اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شهر ایروان 
یکی از شهرهای مهم ارمنستان، شهر ایروان پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده است. این شهر مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. تاریخ شهر ایروان به سده هشتم پیش از میلاد و پیدایش دژ اربونی در سال 782 پیش از میلاد در دورترین نقطه غربی دشت آرارات توسط پادشاه آرگیشتی یکم باز می گردد. شهر ایروان توسط یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2012 (میلادی) انتخاب شد. شهر ایروان عضو وابسته به شهرهای اروپا می باشد.

شهر گیومری 
دومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان پس از شهر ایروان و مرکز استان شیراک در شمال غربی کشور می‌باشد. شهر گیومری در حدود 126 کیلومتری شمال ایروان واقع شده است. نام این شهر چندین بار تغییر پیدا کرده است.

شهر اِچمیادزین یا اجمیاتزین ( با نام رسمی واغارشاپات) 
نام یک شهر و همچنین یک مکان مقدس در کشور ارمنستان می باشد و در زمانی که بخشی از ایران بود سه کلیسا و اوچ کلیسا نامیده می شد. این شهر در استان آرماویر ارمنستان واقع شده، مرکز کلیسایی ارمنیان و مکانی بسیار مقدس برای مردم این کشور است. کل مردم ارامنه در این شهر زندگی می کند و کلیسای اچمیادزین که در سال 480 ساخته شده در آنجا قرار دارد. واژه اچمیادزین به معنای ظهور تک فرزند (منظور عیسی به عنوان تنها فرزند خدا) است، زیرا به باور مردم، عیسی خود در آنجا از آسمان به زمین فرود آمد تا مکان دلخواهش را برای ساخت کلیسا نشان دهد.

شهر وانادزور 
یکی از شهر های مهم کشور ارمنستان، شهر وانادزور می باشد که سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان و مرکز استان لوری در بخش شمالی کشور می باشد و در حدود 128 کیلومتر شمال پایتخت ایروان واقع شده است. شهر وانادزور در شمال کشور ارمنستان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این شهر یکی از خوش منظره ترین شهرهای ارمنستان است.

شهر هرازدان 
یک شهر در کشور ارمنستان است که در استان کوتایک واقع شده است و مرکز استان کوتایْک می باشد. رودخانه ای به همین نام از میان شهر می گذرد. این شهر تا سال 1959 میلادی آختالا نامیده می شد.

شهر آبوویان 
یک شهر در کشور ارمنستان است که در استان کوتایک که 10 کیلومتری شمال شرقی ایروان واقع شده است.این شهر 11 کیلومتر مربع مساحت و 43٬495 نفر جمعیت دارد و 1٬450 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

شهر آرتاشات 
یک شهرک قدیمی در کرانه رود ارس در کشور ارمنستان است که در استان آرارات واقع شده است و مرکز استان آرارات است.

شهر کاپان 
یک شهرک در جنوب غربی کشور ارمنستان و مرکز استان سیونیک می باشد که در 316 کیلومتر جنوب پایتخت ایروان واقع شده است. شهرک کاپان در منطقه ای جنگلی و در ریزشگاه دو رودخانه واقع شده است.

شهر آرماویر 
شهری در جنوب غربی کشور ارمنستان است که در استان آرماویر واقع شده است و مرکز استان آرماویر نیز می‌باشد.

شهر گاوار 
یک شهر در کشور ارمنستان است که در استان گغارکونیک واقع شده است و مرکز استان گغارکونیک ارمنستان می باشد.شهر گاوار در شیب شرقی کوهستان گِغاما در کنار دریاچه سِوان و در 98 کیلومتری ایرَوان قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>