اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشور جمهوری چک، کشوری با تاریخ پر فراز و نشیب در مرکز اروپا واقع شده است و این کشور هزاران سال است که محل سکونت بوده و قلعه های تاریخی، شهرهای قرون وسطایی، کوه های زیبا، بناهای تاریخی و هزاران جاذبه های گردشگری دیگر در گوشه و کنار آن خود نمایی می کند. تعداد گردشگران کشور چک سال به سال در حال افزایش است و لازم به ذکر است که بیشتر این گردشگران شهر پراگ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

برخی از شهرهای مهم در کشور جمهوری چک به شرح زیر می باشد:

شهر پراگ در کشور چک
شهر پراگ یکی از شهرهای مهم کشور جمهوری چک می باشد که پایتخت کشور است و در مرکز قاره اروپا واقع شده است و زمانی با کشور اسلواکی متحد بوده است. همچنین شهر پراگ بزرگ ترین شهر جمهوری چک به شمار می آید که در این شهر رودخانه ولتاوا جاری است و در مرکز بوهم قرار دارد.

این شهر دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد است. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاه از خطوط تراموا می باشد. شهر پراگ شامل مناطق گردشگری فراوانی است مانند: قلعه پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی، موزه ملی، باغ وحش پراگ و رودخانه ای که از شهر پراگ می گذرد ولتاوا نام دارد با 430 کیلومتر طول در این شهر چشمه های آب گرم زیادی وجود دارد.

شهر برنو در کشور چک
شهر برنو یکی از شهرهای مهم کشور چک و دومین شهر بزرگ جمهوری چک و مرکز استان موراویایی جنوبی است. این شهر در سال 1243 میلادی بنیان گذاشته شد، هرچند از سده پنجم میلادی تبدیل به منطقه ای مسکونی شده بود. شهر برنو چین بسیار مرموز و عجیب می باشد و باستان شناسان هر روز یک پدیده جدید در این شهر کشف می کنند. یکی از جدید ترین بنایی هایی که کشف شده یک کلیسای ساخته شده از اسکلت و استخوان انسان است.

شهر بوهم در کشور چک
شهر بوهم چک سرزمینی تاریخی در اروپای مرکزی می باشد که امروزه در بخش غربی جمهوری چک جای گرفته است و به صورت یک پادشاهی در قلمرو امپراتوری روم اداره می شد و بعدها به عنوان استانی در امپراتوری هابزبورگ اتریش ضمیمه شد. این شهر از جنوب با اتریش، از غرب با باواریا، از شمال با ساکسونی و لاسوتیا، از شمال شرق با سیلسیا و از شرق با موراویا همسایه می باشد. از سال 1918 تا 1939 میلادی و دوباره از سال 1945 تا 1992، این سرزمین جزئی از خاک کشور چکسلواکی محسوب می شد و از 1993 میلادی به بعد بیشتر خاک کشور چک را در بر گرفته است.

شهر بلژن در کشور چک
شهر پلزِن یکی از شهرهای مهم کشور جمهوری چک واقع در غرب منطقه تاریخی بوهم می باشد که مرکز استان پلزن و چهارمین شهر پرجمعیت کشور است. سومین کنیسه بزرگ یهودیان در جهان در این شهر واقع شده است و مقر اصلی گروه صنعتی اشکودا در این شهر است.

شهر اوستراوا در کشور چک
شهر اوستراوا نام شهری در شرق جمهوری چک می باشد که در استان موراویایی-سیلزایی و در نزدیکی مرز لهستان واقع شده است. کشف و استخراج زغال سنگ نقش عمده ای در پیشرفت و ارتقای این شهر داشته است. شهر استراوا چک سومین شهر بزرگ جمهوری چک پس از پراگ و برنو می باشد که بر اثر تمرکز کارخانه های سنگین در زمان سلطه کمونیست بر چکسلواکی به استراوا لقب قلب پولادی جمهوری داده اند. علی رغم انتقال برخی از این کارخانه ها به نواحی دورتر، سبب شده شهر استراوا یکی از آلوده ترین شهر های اتحادیه اروپا باشد.

شهر لیبرتس در کشور چک
شهر لیبرتس یکی از شهرهای مهم کشور چک می باشد که ششمین شهر بزرگ جمهوری چک است و این شهر مرکز استان لیبرتس و بخش لیبرتس است. شهر لیبرتس جمهوری چک بر کرانه رود لوزیتسکا نیسه در میان کوه های یشتد-کوزاکوف ریج و ایزرا جای گرفته است. این شهر از قرن چهاردهم میلادی پذیرای مهاجران آلمانی و فلاندری بوده است و یکی از مهم ترین مراکز استقرار صنایع نساجی است و از همین رو لقب «منچستر بوهم» را به آن داده اند. برای بسیاری از مردم کشور چک، لیبرتس معمولا همراه با برج تلویزیونی تداعی می شود.

شهر زلین در کشور چک
شهر زْلین چین با نام گوتولادوف، یکی از شهرهای مهم کشور جمهوری چک است که مرکز استان زلین در جنوب شرقی منطقه تاریخی موراویا است. این شهر از سال 1397 به شهر تبدیل شد. توسعه و نوگرایی شهر زلین تا حد زیادی به شرکت کفش سازی باتا (Bata) مرتبط بوده است و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان زلین هرساله در این شهر برگزار می شود.

شهر اولوموتس در کشور چک
شهر اولوموتس چک یکی از زیباترین و مهم ترین شهرهای کشور چک می باشد که در منطقه اولوموتس کشور جمهوری چک است که جمعیت آن در سال 2007 میلادی 100٫168 نفر بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>