اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت آن شهر بوداپست می باشد. این کشور بیش از 144 شهر دارد اما بیشتر مردم دنیا و گردشگران به پایتخت مجارستان سفر می کنند.زبان مجاری یکی از قدیمی ترین زبان های غیر هند و اروپایی شناخته شده است.

این کشور تا قبل از تشکیل پادشاهی اتریش - مجارستان در دوره های مختلف تحت حکومت عثمانی ها و قدرت های اروپا قرار گرفت. یکی از دلایل شهرت کشور مجارستان می توان به قضیه هولوکاست اشاره کرد که در جریان آن بسیاری از یهودیان مجارستان کشته شدند.

اکثر گردشگران معتقد هستند که هر کدام از جاذبه های گردشگری کشور مجارستان را باید هم در روز و هم در شب دیدن کرد. از نظر تقسیمات کشوری مجارستان، این کشور از 19 شهرستان تشکیل شده است به علاوه شهر بوداپست که متعلق به هیچ شهرستانی نیست و مستقل است. از جمله شهرهای مهم کشور مجارستان می توان به شهرهای دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور اشاره کرد.

برخی از شهرهای مهم کشور مجارستان به شرح زیر می باشد:

شهر بوداپست در کشور مجارستان
شهر بوداپست یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان می باشد که این شهر زیبا که توسط رود دانوب به دو قسمت بخش تاریخی به نام بودا (Buda) و بخش مدرن (Pest) به نام پست تقسیم شده است. شهر بوداپست نام خود را در کتاب گینس با رکورد بیشترین عکس پانارومای جهان به ثبت رساند و زیبایی های این شهر به قدری است که به یک شهر کارت پستالی تبدیل شده است. از دیدنی های این شهر می توان به کسل هیل (Castle Hill)، تپه ی Gellért، موزه هنرهای زیبا، موزه ملی مجارستان، ساختمان پارلمان و جواهرات سلطنتی اشاره کرد.

شهر دبرسن در کشور مجارستان
شهر دبرسن یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان می باشد که دومین شهر بزرگ مجارستان است که در نزدیکی بوداپست قرار دارد. دانشگاه دبرسن مجارستان یکی از معروف ترین دانشگاه های کشور مجارستان است اما این شهر زیبایی ها و دیدنی های فراوان بسیاری دارد.

این شهر به مدت چند سال پایتخت مجارستان بوده است و با 14 شهر دنیا پیمان خواهرخواندگی دارد که مهم ترین آن شهر سنت پترزبورگ کشور روسیه می باشد. دیدنی های شهر دبرسن مجارستان عبارتند از: موزه دری (Déri Museum)، پارک ملی هورتوبای (Hortobagy National Park)، استادیوم ناگیردی (Nagyerdei Stadion)، کارناوال گل دبرسن، کلیسای سنت آنا (St. Anna’s Cathedral)، آب گرم هایدوسوبوسلو و تئاتر چوکونائی.

شهر سگد در کشور مجارستان
شهر سگد یکی از مهم ترین شهرهای کشور مجارستان می باشد. از جمله اصلی ترین دیدنی های شهر سگد می توان به طبیعت زیبا، باغ های گل و پارک های مختلف اشاره کرد. این شهر، شهری جوان پسند می باشد. در مورد نام سگد روایت های مختلفی وجود دارد برخی نام آن را برگرفته از زبان مجاری به معنای جزیره و گوشه (szeg) می دانند و برخی دیگر علت نام گذاری آن را به رود تیسا که جهت تشکیل شهر را تغییر داده است نسبت می دهند.

شهر میشکولتس در کشور مجارستان
شهر میشکولتس یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان می باشد که چهارمین شهر بزرگ مجارستان است. از دیدنی های این شهر می توان به پارک ملی بوک (Bukk National Park)، قلعه شهر میشکولتس (Castle of Diosgyor)، آوالون پارک (Avalon Park)، خانه هرمان موتو (Herman Ottó) اشاره کرد. آنچه فرد را در شهر میشکولتس متحیر می کند ترکیب معماری و طبیعت در کنار هم می باشد.

شهر پچ در کشور مجارستان
شهر پچ یکی از شهرهای باستانی مجارستان می باشد که توسط رومیان باستان بنا شده است و در معماری شهر کاملا حضور معماری رومی احساس می شود. این شهر در نزدیکی مرز کشور کرواسی قرار دارد. بعد از پایان تسلط رومیان و حکومت های محلی این شهر مدت ها تحت تسلط عثمانی ها بوده است به گونه ای که مسجد پاشا قاضی از نمونه های معماری عثمانی در این شهر می باشد.

یکی از دلایل شهرت این شهر، دانشگاه علوم پزشکی آن می باشد. دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان با 642 سال قدمت، قدیمی ترین دانشگاه مجارستان در مرکز شهر پچ است که در سال 1367 میلادی توسط پادشاه لویس تأسیس شده است. دیدنی های شهر پچ مجارستان عبارتند از: موزه واسارلی (Victor Vasarely Museum)، موزه پچ، باغ وحش شهر و صومعه قدیمی.

شهر گیور در کشور مجارستان
شهر گیور یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان می باشد که یکی دیگر از شهرهای بزرگ و پر جمعیت مجارستان است.این شهر یکی از مقاصد مهم گردشگری MICE، گردشگری تجاری و برگزاری همایش ها می باشد. این شهر به عنوان مهم ترین شهر در حوزه رود دانوب و رود رابا (Rába) شناخته می شود. از جمله مهم ترین دیدنی های شهر گیور مجارستان می توان به قلعه زانتوس جانوس (Xantus János)، قلعه بیشاپ (Bishop’s Castle) و بسیاری از گالری های شخصی اشاره کرد.

شهر کاپشوار در کشور مجارستان
شهر کاپشوار یکی از شهرهای مهم کشور مجارستان می باشد. اگرچه این شهر نسبت به سایر شهرهای کشور مجارستان کمتر شناخته شده است اما طبیعت بکر و معماری زیبای آن باعث توجه گردشگران به خصوص علاقه مندان به طبیعت گردی شده است. از جمله دیدنی های این شهر می توان به مرزعه لیدی باگ (ladybug Farm)، دهکده زلیس (Zselic)، موزه ریپل رومانی (Rippl-Rónai) اشاره کرد.

شهر نیرگهزا در کشور مجارستان
شهر نیرگهزا از شهرهای مهم و البته تاریخی کشور مجارستان می باشد که اوج شکوفایی این شهر و رونق اقتصادی آن به قرن 18 بر می گردد. فرهنگ مردم، طبیعت بکر آن می تواند دلایل سفر به این کشور باشد. طبق اسناد بر جای مانده این شهر جزو سرزمین بزرگ تری به نام نیر بوده است که بعد ها به شکل امروزی درآمده است. شهر نیرگهزا در دوره امپراتوری عثمانی (قرن 16 میلادی) خالی از سکنه شد و مجددا در سال 1640 رونق گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>