اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ در باره ما فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

کمردرد

هر شغلی معایب خودش را دارد و بیشترین ناراحتی که رانندگان از آن رنج می برند، کمردرد است. البته آمار دقیقی در دست نیست ولی به نظر می رسد تعداد زیادی از رانندگان دستکم برای چند سال کمردرد را تجربه کرده اند. شاید نیاز به گفتن نداشته باشد که راندن کامیون احتمال ابتلا به کمردرد را افزایش می دهد چون ماهیت این کار این گونه ایجاب می کند.

آن چه مسلم است این است که رانندگان کامیون باید تقریباً تمام وقت شان را در حالت نشسته بگذرانند. بین 6 تا 10 ساعت رانندگی کردن و بدون داشتن تحرک بدنی و بدون انجام هیچ حرکت کششی می تواند موجب بروز ناراحتی هایی هرچند کوچک بشود. حال، وقتی این کار را برای مدت 20 سال انجام بدهید، به احتمال زیاد به کمردرد مزمن مبتلا خواهید شد.

علاوه بر این، هنگام بارگیری و تخلیه نیز ممکن است آسیب هایی به کمر رانندگان کامیون وارد بشود. اگر روش های صحیح انجام این کارها را یاد بگیرید، می توانید از بسیاری از این آسیب ها پیش گیری کنید و یادگرفتن نحوه پیش گیری از این آسیب ها، یکی از بهترین کارهایی است که رانندگان می توانند برای رهایی خودشان از کمردرد انجام بدهند.

دو عامل اصلی کمردرد در رانندگان
آسیب های ناشی از کار اجتناب ناپذیر هستند و دو عامل اصلی وجود دارند که باعث کمردرد رانندگان می شوند:

فشردگی ستون فقرات
ستون فقرات انسان از استخوان، مفصل، دیسک و غضروف تشکیل شده است. ستون فقرات به گونه ای طراحی شده است که انعطاف پذیر باشد و بتواند دامنه حرکت بدن انسان را به حداکثر برساند ولی برای این که این انعطاف پذیری حفظ بشود، بدن باید تحرک داشته باشد، حرکات کششی انجام دهد و ورزش کند. حفظ نکردن این انعطاف پذیری باعث می شود به مفاصل فشار وارد شده و منجر به بروز کمردرد مزمن بشود. فشردگی ستون فقرات بیشتر در مناطق پایین کمر احساس می شود.

سیاتیک
جالب است بدانید که منشاء درد سیاتیک الزاماً در کمر نیست. درد سیاتیک به علت وارد شدن فشار به عصب سیاتیک ایجاد می شود و این درد تا پایین کمر و پاها نیز امتداد می یابد. رانندگان پس از ساعت های طولانی رانندگی کردن و نشستن روی صندلی، به راحتی به این عصب که در قسمت نشیمن گاه قرار دارد فشار وارد می کنند، در نتیجه دردی ایجاد می شود که تا پایین پاها کشیده می شود و می تواند قسمت های بالایی و پایینی کمر را نیز درگیر کند.

سیاتیک

برای مبارزه با کمردرد چه کار کنیم؟
در موارد زیادی مشاهده شده است که رانندگان با کمر دردشان زندگی می کنند و آن را به عنوان بخشی از کارشان می پذیرند، ولی الزامی به انجام این کار نیست. اگر چند نکته را رعایت کنید، می توانید از شر این درد خلاص شوید.

نخستین گام این است که به پزشک مراجعه کنید تا نوع کمردرد شما را مشخص کند. اگر درد ناشی از فشردگی ستون فقرات باشد، پزشک داروهای ضد التهاب برای شما تجویز خواهد کرد و ورزش هایی خاص به شما خواهد داد که ستون فقرات را منعطف می کنند و باعث تقویت عضلات پایین کمر می شوند.

اگر مشکل از سیاتیک باشد، ممکن است باز هم داروهای ضد التهاب تجویز شوند و در کنار آن کمپرس نیز برای کاهش درد توصیه شود. وقتی منشاء درد تشخیص داده و تسکین داده شد، باید با انجام ورزش از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. نرم و راحت کردن نشیمن گاه صندلی راننده نیز بی تأثیر نخواهد بود.

معمولاً کمردردهای ناشی از کار، عاملی به جز فشار بر عضلات و مفاصل ندارند و به مرور زمان برطرف خواهند شد. اگر روش های صحیح خم شدن و برداشتن بارها را یاد بگیرید، می توانید به راحتی از بروز این گونه دردها جلوگیری کنید. ورزش نیز عضلات کمر را تقویت کرده و به پیش گیری از درد کمک زیادی می کند. رانندگانی که اضافه وزن دارند نیز باید به فکر کاهش وزن باشند تا بار اضافی را از روی ستون فقرات شان بردارند.

با این که کمردرد به عنوان بخشی از شغل رانندگی تلقی می شود ولی می توان از آن پیش گیری کرد. کافی است برای یادگیری روش های پیشگیرانه وقت بگذارید و ببینید به عنوان یک راننده کامیون چه کارهایی باید برای جلوگیری از آن انجام بدهید.

نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>