اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو

رانندگی

در جاده مشغول رانندگی هستید. جاده کاملاً صاف و یکنواخت و طولانی به نظر می رسد. شب قبل نیز به قدر کافی استراحت نکرده اید. هوای داخل خودرو گرم است و احساس خستگی می کنید. برنامه رادیو و رانندگی هم توجه شما را جلب نمی کند. کیلومترها به جلو می روید. کم کم در شانه هایتان احساس سنگینی می کنید. پلک هایتان سنگین ‏شده و چشم هایتان به آرامی بسته می شود. ناگهان چشمانتان را باز می کنید. در صندلی خود حرکتی کرده و از جاده منحرف می شوید. چند نفس عمیق می کشید و با وحشت متوجه اتفاقی که افتاده، می شوید. شما خواب آلود بوده اید و خطر از کنار شما گذشته….

20 تا 50 درصد تصادفات مرگبار به علت خستگی راننده اتفاق می افتد. خستگی در رانندگی های طولانی، به ویژه در شب، زیاد اتفاق می افتد. شناخت علائم و علل خستگی به شما کمک می کند تا از بروز چنین مشکل خطرسازی هنگام رانندگی پیشگیری کنید.

خمیازه های طولانی، قرمزی و سوزش چشم، تاری دید، سنگینی یا درد در چشم ها، تنفس نامنظم، کندی واکنش، فقدان تمرکز، بی حوصلگی و خطاهای رانندگی مانند انحراف از جاده، سرعت غیرعادی و خطا در دید علائم جاده ای از نشانه‏های خستگی هستند. شناخت این علائم به شما کمک می کند بدانید چه زمانی دچار خستگی شده اید.

10 توصیه برای حفظ هوشیاری هنگام رانندگی
خستگی پشت فرمان یک خطر واقعی است. توصیه های زیر برای حفظ هوشیاری هنگام رانندگی مفید است:

  1. در صورت امکان تنها رانندگی نکنید. همراهان به عنوان یک هم صحبت می توانند شمارا هوشیار نگه دارند.
  2. از رانندگی های طولانی در شب خودداری کنید. چشم زدگی نورهای بیرون و داخل ماشین خطر خواب آلودگی را افزایش می دهد.
  3. محیط داخل خودرو را طوری تنظیم کنید که به هوشیاری و بیدار ماندن شما کمک کند. در تابستان با پایین آوردن شیشه ها و یا استفاده از کولر و در زمستان با ایجاد گرمای متعادل هوای داخل خودرو را تازه نگه دارید. صدای رادیو را بالا ببرید و گاه موج رادیو را عوض کنید، اما از گوش دادن به موسیقی های ملایم و خواب آور خودداری کنید.
  4. به وضعیت نشستن خود توجه کنید. با سربالا و شانه های رو به عقب رانندگی کنید. به پشتی صندلی تکیه بدهید. پاها نباید کامل کشیده شود و توصیه می‏شود حدود 45 درجه جای حرکت داشته باشد.
  5. به اندازه کافی استراحت کنید. دست کم هر 2 ساعت یک استراحت کوتاه داشته باشید. پمپ بنزین، رستوران و استراحتگاه های بین راه، مکان های مناسبی برای استراحت های کوتاه هستند. از ماشین خارج شوید، کمی قدم بزنید و چند حرکت کششی انجام دهید.
  6. برای میان وعده ها نیز توقف داشته باشید. ساندویچ و میوه میان وعده ای مناسب برای رانندگی هستند. از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید. مصرف زیاد شکلات نیز قند خون را به مدت کوتاهی بالا می برد اما پس ازآن ایجاد خستگی می کند.
  7. اجازه ندهید چشم هایتان خسته و خواب آلود شود. برای جلوگیری از چشم زدگی در نور زیاد از عینک آفتابی استفاده کنید.
  8. بچه ها را سرگرم نگه دارید. هیچ چیز به اندازه بچه هایی کسل و بی حوصله در صندلی عقب خسته کننده نیست.
  9. اگر این توصیه ها تأثیری نداشت و علائم خطرناک خستگی در شما ظاهر شد، فقط یک راه حل وجود دارد: «خواب» یک محل استراحت مناسب پیدا کنید. حتی یک چرت 20 دقیقه ای شمارا سرحال می کند تا به یک مکان مناسب برای استراحت برسید. این کار یک اقدام اورژانسی است و نباید از آن به عنوان یک روش معمول در رانندگی استفاده کرد. رانندگی ایمن نیاز به توجه کامل دارد. اگر احساس سنگینی در پلک هایتان داشتید، حتی اگر بیدار هم باشید، ممکن است عکس العمل های بعدی شما نتواند به سادگی مشخص کند که دچار حادثه نخواهید شد.
  10. واضح ترین علت خستگی، کمبود خواب است. اگر شب قبل از رانندگی 7 یا 8 ساعت نخوابیده باشید، دچار خستگی می شوید. قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشید و در ساعات پایانی روز رانندگی طولانی را آغاز نکنید.
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
نماد اعتماد الکترونیک logo-samandehi گواهی شامد ثبت نرم افزار
نماد اعتماد الکترونیک نشان ملی ثبت گواهی شامد ارشاد

         

© کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به داده پردازان هومان پویان می باشد.


مخفی کردن >>