اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور ایرلند یکی از کشورهای شمال غرب اروپا می باشد و یکی از کشورهای ثروتمند دنیا و عضو سازمان ملل متحد است. رئیس جمهور ایرلند، رئیس حکومت در این کشور می باشد که برای دوره ای 7 ساله انتخاب می شود و تنها دو بار می تواند به این سمت برگزیده شود.

جمعیت کشور ایرلند 4109086 نفر می باشد و اغلب مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند و زبان های رسمی آن انگلیسی و ایرلندی می باشد. کشور ایرلند یکی از کشور زیبا محسوب می شود و دارای شهرهای زیبایی برای گردش می باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور ایرلند آشنا شویم.

برخی از شهرهای مهم کشور ایرلند به شرح زیر می باشد:

شهر دوبلین در کشور ایرلند
شهر دوبلین پایتخت و پرجمعیت ترین شهر کشور جمهوری ایرلند می باشد که بیش از یک میلیون تن جمعیت دارد و در کرانه رود لیفی واقع شده است. مردم این شهر عمدتاً به زبان ایرلندی صحبت می کنند که البته زبان انگلیسی نیز تا حد گسترده ای کاربرد دارد و دین بیشتر مردم شهر دوبلین مسیحی کاتولیک می باشد.

شهر دوبلین از سال 1922 میلادی رسماً به عنوان پایتخت جمهوری ایرلند معرفی شد. شهر دوبلین مانند برخی سایر شهرهای ایرلند جدا از محدوده شهرستان نوعی فرمانداری ویژه برای خود دارد و به صورت جدا از سایر بخش ها اداره می شود. طبق پژوهش های انجام شده شهر دوبلین در فهرست 30 شهر برتر دنیا قرار داده شده است.

در گذشته شهر دوبلین مرکز فرهنگ و اقتصاد کشور ایرلند بود و هنوز نیز در این کشور چنین جایگاهی دارد و بیشتر مراودات سیاسی و تجاری و سرمایه گذاری ها در ایرلند در این شهر صورت می گیرد. شهر دوبیلن از نظر آب و هوا وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرهای بزرگ بریتانیا دارد. این شهر یکی از جوان ترین شهرهای اروپا می باشد، به گونه ای که بیش از 50٪ جمعیت شهر زیر 25 سال سن دارند و همچنین از سطح بالایی برای زندگی برخوردار است.

شهر کورک در کشور ایرلند
شهر کورک یکی از شهرهای مهم کشور ایرلند می باشد که دومین شهر بزرگ و سومین شهر پرجمعیت این کشور که در ساحل جنوب غربی ایرلند واقع شده است. این شهر، شهر اصلی و مرکز شهرستان کورک و بزرگ ترین شهر استان مونستر می باشد. جمعیت شهر کورک 119418 نفر می باشد. این شهر بر روی رودخانه لی (River Lee) واقع شده است. یکی از دلیل از مشهور بودن این شهر، دانشگاه هنر و موسیقی شهر می باشد.

شهر کیلارنی در کشور ایرلند
شهر کیلارنی یکی از مهم ترین شهرهای کشور ایرلند می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده است و این شهر در ساحل شمال شرقی لوه لاین، بخشی از پارک ملی کلیلارین است. میراث فرهنگی، طبیعت زیبا و غیره باعث شده که این شهر در لیست سفر گردشگرها قرار بگیرد و صنعت گردشگری، بزرگ ترین منبع درآمد این شهر می باشد.

شهر گالوی در کشور ایرلند
شهر گالوی با جمعیت 79,934 نفر در شهرستان گالوی در غرب کشور جمهوری ایرلند واقع شده است. چهارمین شهر پرجمعیت کشور ایرلند و ششمین شهر پرجمعیت جزیره ایرلند می باشد. این شهر به همراه شهر Rijeka در کشور کرواسی، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برای سال 2020 میلادی معرفی شده اند..

شهر کیلکنی در کشور ایرلند
این شهر یکی از شهرهای مهم ایرلند می باشد که در جنوب شرقی کشور ایرلند واقع شده است. شهر کیلکنی یکی از مقاصد گردشگری می باشد و در سال 2009 چهارصدمین سالگرد شهر شدن خود را جشن گرفت. این شهر در آخرین سرشماری در سال 2016، 26، 512 نفر جمعیت دارد. شهر کیلکنی به دلیل داشتن قلعه ها و دیگر میراث تاریخی مقصدی محبوب برای گردشگران می باشد.

شهر واترفورد در کشور ایرلند
شهر واترفورد یکی از شهرهای مهم کشور ایرلند می باشد که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است که با جمعیت 45٫775 نفر در شهرستان واترفورد در کشور جمهوری ایرلند واقع شده است. شهرت شهر برای صنعت شیشه است. موزه شهر همواره میزبان مسافران بسیاری می باشد، بیشتر آثار موزه مربوط به دوره 1700 میلادی می باشد.

شهر ترالی (Tralee) در کشور ایرلند
شهر ترالی یکی از شهرهای کشور ایرلند با جمعیت 23691 نفر می باشد و شهرت این شهر برای جشنواره های خود است.

شهر لیمریک در کشور ایرلند
شهر لیمریک یکی از مهم ترین شهرهای کشور ایرلند که با جمعیت 52٫560 نفر در شهرستان لیمریک در کشور جمهوری ایرلند واقع شده است.

شهر بلکراک در کشور ایرلند
شهر بلکراک یکی از شهرهای کشور ایرلند می باشد که با جمعیت 27٫981 نفر در شهرستان دوبلین واقع شده است.

شهر دراهیدا در کشور ایرلند
شهر دراهیدا یکی از شهرهای کشور ایرلند می باشد که با جمعیت 28٫894 نفر در شهرستان لوذ واقع شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>