اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طی سال های اخیر کشور سریلانکا توانسته است نام خود را در کنار کشورهای معروف توریستی جهان ثبت کند. این کشور از لحاظ برخورداری از طبیعت زیبا، پارک های طبیعی، مناظر باستانی و فرهنگی با تمدن 3 هزار ساله همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تنوع آب و هوایی درکشور سریلانکا، این کشور را به «جزیره ای برای تمام فصول» تبدیل کرده است.

نزدیکی این کشور به خط استوا سبب شده است که فصول مختلف به معنای واقعی در این کشور مشاهده نشود و درجه حرارت در تمام مدت سال تقریبا بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین کشور سریلانکا در معرض وزش دو نوع باد موسمی قرار دارد که نتیجه وزش چنین بادهایی اعتدال هوا و ریزش باران می باشد. سه شهر دامبولا، سیگیریا و پولوناروا در کشور سریلانکا به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی هم و نیز دارا بودن جاذبه های گردشگری باستانی به مثلث فرهنگی سریلانکا مشهور هستند.

چندین مکان باستانی در این شهر از سوی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان میراث جهانی اعلام شده اند. علاوه بر این، سه شهر هاراجا، کندی و آنارداپورا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. شهرهای دامبولا، پولوناروا و کندی در مرکز و شهر آنورداپورا در شمال و شهر سین هاراجا در جنوب کشور سریلانکا واقع شده است.

شهر کلمبو در کشور سریلانکا
شهر کلمبو یکی از شهرهای مهم کشور سریلانکا می باشد که در استان مرکزی سریلانکا قرار گرفته و پایتخت تجاری و اقتصادی این کشور است. این شهر، شهری شلوغ در سواحل غربی این جزیره و بزرگ ترین شهر سریلانکا می باشد. شهر کلمبو سریلانکا سال های طولانی مستعمره کشورهایی چون پرتغال، هلند و انگلیس بود و مملو از بناهای تاریخی و کهن ویرانه های به جای مانده از گذشته های دور ساخته است که در ترکیب با زندگی مدرن کنونی در این شهر تصویری متفاوت را به گردشگران نشان می دهد.

شهر دامبولا در کشور سریلانکا
شهر دامبولا یکی از شهرهای مهم کشور سریلانکا می باشد که به خاطر قرار گرفتن معابد قدیمی و معبد طلایی بودا در آن همواره مورد توجه گردشگران بوده است. در صخره دامبولا پنج معبد غار مانند که اولین معبد آن در قرن اول میلادی ساخته شده است وجود دارد که در این معابد 157 مجسمه بودا و تعدادی از پادشاهان سریلانکا نگهداری می شود.

همچنین تصاویر و نقاشی هایی وجود دارد که زندگی بودا و بخشی از تاریخ سریلانکا را روایت می کنند. بلندترین مجسمه بودا به ارتفاع 30متر نیز در این شهر قرار گرفته است. شهر دامبولا سریلانکا آخرین پایتخت کشور سریلانکا، پیش از آنکه این کشور به دست انگلیسی ها در سال 1815میلادی تصرف شود، بوده است.

شهر سیگیریا در کشور سریلانکا
شهر سیگیریا یکی از شهرهای مهم کشور سریلانکا می باشد که در در 173کیلومتری کلمبو پایتخت سریلانکا واقع شده است. این شهر از مشهورترین شهرهای توریستی کشور سریلانکا که آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است.

این شهر بیشترین شهرت خود را مدیون قلعه کهن که یادگار قرن چهارم میلادی است، می باشد. در این شهر قله رویایی "کوه شیر" (Lion Rock) با 200متر ارتفاع قرار دارد. به عبارتی این قلعه بر روی کوه شیر واقع شده و برای رسیدن به آن باید 1200 پله را طی کرد.

شهر پولوناروا در کشور سریلانکا
شهر پولوناروا یکی از مهم ترین شهرهای کشور سریلانکا می باشد که از قرن 11تا 13میلادی پایتخت کشور سریلانکا بوده است. چهار مجسمه بودا که از صخره تراشیده شده اند، از جمله مجسمه 14متری «بودای خوابیده» با چشمانی نیمه باز و بالشتی بر زیر سر و نیز مجسمه هفت «بودای ایستاده»، در شهر پولوناروا قرار دارند.

طبق قانون تشریفاتی این شهر گردشگران برای مشاهده نزدیک این چهار مجسمه باید با پای برهنه در محوطه حاضر شوند و نیز نباید به مجسمه ها پشت کنند. بنابراین شهر پولوناروا سریلانکا شهری کهن با بناهایی بسیار تاریخی از تمدن های پیشین می باشد که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

شهر کندی در کشور سریلانکا
شهر کندی یکی از شهرهای مهم کشور سریلانکا می باشد که یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در سریلانکا محسوب می شود و در120کیلومتری کلمبو پایتخت سریلانکا واقع شده است و 120هزار نفر جمعیت دارد.

آب و هوای بسیار مناسب، ویژگی های طبیعی و خیره کننده و نیز حضور پر تعداد گردشگران خارجی برای دیدن کندی، این شهر را به یکی از گران ترین شهرهای کشور سریلانکا تبدیل کرده است. همچنین شهر کندی سریلانکا به عنوان پایتخت قدیم سریلانکا همواره مورد توجه گردشگران بوده است. در این شهر معبدی به نام «دالادا ماگی گاوا» وجود دارد که دندان مقدس منسوب به بودا در آن نگهداری می شود.

باغ سلطنتی شهر کندی یکی از سه باغ مشهور در کشور سریلانکا و از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که این باغ زیبا در منطقه «پرادانیا» قرار دارد و مسئولیت نگهداری آن بر عهده وزارت کشاورزی سریلانکا می باشد و همچنین در این باغ درختانی مشاهده می شوند که توسط سران، رهبران و مقامات مختلف جهان در سفر به سریلانکا کاشته شده اند. شهر کندی مرکز خرید بهترین صنایع دستی، حکاکی، حجاری و صنایع چوبی و ظروف برنجی می باشد.

شهر بنتوتا در کشور سریلانکا
شهر بنتوتا شهری کوچک و ساحلی می باشد که در جنوب سریلانکا قرار گرفته و با داشتن سواحلی زیبا و آرام بخش، گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. تماشای طلوع و غروب رویایی خورشید در کنار اقیانوس هند را در سفر به شهر بنتوتا نباید از دست داد. تفریحات ساحلی و ورزش ها و بازی های آبی از جمله قایق سواری، جت اسکی و شناکردن در آب های اقیانوس هند از دیگر جاذبه های این شهر می باشد.

شهر آنواردهاپورا در کشور سریلانکا
شهر آنواردهاپورا یکی از شهرهای مهم کشور سریلانکا می باشد که شهری بسیار قدیمی که از سال های قبل از میلاد پایتخت تمدن آنواردهاپورا بوده است. بازمانده های بناهای قدیمی در این شهر، صومعه ها و معابد قدیمی از مهم ترین جاذبه های تاریخی این شهر برای گردشگران می باشد

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>