داد. هرچند میزان گردشگرانی که در فصل زمستان به این شهر سفر می کنند نیز رو به افزایش می باشد.

محل قرار ‏گرفتن این شهر نیز آن را از لحاظ سیاسی شهری مهم می سازد زیرا در بین شهرهای هلسینکی و سن پترزبورگ قرار گرفته است ‏که نقش پلی بین کشور روسیه و فنلاند را ایفا می کند. این شهر سازه های تاریخی زیادی ندارد چون بسیاری از ساختمان های ‏قدیمی آن در قرن 18 در اثر آتش سوزی نابود شده اند اما طبیعت زیبای این منطقه به قدری است که طرفداران زیادی را به خود ‏جذب کند.‏‏

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>