اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشتیرانی

موسسه تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرد با توجه به اینکه تقاضا برای شناورهای فله خشک پا برجا است، درآمدهای چارترینگ در ماه های باقی مانده سال جاری میلادی شیب صعودی به خود خواهد گرفت. با این وجود بهبود بازار فله خشک در بلند مدت تا حد زیادی بستگی به میزان اوراق دارد. شاخص بالتیک فله خشک (BDI) سه ماهه نخست سال جاری میلادی را با یک هزار و 271 واحد آغاز کرد، اما در میان اختلالات عرضه در برزیل و استرالیا به 595 واحد افت پیدا کرد. سپس به دنبال افزایش تقاضا برای شناورهای کوچک تر در مسیرهای جزئی تجاری، BDI به سرعت روند بهبود را در پیش گرفت و به 689 واحد در پایان سه ماه نخست رسید.

انتظار می رود نرخ چارتری یک ساله برای یک فروند فله بر کیپ سایز با ظرفیت 180هزارDWT در سه ماهه چهارم سال 2020 میلادی به 20 هزار و 700 دلار در روز برسد، رقمی که نسبت به سطوح اخیر حکایت از رشد تقریبا 50 درصد دارد.

اگرچه انتظار می رود درآمدها برای مالکان فله خشک در سراسر بخش ها به رشد خود ادامه داد، اما برخی عوامل ممکن است مانعی بر سر مسیر روند بهبود نرخ های کرایه حمل باشند، به عنوان نمونه اگر تمایل مالکان برای اوراق شناورها رو به کاهش برود، این مسئله عرضه بالا و درنتیجه رشد کند نرخ های چارتر را به همراه دارد. افزون بر این ریسک اصلی برای تقاضا مربوط به آب وهوا می شود، چنانچه اقتصادهای اصلی به سمت منابع تجدید پذیر انرژی برای پاسخگویی به نیازهای خود پیش می روند، تقاضا برای ذغال سنگ روند نزولی را در بلند مدت به نمایش خواهد گذاشت. در صورت افت تقاضا برای ذغال سنگ احتیاج به جذب فله بر کیپ سایز نیز کاهش می یابد.

انتظار می رود 24 میلیون و 900 هزار DWT ظرفیت شناور درسال جاری میلادی به ناوگان جهانی فله خشک ملحق شود که در مقایسه با سال 2018 میلادی افت 11 درصدی را نشان می دهد. اگر بازار اوراق شیب صعودی در پیش گیرد، پیش بینی می شود ظرفیت ناوگان فله خشک سالانه تنها 0.8 الی 1.5 درصد تا سال 2024 افزایش داشته باشد، اما اگر اوراق شیب نزولی به خود بگیرد، رشد ظرفیت ناوگان بیش از این رقم ها خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>