اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور نیوزلند، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره تشکیل شده و مناطق خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می گیرد. این کشور فاصله زیادی با سایر خشکی های کره زمین دارد به طوری کشور استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور، دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایر تونگا، فیجی، نیوکالدونیا می باشند.

این کشور بیش از 80 میلیون سال از خشکی های دیگر زمین جدا شده است و این سبب شده تا مجموعه منحصر به فردی از جانوران و گیاهان را در خود جای دهد. کشور نیوزلند یکی از آخرین سرزمین هایی می باشد که انسان پا به آن گذاشت. فرهنگ کشور نیوزلند در دسته کشورهای توسعه یافته قرار داشته و در سال 2013 میلادی هفتمین کشور دنیا از نظر شاخص توسعه انسانی بوده است اما اقتصاد این کشور بسیار متکی به صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری است. کشور نیوزلند، یکی از کشورهایی می باشد که در سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از افراد سراسر دنیا قرار گرفته است و از جنبه های گوناگونی مانند گردشگری، مهاجرت و تحصیل برای بسیاری جذاب می باشد. شهر ولینگتون پایتخت و سومین شهر پرجمعیت کشور نیوزلند می باشد.

برخی از شهرهای مهم کشور نیوزلند به شرح زیر می باشد:

شهر ولینگتون در کشور نیوزلند
شهر ولینگتون یکی از شهرهای مهم کشور نیوزلند می باشد که پایتخت کشور نیوزلند در قسمت جنوب غربی جزیره شمالی میان تنگه کوک و رشته کوه ریموتاکا واقع شده است. این شهر جنوبی ترین پایتخت دنیا می باشد. این شهر در ایالتی با همین نام و در دماغه جنوبی جزیره شمالی و تقریباً در بخش مرکزی نیوزلند واقع شده است. در استان ولینگتون علاوه بر این شهر بزرگ چندین شهر کوچک و محیط های روستایی متعددی قرار گرفته اند. این شهر حدود 386، 000 نفر جمعیت دارد لذا پرجمعیت ترین پایتخت در قاره اقیانوسیه و سومین شهر بزرگ نیوزلند پس از آوکلند و کرایست چرچ است.

شهر آوکلند در کشور نیوزلند
شهر آوکلند یکی از شهرهای مهم کشور نیوزلند می باشد که پرجمعیت ترین شهر در کشور نیوزلند است. جمعیت شهر آوکلند با احتساب حومه بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر می باشد. ماناکائو، نورت شور و وایتاکره از حومه های مهم شهر آوکلند هستند که هر یک به تنهایی جز پر جمعیت ترین شهرهای نیوزلند می باشند. بیشتر ایرانیان مقیم در این شهر زندگی می کنند و به طور کلی میزان مهاجرهای خارجی در آوکلند بیشتر از سایر شهرهای نیوزلند می باشد. در این شهر بیشترین میزان مردمانی از تبار پلی نزیایی (بومیان جزایری در اقیانوس آرام مانند جزایر ماریانس، گوام، فیلیپین، هاوایی و حتی جزایر مارشال) نسبت به بقیه نقاط جهان زندگی می کنند. شهر آوکلند نیوزلند دارای بزرگ ترین بندر در نیم کره جنوبی است. این شهر بالاترین سرانه قایق های بادبانی در جهان را داراست و یکی از امن ترین شهرهای جهان می باشد.

شهر کرایست چرچ در کشور نیوزلند
یکی از شهرهای مهم کشور نیوزلند، شهر کرایست چرچ می باشد که در استان کانتربوری در کشور نیوزلند واقع شده است. این شهر ساحلی مهم ترین و بزرگ ترین کلان شهر در جزیره جنوبی (دومین در کل کشور) می باشد. جمعیت شهر کرایست چرچ در سال 2009 میلادی 386٬100 نفر و جمعیت کلان شهر (کرایست چرچ و حومه) حدوداً 450٬000 نفر می باشد. شهر کرایست چرچ نیوزلند دارای زمستان های نسبتاً سرد می باشد و برف و یخبندان و دمای زیر صفر درجه عادی می باشد. در بهار و پائیز دما معتدل و در تابستان هوا نسبتاً گرم می باشد.

شهر دنیدن در کشور نیوزلند
شهر دنیدن از جمله مهم ترین شهرهای کشور نیوزلند می باشد که دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی در نیوزلند بعد از کرایست چرچ و مرکز استان اتاگو می باشد. دانشگاه اتاگو در این شهر قرار دارد.

شهر پالمرستون نورث در کشور نیوزلند
شهر پالمرستون نورث از جمله شهرهای مهم کشور نیوزلند می باشد که در 100 کیلومتری شمال شهر ولینگتون پایتخت نیوزلند واقع شده است. لازم به ذکر است که دانشگاه ماسی نیوزلند در این شهر قرار دارد.

شهر اینورکارگیل در کشور نیوزلند
شهر اینورکارگیل از جمله شهرهای مهم کشور نیوزلند می باشد که جنوبی ترین و غربی ترین شهر نیوزلند و یکی از جنوبی ترین شهرهای دنیاست. این شهر مرکز تجاری در سرزمین جنوب و مرکز استان سوتلند در جنوب کشور نیوزلند می باشد.

شهر همیلتون در کشور نیوزلند
شهر همیلتون یکی از شهرهای مهم کشور نیوزلند می باشد که در کنار رودخانه Waikato قرار گرفته است، که در این منطقه همیلتون شهر اصلی است. فستیوال سالانه بالن این شهر در هوای گرم همیشه محبوب است زیرا مردم از سراسر کشور به این شهر زیبا می آیند تا از نمایش های هوایی دیدن کنند. مکان های اصلی شهر همیلتون نیوزلند برای بازید عبارتند از:باغ های همیلتون، باغ وحش همیلتون، غارهای Waitomo.

شهر تاورانگا در نیوزلند
شهر تاورانگا یکی از سریع ترین شهرهای رو به رشد با جمعیتی حدود 134٫400 در کشور نیوزلند می باشد و به دلایلی استثنایی است.. این شهر دارای برخی از رستوران های شگفت انگیز می باشد که به نظر می رسد در حال رشد برای تامین جمعیت و مکانی فوق العاده آرامش بخش برای صرف تعطیلات است. از بهترین مکان های این شهر برای بازدید می توان به پارک ماجراجویی Waimarino، Mt Maunganui Walks، جنگل Adrenalin اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>