اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است و شامل سه منطقه و 10 استان می باشد. این کشور با توجه به مساحت کل، دومین مساحت کشور بزرگ جهان است و از لحاظ جمعیت، سی و ششمین جایگاه را به خود اختصاص داده است. شهرهای مونترال، تورنتو، اتاوا و ونکوور جز بهترین شهرهای کشور کانادا محسوب می شود.

برخی از شهرهای مهم کشور کانادا به شرح زیر می باشد:

شهر اتاوا در کشور کانادا
شهر اتاوا از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که پایتخت کشور کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در کنار رودخانه سن لوران قرار گرفته است.شهر اتاوا به همراه گاتینو که در ایالت کبک واقع شده منطقه پایتختی ملی را تشکیل می دهند. نخستین سکونتگاه های اروپایی در منطقه به خاطر صنعت چوب به وجود آمدند. پس از جنگ سال 1812، مهاجرت به شهر اتاوا از سوی دولت تشویق شد و جمعیت آن به سرعت رشد کرد.

شهر هالیفاکس در کشور کانادا
شهر هالیفاکس یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگ ترین شهر آتلانتیک کانادا و از پر ترددترین بنادر شرق آمریکای شمالی است که به واسطه همجواری آن با اقیانوس اطلس، طبیعت بسیار زیبایی دارد. این شهر حول «لنگرگاه هالیفاکس»، دومین لنگرگاه طبیعی بزرگ در جهان، ساخته شده است. شهر هالیفاکس از شلوغ ترین بندرهای کانادا محسوب می شود.

به واسطه انفجار عظیمی که در سال 1917 در این شهر روی داد، که بزرگ ترین انفجار تولید شده توسط انسان در تاریخ قبل از ساخت بمب اتمی بود تا حد بسیار وسیعی ویران شد و بعدها قسمت های بسیاری از شهر هالیفاکس دوباره ساخته شد.

شهر سنت جان در کشور کانادا
یکی از شهرهای مهم کشور کانادا، شهر سنت جان می باشد که بزرگ ترین شهر ایالت نیوبرانزویک است. این شهر با جمعیت 130000 نفر بزرگ ترین شهر استان ایالت نیوبرانزویک است که دو زبان انگلیسی و فرانسوی به طور مساوی در این شهر صحبت می شود. مردمان سنت جان به هویت محلی خود افتخار می‌کنند. صنعت در این شهر جایگاه ویژه ای دارد و مهم ترین صنایع Atlantic Coast در شهر سنت جان یافت می‌شود.

این شهر در سال های اخیر به خوبی توسعه یافته است که به خطوط راه آهن سابق جان تازه بخشیده است. مرکز و بزرگ ترین شهر در نیوفنلاند و لابرادور، همچنین، قدیمی ترین شهر انگلیسی تأسیس شده در آمریکای شمالی می باشد. این شهر در نوک شرقی شبه جزیره آوالون در جزیره نیوفنلاند، قرار گرفته است. شهر سنت جان در رتبه دوم بزرگ ترین منطقه شهری در آتلانتیک کانادا، بعد از هالیفاکس و در رتبه بیستم بزرگ ترین منطقه شهری در کانادا، قرار دارد.

شهر کبک در کشور کانادا
شهر کبک از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که مرکز ایالت کبک کانادا و بزرگ ترین شهر شرق استان کبک است و یکی از قدیمی ترین شهرهای کانادا می باشد. شهر کبک بعد از سه شهر سنت جان، پرت رویال و تدوزاک قدیمی ترین شهر کانادا به شمار می رود. شهر کبک با وجود تاریخ 400 ساله اش، شهری است دیدنی، پر از فضاهای پرجنب و جوش شهری و آثار تاریخی ارزنده می باشد.

زبان مردم شهر عمدتاً فرانسوی می باشد و هر چند اغلب آن ها به انگلیسی نیز مسلط می باشند با این حال نسبت به زبان فرانسوی تعصب خاصی دارند. شهر کبک در مجله Money در فهرست 10 مکان برتر گردشگری آمریکای شمالی قرار گرفته است.

دلیل محبوبیت این شهر بیش از هر چیز مدیون حال و هوای فرانسوی و تاریخی و همچنین زیبایی بی نظیر مناظر طبیعی و بناهای آن است. این شهر از سواحل رودخانه سنت لورنس (St. Lawrence) - یکی از بزرگ ترین رودخانه های جهان - به سمت کوهپایه های لورنتیان (Laurentians) که یکی از قدیمیترین مراتع کوهستانی در روی زمین می باشد، امتداد می یابد.از سمت شرق به سمت آبشارهای مونت مورنسی (Montmorency) و از غرب با گذشتن از پلهای ارتباطی شهر با سواحل جنوبی و ساحل ژاک کارتیه (Jacques-Cartier) و به سمت شهرهای نویل (Neuville)، پونت روژ (Pont-Rouge) و سنت کاترین دولا ژاک کارتیه (Sainte-Catherine-de-la-Jacques-Cartier) امتداد می یابد. این شهر در مرکز محوطه ای قرار گرفته که رودخانه قبل از ورود به مصب خود، باریک می شود.

نام کبک نیز از نامی سرخ پوستی به معنای مکانی که رودخانه باریک می شود برگرفته شده است. قله صخره ای شهر با نام کیپ دایموند (Cape Diamond)، 103 متر از سطح رودخانه بالاتر است و به جلوه های خاص منطقه می افزاید. به نوعی می توان گفت شهر کبک را مهد تمدن فرانسه در آمریکای شمالی و یک مرکز مهم اقتصادی دانست. دانشگاه لاوال کانادا، بزرگ ترین دانشگاه فرانسوی در امریکای شمالی می‌باشد که در این شهر واقع شده است و از نظر رتبه بندی در رتبه 13 دانشگاه های کانادا قرار گرفته است.

شهر تورنتو در کشور کانادا
شهر تورنتو یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگ ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است. این شهر در جنوب استان انتاریو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. شهر تورنتو به عنوان یک شهر نسبتا مدرن، تاریخ تورنتو به اواخر قرن 18، زمانی که زمینش برای اولین بار توسط حکومت سلطنتی بریتانیا از Mississaugas با اعتبار جدید، خریداری شد، برمی گردد. سپس به عنوان پایتخت جدید قسمت فوقانی کانادا، توسط فرماندار جان گریوز، اعلام شد. در سال 1834میلادی، یورک به عنوان یک شهر به ثبت رسید و به نام فعلی آن یعنی تورنتو تغییر نام داد.

شهر مونترال در کشور کانادا
شهر مونترال یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بزرگ ترین شهر در ایالت کبک، دومین شهر بزرگ کانادا و پانزدهمین شهر بزرگ امریکای شمالی است. نام فعلی این شهر از کوه رویال، تپه تریپل پیکد، واقع در قلب شهر گرفته است و همچنین بر روی جزیره مونترال، که دقیقا نامش را از همان منبع نام شهر گرفته، واقع شده است.

شهر ونکوور در کشور کانادا
شهر ونکوور، شهر بندری و ساحلی در سرزمین اصلی استان بریتیش کلمبیا، کانادا است. این شهر در سرشماری سال 2011 بیش از 603,000 نفر جمعیت داشته و آن را در ردیف هشتم بزرگ ترین شهرهای کانادا قرار داده است.

شهر ونکوور با بیش از 2٫3 میلیون نفر، رتبه سوم پرجمعیت ترین منطقه شهری در کشور و پرجمعیت ترین منطقه شهری در غرب کانادا را کسب کرده است. شهر ونکوور کانادا، یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تنوع قومی و زبانی در کاناداست، 52 درصد جمعیت این شهر، زبان انگلیسی، زبان اول آنها نیست.

شهر رجینا در کشور کانادا
شهر رجینا یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که در مرکز استان ساسکاچوان است. جمعیت این شهر در سال 2011 بیش از 193 هزار نفر گزارش شده و 118٫66 کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر در رتبه دوم بزرگ ترین شهر ایالت (بعد از ساسکاتون) قرار دارد و مرکز تجاری و فرهنگی برای جنوب ساسکاچوان به شمار می آید.

این شهر در گذشته جزو استان انتاریو محسوب می شد که با نام Wascana به معنی (Buffalo Bones) شناخته می شد. این شهر توسط شورای شهر رجینا اداره می شود و شهر کلیسای جامع کاتولیک و ارتدوکس رومانیایی و قلمرو اسقف کلیسای آنگلیکان کوواپل است. شهر رجینا در سال 2012 میلادی رتبه پنجم بهترین شهر کانادا برای زندگی را توسط مجله مانیسین، کسب کرد.

شهر کلگری در کشور کانادا
شهر کلگری یکی از مهم ترین شهرهای کانادا می باشد که در ایالت آلبرتای کانادا است و در جنوب این استان، در منطقه کوهپایه ای مقابل رشته کوه های راکی کانادا، واقع شده است. این شهر در مناطق سرسبز طبیعی ایالت آلبرتا واقع شده است. جمعیت این شهر در سال 2011 میلادی در حدود 1,096,833 بوده است که آن را به بزرگ ترین شهر در آلبرتا و پنجمین منطقه شهری بزرگ در کانادا، تبدیل کرده است.

شهر ادمونتون در کشور کانادا
شهر ادمونتون از جمله شهرهای مهم کشور کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده است و مرکز منطقه اصلی ادمونتون است که به وسیله منطقه مرکزی استان احاطه شده است. در سرشماری سال 2011 میلادی، جمعیت این شهر و مادر شهر به ترتیب 812,201 و 1,159,869نفر بوده است که آن را به دومین شهر بزرگ آلبرتا، پنجمین شهر بزرگ کانادا و ششمین مادر شهر بزرگ کانادا تبدیل کرده است. شهر ادمونتون شمالی ترین شهر امریکای شمالی، با جمعیت بیش از یک ملیون نفر است.

شهر ساسکتون در کشور کانادا
شهر ساسکاتون، شهری در ساسکاچوان مرکزی کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان جنوبی، واقع شده است. ساکنان این شهر، ساسکاتونی نامیده می شوند. شهر ساسکاتون پرجمعیت ترین شهر در ایالت ساسکاچوان است به طوری که در سرشماری سال 2011، جمعیتی بالغ بر 222,189 نفر داشت و منطقه شهری این شهرستان در سرشماری سال 2011 حدود 260,600 نفر بوده است. شهر ساسکاتون کانادا توسط رودخانه ساسکاچوان به دو قسمت شرقی و غربی، تقسیم شده است.

شهر شارلوت تاون در کشور کانادا
شهر شارلوت تاون یکی از شهرهای مهم کشور کانادا که هم بزرگ ترین شهر و هم مرکز استان جزیره پرنس ادوارد، است. این شهر از نام ملکه شارلوت، همسر جورج سوم، شارلوت برای اولین بار به عنوان یک شهرستان کوچک در سال 1855 به ثبت رسید و بعد به عنوان یک شهر بزرگ در سال 1885 تعیین شده است. شهر شارلوت تاون کانادا مشهورترین مکان کنفرانس شارلوت تاون در سال 1864، نخستین گردهمایی دولتمردان کانادا به بحث کنفدراسیون کانادا پیشنهاد شده است. بنابراین این شهر به عنوان (زادگاه کنفدراسیون) به تصویب رسید.

شهر ویکتوریا در کشور کانادا
شهر ویکتوریا یکی از شهرهای مهم کانادا می باشد که مرکز بریتیش کلمبیا است و در نوک جنوبی جزیره ونکوور در ساحل اقیانوس آرام در کانادا واقع شده است. این شهر دارای جمعیتی در حدود 80,017 نفر در محدوده شهری و 344,615 نفر در منطقه بزرگ ویکتوریا است، که آن را در رتبه پانزدهم پرجمعیت ترین منطقه شهری کانادا قرار داده است. بعضی اوقات شهر ویکتوریا را به خاطر بادها، خیابان های باریک و باغ های زیبایش (تکه ای از انگلستان قدیم) می نامند.

شهر وینیپگ در کشور کانادا
شهر وینیپگ از جمله مهم ترین شهرهای کانادا می باشد که مرکز و بزرگ ترین شهر مانیتوبای کاناداست. بیش از نیمی از جمعیت مانیتوبا در این شهر جای گرفته است. این شهر در نزدیکی مرکز طولی امریکای شمالی، در محل تلاقی رودخانه های سرخ و اسینیبوین واقع شده است. شهر وینیپگ یک مرکز تجاری برای مردم بومی، قبل از ورود اروپاییان بود.

اولین قلعه در این شهر توسط تجار فرانسوی در سال 1738 ساخته شد. هسته آن به عنوان شهر وینیپگ در سال 1873، جمعیتی بالغ بر 1,869 دارد. شهر وینیپگ کانادا در رتبه هفتم بزرگ ترین منطقه شهری کانادا، با جمعیتی بالغ بر 663,617 نفردر سرشماری سال 2011، قرار دارد.

شهر فردریکتون در کشور کانادا
شهر فردریکتون یکی از شهرهای مهم کشور کانادا می باشد و مرکز ایالت نیوبرانزویک کاناداست، این شهر به عنوان یک مرکز تحصیلی، هنری، فرهنگی برای استان، مکان دو دانشگاه و موسسات فرهنگی از قبیل گالری هنر بیوربوک، موزه یورک سانبری و تماشاخانه - محلی برای اجرای هنرهای نمایشی است.

این شهر در بخش غربی - مرکزی استان واقع شده و یکی از مراکز مهم شهری در جنوب نیوبرانزویک است. رودخانه سنت جان در جهت غربی-شرقی، جریان دارد و این شهر را به دو نیم تقسیم می کند و ویژگی بارز طبیعی را برای شهر فراهم می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>