اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور هند، کشوری که به هفتاد و دو ملت معروف می باشد که هفتمین کشور بزرگ جهان است و همچنین جز کشورهایی قرار دارد که از فرهنگ غنی بهره می برد. دلیل معروفیت این کشور این است که بیش از یک میلیارد نفر در این کشور در حال زندگی هستند و به دو هزار قوم تقسیم می شود که حدود 200 زبان مختلف در کشور هند به طور رسمی بین مردم رواج دارد.

این کشور، دومین کشور پرجمعیت دنیا پس از کشور چین محسوب می شود و بندر بمبئی، پرجمعیت ترین شهر کشور هند است. بمبئی، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، اگرا، میسور، جی پور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات، کانپور و احمد آباد از شهرهای مهم کشور هلند می باشد که در این مقاله قصد داریم با این شهرها آشنا شویم.

شهر دهلی نو در کشور هند
شهر دهلی نو یکی از شهرهای مهم کشور هند می باشد که پایتخت کشور هند است که در شهر قدیمی دهلی و «ناحیه مرکزی ملی» واقع شده است. ناحیه مرکزی ملی هند، منطقه ای بزرگ می باشد که شهرهای دهلی نو، اوتار پرادش، راجستان و هاریانا را در بر می گیرد.

شهر دهلی که درون این منطقه واقع شده، دومین شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود. این شهر با مشکلاتی از قبیل عدم برقراری امنیت و رشد بی پایان جمعیت دست و پنجه نرم می کند. کلان شهر دهلی یکی از بزرگ ترین شهرهای هند می باشد و با قدمتی افزون بر 5000 سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود. لازم به ذکر است که این شهر تاکنون 11 بار ویران گشته و از نو ساخته شده است.

شهر بمبئی در کشور هند
شهر بمبئی یکی از مهم ترین شهرهای کشور هند می باشد که در ایالات ماهاراشتر واقع شده است. در زبان هندی بمبئی به معنای ساحل خوب می باشد که این نام را استعماراگران پرتغالی بر روی آن گذاشتند. این شهر بزرگ ترین بندر کشور هند است و در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی سازی هند به شمار می رود همین دلایل می باشد که شهر بمبئی را به عنوان یکی از شهرهای معروف هند قلمداد کرده است. دروازه هند و غارهای الفنتا از جاذبه های گردشگری این شهر هستند.

شهر کلکته در کشور هند
از دیگر شهرهای مهم کشور هند، کلکته می باشد که زمانی پایتخت این کشور به شمار می رفت و از سال 2001 میلادی نام این شهر به کولکاتا تغییر کرد. این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است و نکته جالبش این می باشد که زمستان در این شهر یک ماه و نیم بیشتر طول نمی کشد و دمای هوای در شهر کلکته کمتر از 10 درجه سانتی گراد می باشد.

شهر حیدر آباد در کشور هند
یکی دیگر از شهرهای مهم کشور هند شهر حیدرآباد می باشد که جزء مراکز فرهنگی این کشور به شمار می رود. این شهر برای کسانی که قصد ادامه تحصیل دارند، فوق العاده است. شهر حیدرآباد ترکیبی از بازارچه ها، موسیقی و معماری خیرکننده می باشد و همچنین مرکز اصلی بیوتکنولوژی و پژوهش های دارویی در کشور هند است. گردشگران هنگام سفر به این شهر می توانند سنت و مدرنیته را در یک جا باهم مشاهده می کنند. موزه سالار جنگ، هفت گنبدان قطب شاهی و قصر چهار محله از جاذبه های گردشگری در شهر حیدرآباد هستند.

شهر گوا در کشور هند
یکی از مهم ترین شهرهای کشور هند، شهر گوا می باشد که فضای متفاوت حاکم بر آن ذهن بازدید کننده را به سمت کشورهای اروپایی می برد و دلیل آن هم 450 سال حکومت پرتغالی ها بر این منطقه بوده است به طوری که معماری تمام خانه ها در شهر و روستاهای این شهر دارای تحت تأثیر فرهنگ پرتغالی ها بوه است. به طور کلی به این شهر ویترین گردشگری در کشور هند می گویند، زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای کشور هند بوده و دارای طبیعت سرسبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیر که باعث ایجاد جلوه خاصی در شهر گوا شده اند.

لازم به ذکر است که 9 اثر تاریخی در این شهر در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است. دیگر جاذبه های گردشگری در این شهر طبیعت به شدت سبز، نخل های سربرافراشته و زیبا، سواحلی آرام با مراکز تفریحی و امکانات مطلوب آن است که با هزینه نسبتا کم از مهم ترین عواملی می باشد که گردشکران را تشویق می کند به این منطقه سفر کنند.

شهر بنگلور در کشور هند
شهر بنگلور یکی از مهم ترین شهرهای کشور هند می باشد که سومین شهر پر جمعیت کشور هند است که تاریخی در پس خود دارد که هنوز هم که هنوز است بسیاری از موارد آن حل نشده باقی مانده است. سازه های تاریخی زیادی در شهر بنگلور وجود دارند و از طرف دیگر نیمه مدرن شهر باعث شده است تا افرادی که سراغ بهترین شهرهای هند برای تحصیل می گردند، به بنگلور هم به عنوان یکی از گزینه های اصلی خود فکر کنند.

بسیاری از حرفه ای ترین موسسات تحصیلی در شهر بنگلور وجود دارد که از میان آن ها می توان به موسسه ملی طراحی، موسسه بین المللی آی تی و مدرسه قانون بنگلور اشاره کرد. جامعه تحصیلی در حال رونق این شهر باعث شده تا شهر بنگلور به یکی از قطب های اصلی متفکران و افراد حرفه ای تبدیل شود.

شهر چنای در کشور هند
شهر چنای در گذشته به عنوان مدرس هم شناخته می شد و نقش مهمی در صنعت اتومبیل هند دارد. این شهر در دنیا به خاطر تلفیق جالب ارزش های سنتی و مدرن شناخته شده است و پایتخت ایالت تامیل نادو می باشد که در جنوب کشور هند قرار دارد و به خاطر سیستم تحصیلی خوبش هم شناخته شده است. در این شهر می توان رودخانه ها و دریاچه ها و کانال های آبی بسیار زیادی را مشاهده کرد. یکی از شهرهای کشور هند می باشد که از نظر تحصیل مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته شده است.

آب و هوای این شهر به مقدار زیادی بستگی به ریزش باران های موسمی دارد. این شهر تعدادی از بهترین و دیدنی ترین سازه های هند را که تاریخشان به قرن هفتم و هشتم بر می گردد را هم دارد اما مانند دیگر شهرهای هند، افرادی که به این شهر می روند باید انتظار دیدن معماری های مدرن را هم داشته باشند. شهر چنای یکی از مقاصد پر ارزش تحصیلی در هند می باشد و افرادی که علاقه به تحصیل در شاخه های تکنولوژی دارند، دانشگاه University of Madras برای آن ها انتخاب خوبی است.

شهر کانپور در کشور هند
شهر کانپور یکی از مهم ترین شهرهای کشور هند می باشد که در ایالت اوتار پرادش در شمال کشور هند قرار دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای مهم و صنعتی کشور هند نیز می باشد و هنوز هم به مانند گذشته به خاطر دباغ خانه های بسیار زیادش شناخته شده است به طوری که به آن لقب شهر چرم جهان را داده اند.

شهر کانپور به عنوان یکی از شهرهای مدرن و جذاب هم در بین توریست ها و در بین مردم هند شناخته شد.این شهر بین دو رودخانه ی اصلی هند یعنی رود بسیار مهم گنگ به شمال و رود پاندو در جنوب قرار گرفته است. آب و هوای این شهر به گونه ای است که تابستان ها و زمستان های آن بسیار احساس می شود در صورتی که ماه های دیگر کمتر به چشم می آیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>