اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شهر کوالالامپور 
شهر کوالالامپور بزرگ ترین شهر، پایتخت رسمی و مقر پارلمان کشور مالزی می باشد که در مرکز ایالت سلانگور واقع شده است. این شهر در دامنه های کوهستانی واقع شده و کوه های اطراف آن به جز قسمت شرقی را فرا گرفته است. لذا به کوالالامپور و مناطق مجاور آن کلانگ به معنی دره می گویند.

شهر کوالالامپور مالزی در نزدیکی خط استوا واقع شده است. بنابراین آب و هوای این شهر دست خوش تغییرات زیادی نمی شود. درصد رطوبت هوا معمولا بالا می باشد و باران های موسمی شدید و کوتاه مدت بارش فراوانی دارد. به دلیل وجود جنگل های تودرتوی استوایی در بافت طبیعی شهر و کوچه های باریک با برج های بلند و پررونق به پایتخت مالزی لقب شهر ماجراجو داده اند.

شهر کوالالامپور مالزی برای توریست هایی از هر نقطه دنیا و با هر سلیقه ای شهر جذابی می باشد و با وجود اکثریت جمعیت مسلمان کوالالامپور انتخاب نوع پوشش در آن محدودیتی ندارد. در حال حاضر سریع ترین رشد فرم های صنعتی و اقتصادی در مالزی در شهر کوالالامپور و مناطق شهری اطراف آن است.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور مهم ترین فرودگاه بین المللی کشور مالزی است و تقریبا در50 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. کوالالامپور مجهز به اوتوبوس، قطار شهری، تاکسی و سیستم حمل و نقل سریع است.

مکان های دیدنی شهر کوالالامپور عبارتند از: آکواریوم کوالالامپور، برج های دوقلو پتروناس، پارک پروانه، موزه هنرهای اسلامی مالزی و مرکز ملی ستاره شناسی.

شهر پنانگ 
شهر پنانگ یکی از شهرهای مهم کشور مالزی می باشد و یکی دیگر از شهرهای پرطرفدار مالزی که از جمله مقاصد توریستی مالزی است به طوری که بسیاری از توریست ها بدون آن که از کوالالامپور دیدن کنند، مستقیم به این شهر می آیند. از جمله امکانات این شهر می توان به نزدیکی به دریا اشاره کرد. معابد متعدد و باغ گیاه شناسی از زیبایی های این شهر می باشد.

سواحل ماسه ای طلایی، نخل های سرسبز و سربلند، جنگل های استوایی، حیوانات و پرندگان و میوه های متنوع، همه و همه کنار هم مروارید مشرق زمین را می سازند. شهر پنانگ دارای آب و هوای گرمسیری است و معمولا تمام سال گرم و مرطوب می باشد. باران های موسمی در این شهر مرسوم می باشد که گاهی حتی 3 دقیقه و بعضی روزهای زمستان ممکن است این باران ها حتی به یک روز هم طول بکشد.

جشنواره های زیادی در پنانگ برگزار می شود که می توان جشنواره تایپوسام، جشنواره های بین المللی گل پنانگ، جشنواره ی مسابقات بین المللی قایق رانی اژدها پنانگ، جشنواره های فرهنگی و غذایی پنانگ و جشنواره های ارواح گرسنه را نام برد.

پایه اقتصاد پنانگ از ابتدا بر بازرگانی بنا شده و به تجارت ادویه سوماترا بستگی داشت. به علاوه بازرگانان بسیاری هم برای خرید انواع ماهیان و پرندگان به این شهر سفر می کردند و بخش اعظم تجارت با تنگه ملاکا و جنوب تایلند را شامل می شد.

مناظر و مناطق دیدنی شهر پنانگ عبارتند از: مسجد کاپیتان کلینگ، پارک پرندگان، معبد که کلاک سی، ساحل باتو فرینیگی، قلعه ی تاریخی کورن والیس و موزه اسباب بازی.

شهر جوهورباهرو 
شهر جوهورباهرو یکی از شهرهای مهم مالزی و پایتخت ایالت جوهر می باشد که شهری بزرگ و نسبتا پیشرفته که در مجاورت کشور سنگاپور قرار گرفته است. دیدگاه تجاری و روابط تجاری بین مالزی و سنگاپور سبب شده که این شهر به عنوان یکی از مهم ترین نقاط مالزی به شمار آید و یکی از محل هایی باشد که رفت و آمد مردمان سنگاپوری به آنجا زیاد است.

منطقه جنوبی جزیره اصلی بهترین شرایط زندگی را دارا می باشد و با داشتن شرایط مطلوب زندگی به یکی از گرانترین شهر های مالزی تبدیل شده است. شهر جوهورباهرو مالزی با خانه های مجلل با مراکز صنایع دستی، مغازه ها و فروشگاه های مجهز دروازه ورود مالزی به سنگاپور نیز می باشد که از شهرک های کوچکی تشکیل شده که فاصله زیادی از هم ندارند.

شهر جوهورباهرو یکی از 3 مرکز مهم صنعتی، لجستیک و تجاری مالزی محسوب می شود و صنایع اصلی این شهر پتروشیمی، الکترونیک و کشتی سازی می باشد. بسیاری از شرکت هایی که در این شهر واقع شده اند را مردمان سنگاپور اداره می کنند و همچنین بسیاری از ساکنین شهر در سنگاپور مشغول به کار می باشند.

فرودگاه بین المللی سنایی که قبلا سلطان اسماعیل نامیده می شود در 35 کیلومتری شهر قرار گرفته است.

شهر لنکاوی 
شهر لنکاوی یکی از شهرهای مهم کشور مالزی می باشد که از صد جزیره تشکیل شده است و در تلاقی تنگه مالاکا با آب های دریای آندامان واقع شده است. این شهر در سواحل شمال غربی کشور مالزی واقع شده است و بسیاری از جزایر لنکاوی از جنگل های انبوه پوشیده شده و غیر مسکونی می باشد. تعدادی از جزایر شهر لنکاوی به مکان های عجیب تبدیل شده اند که باعث جذب بازدید کنندگان از سراسر جهان شده است. لازم به ذکر است که اقتصاد شهر لنکاوی متکی به زمین با کاشت و برداشت کائوچو برای تولید لاستیک می باشد. تقریبا تمام جاذبه های گردشگری اصلی این شهر ریشه ای در حکایات و افسانه ها دارند.

شهر لنکاوی دارای مناظر و مناطق دیدنی فراوانی می باشد که عبارتند از: آبشارهای تلاگاتوجو، جزیره ی وایانگ بانتینگ که گفته می شود خون آشام در این جزیره وجود دارد و زیبایی های طبیعی مثل ماسه های سفید و آب های روشن کریستالی، درختان استوایی.

شهر جرج تاون 
شهر جرج تاون از جمله شهرهای مهم کشور مالزی می باشد که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. معابد چینی در کنار مساجد اسلامی، موزه های بی نظیر و مراکز خرید متنوع در کنار انواع رستوران های مالایی، چینی و اروپایی از جمله جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. شهر جرج تاون مالزی در واقع در ایالت پنانگ مالزی واقع شده و از جمله مراکز مهم سیاسی، تحصیلی و اقتصادی در زمان حکمرانی پادشاه جرج سوم محسوب می شد.

شهر کوتاکینابالو 
شهر کوتاکینابالو مرکز ایالت صباح در مالزی می باشد که در این ایالت با فرهنگ و آداب و رسوم کاملا متفاوت که بیش از 30 قبیله بومی در آن منطقه زندگی می کنند که به 80 گویش مختلف سخن می گویند. این شهر جزیره ای است که با آبهایی کم عمق، زمین های مرجانی، ساحلی با شن های سفید براق احاطه شده است. این شهر از یک طرف رو به دریای جنوب چین و بوستان تونکو عبدالرحمان دارد و از سوی دیگر به دامنه های کوه سر به فلک کشیده کینابالو می رسد.

فرودگاه بین المللی کوتاکینابالو 8 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این فرودگاه از لحاظ بزرگی دومین فرودگاه مالزی می باشد و سالانه تقریبا 5 میلیون مسافر را جابه جا می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>